Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Verzorgpony staat trouwens overdag wei, 's nachts stal. En zo hoort het eigenlijk vind ik. Palouse schreef:Ik zou niet alle manege's over één kam willen scheren, maar het komt inderdaad wel heel vaak voor dat de dieren simpelweg nooit in de wei staan. Beweging krijgen ze echter zat imo: soms gewoon 3 lessen achter elkaar.
Bij manege's is geld verdienen gewoon prioriteit nr 1 en de rest, zoals het welzijn van het paard, komt op de 2e plek.
Ik vind het verkeerd, maar ook weer geen dierenmishandeling.
maar die lopen overdag wel heel veel uur...
klaver4dieren schreef:Waar ik mij zelf aan stoor, is dat veel paarden vijf minuten voor de les "uit de stal" worden getrokken, het zadel erop en meteen moeten gaan rijden "onder de man" (veelal een vrouw).
Ik vind dat een paard van stal eerst moet worden gepoetst, hoeven uitgekrabd, lekker een stukje moet stappen aan de hand naast de begeleider / rijder en dan opgezadeld (andere volgorde mag ook) en dat RUSTIG worden los gereden, dan een lekker lesje / buitenritje en dan weer afstappen onder het zadel, droogstappen, afzadelen, wassen en droog de stal in!
Dus ook wat positieve aandacht voor het paard!
Peter Klaver, dierenarts
(reed tijdens zijn studie diergeneeskunde jarenlang op zaterdagmiddag op de faculteit Diergeneeskunde Utrecht)
Nu met name keuring van DER-paarden
klaver4dieren schreef:Waar ik mij zelf aan stoor, is dat veel paarden vijf minuten voor de les "uit de stal" worden getrokken, het zadel erop en meteen moeten gaan rijden "onder de man" (veelal een vrouw).
Ik vind dat een paard van stal eerst moet worden gepoetst, hoeven uitgekrabd, lekker een stukje moet stappen aan de hand naast de begeleider / rijder en dan opgezadeld (andere volgorde mag ook) en dat RUSTIG worden los gereden, dan een lekker lesje / buitenritje en dan weer afstappen onder het zadel, droogstappen, afzadelen, wassen en droog de stal in!
Dus ook wat positieve aandacht voor het paard!
)