buurman wil mijn paarden mishandelen (prikkeldraad):mag dit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

buurman wil mijn paarden mishandelen (prikkeldraad):mag dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 17:13

vanmiddag kom ik thuis en tot mijn stomme verbazing heeft mn buurman 2 lijnen prikkeldraad gespannen langs mijn paddock.
op 1.60 hogte heb ik een schriklint en nu heeft hij ernaast op 1,70 en 1,90 m hoogte 2 lijnene met rpikkeldraad gespannen. mag hij dit doen?
ja, het staat op zijn grond maar mijn paarden kunnen erbij. er is geen erfscheidingsfunctie of zoiets dergelijks maar het is puur een 'treiter' lijn. we hebben een hele nare buurman maar dit vind ik tever gaan. heeft iemand advies?
de onderste draad die je ziet is van ons en daar staat stroom op. de bovenste 2 heeft hij er vandaag naast gezet. ik durf mn paarden er net bij te laten. levengevaarlijk dit...
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 21-04-10 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:14

Huh wtf... Ik heb geen idee of dit mag maar wat belachelijk! Waarom doet hij dit?
Kun je tot dit is opgelost niet een stroomdraad iets ervoor zetten, bijv een meter ervoor, zodat ze er niet bij kunnen komen?

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:15

Doorknippen!

Dorus

Als het op zijn erf is ben ik bang dat je er weinig aan kan doen. Je kan hooguit de buurman erop aanspreken dat het niet veilig is voor de paarden, maar ik vermoed dat hij daar weinig boodschap aan heeft.
Enig idee waarom hij jullie wil treiteren?

Florale

Tot 1.80 mag je een erfafscheiding hebben dacht ik zo,daar boven moet je toch een vergunning aanvragen?
Lekker hoogte zo met de ogen van de paarden in het achterhoofd.

NiKip

Oei, dat is wel heel vervelend!
Er is nu toch een regel dat het verboden is een weide of paddock met prikkeldraad af te scheiden? Misschien dat dit ook hier van toepassing is...

Breghje

Prikkeldraad bij een paardenwei is toch verboden? Kan je daar niks mee aanvangen? En als er geen erfscheiding oid is, is hij dan niet op jou terrein gekomen zonder voorafgaande toestemming oid?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:16

zelf schriklinten op dezelfde hoogte's zetten?aangezien hij het op zijn grond heeft geplaatst kan je er denk ik weinig aan doen

Anoniem

Ik vind je titel wel een beetje misleidend, maar dit is natuurlijk echt van de zotte. :?
Denk dat je het beste naar het politiebureau kunt gaan en vragen wat jouw en zijn rechten zijn.

Wildgirl

Hmm heel simpel, even een dun ijzerdraadje tussen jouw draad en dat van je buurman spannen als hij er binnenkort mee bezig is, zijn het trouwens jouw palen?
Zoja, dan gewoon verwijderen, daar hoort hij namelijk af te blijven!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:17

Bij mijn tante moet er een halve meter tussen de omheining van haar land zitten en de omheining van de buren. Is dat bij jou ook niet zo?

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:18

ik ben bang dat het gewoon mag als het op zijn grond staat, maar jeetje wat en ...... buurman, snap dat je je paarden er niet in durf te zetten nu.

Stitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:19

Prikkeldraad mag toch niet meer in een wei met paarden? :)
Dus naar de buurman gaan en zeggen dat dit niet mag zo, mocht hij er niet naar luisteren zou ik dus gewoon naar de politie gaan.

Fristi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:19

Pff... moet niet gekker worden :o
Ik zou zelf ook de linten veranderen. Dat lijkt me toch het slimste. Of misschien met hem gaan praten?

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:20

Vervelend! Ik weet veder niet of het mag of niet (volgens mij is het ook niet toegestaan om prikkeldraad als omheining te hebben?) maar mishandelen?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:21

schuttinkje ertussen. Wat is de reden dat hij het gedaan heeft? zitten jouw paarden in zijn tuin te eten?

absque_dubio

Zo te zien vind hij jouw scheiding niet voldoende (misschien komen de paarden met hun hoofden nog over je draad heen oid?)
Lijkt op de foto dat er bomen van hem daar staan, misschien is hij bang dat de paarden daaraan zitten?
Ik roep maar wat hoor.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Zolang het op zijn eigen grond is denk ik dat je er weinig aan kan doen. Maar ik zie op de foto ook struiken staan, heeft de buurman het daarom niet gedaan? Ik zou het gewoon gaan vragen aan hem, want dat prikkeldraad is nou niet zo,n leuke oplossing. >;)

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:22

JorisDy schreef:
Bij mijn tante moet er een halve meter tussen de omheining van haar land zitten en de omheining van de buren. Is dat bij jou ook niet zo?

Lijkt mij ook dat zo iets moet. De rand van je paddock op de erfscheiding, is bij een vervelende buurman, vragen om moeilijkheden. Hij doet het vast omdat de paarden over de rand heen aan zijn struikjes trekken. kan je je eigen schrikdraad niet hoger maken en dan het prikkeldraad eraf halen. Dan heb jij geen gevaar voor je paarden en hij geen "last" van de paarden.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 17:23

mijn omheining is van 2 lagen planken, gaas (ook voor de hond en kippen ) en daarboven stroomdraad. het is een hele vervelende man die met de hele straat (hmmm die is 5 km dus niet de hele straat maar wel de buurt waarin we wonen) ruzie maakt/ tegen niemand praat. wij hebben de pech dat we ernaast wonen. hij heeft een hekel aan paarden maar dat is nou juist de reden dat we hier zijn komen wonen!! veel mensen hier hebben paarden. het is een erg nare man. die draden dienen dus niet als erfscheiding maar is tegen de paarden ofzo.... het is bewust om de paarden te beschadigen, anders span je niet zomaar midden in je tuin over 15 meter 2 lagen prikkeldraad op die hoogte.....

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:23

hmm vervelend zeg!
maar, jouw paarden kunnen wel met hun hoofd bij zijn planten etc ofniet?
mss dat die het daarom heeft gedaan?

edit; ik zie nu net de post er voor.
dat die hekel heeft aan paarden!
Laatst bijgewerkt door ziamara op 21-04-10 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:23

Jeetje de gek,

Ik zou inderdaad bij de gemeente of politie gaan informeren of dit wel zomaar mag.

Sterkte ermee!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 17:24

hij heeft onze palen niet gebruikt (moest er nog bijkomen)
hij heeft in zijn eigentuin palen neergezet en dit 5 cm vanaf de erfscheiding geplaatst. wij hebben ons hek ook op ons terrein geplaatst om gezuer te voorkomen.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:24

Hij mag dat op zijn land doen dat is van hem en als jullie niet op goede voet leven is het ook moeilijk om te vragen of hij het weg wil halen.
Doorknippen lijkt mij niet handig daar zet je kwaad bloed mee en maak je de dingen erger.
Wel zou ik naar hem/haar toegaan om gewoon te vragen wat de rede is dat hij dit gedaan heeft.
Het kan zijn dat hij ergens van baalt misschien zitten de paarden aan zijn boompjes......
Als je het op die manier doet kunnen jullie misschien tot oplossing komen en anders toch 1 meter van de scheidingslijn gaan zitten met jou draad.
Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat je niet wilt dat je paard daar naast staat.
Ik heb altijd heel veel ontzag voor dat k****n prikkeldraad.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:25

hij zal er vast zijn reden voor hebben, zijn grond, zijn regels. Zoals ik al zei: schuttinkje plaatsen van 1,80 probleem opgelost!