elke ochtend, hoopjes en natte plekken eruit. ook opstrooien, en dan 1 keer in de week ook heel de ondergrond eruit, en veel opstrooien
billionache
Geplaatst: 05-04-10 13:13
elke dag de vieze hopen en natte plekken eruit, en dan om de 2-3 dagen bijstrooien. & 1 keer per week echt grondig uitmesten
Captain
Geplaatst: 05-04-10 13:14
elke dag, drollen eruit en dan droge vlas over het natte verspreiden. eens in de week een halve tot heel pak vlas erbij..
Laatst bijgewerkt door Captain op 05-04-10 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Vitaquilla
Geplaatst: 05-04-10 13:15
ik heb een heel schoon paard doet alles in 1 hoek. dat gaat er elke dag uit en als het nodig is gaat er stro bij
__Nienke
Geplaatst: 05-04-10 13:16
Ik haal elke dag de natte plekken en drollen eruit en als het nodig is gooi ik er nog wat vlas bij.
Horsea_nl
Geplaatst: 05-04-10 13:17
elke dag maak ik alle stallen helemaal schoon
BlueStar
Geplaatst: 05-04-10 13:18
Elke dag drollen wippen omgewoelde ondergrond rechttrekken en betegelde gedeelte aanharken, ik geniet van de paardjes in een lekker schone stal met een lekkere stro laag. 1 of 2 x per jaar gaat de hele bodem eruit, we hebben een potstal/loopstal.
Vanntje
Geplaatst: 05-04-10 13:18
we hebben vlas liggen. Elke dag poep en plas plekken weg scheppen en dan het vlas weer verdelen. om de halve week krijgen we een nieuwe baal
Elke dag de natte plekken en drollen eruit te halen.. Om de 5 dagen gaat alles eruit en weer schoon erin..(zaagsel en stro) Elke dag opstrooien..
Leedebee
Geplaatst: 05-04-10 13:24
2x in de week en toch heeft hij iedere dag een schone stal! rara hoe kan dat!?
We hebben een uitmest-schema, zodat we niet allemaal elke dag hoeven te komen om uit te mesten. Zo mest ik 2x per week 3 stallen uit. Dat doen we nu al jaren zo en werkt prima! (Als je met 20 paarden op stal staat wordt het iets lastiger )
en 1x per week een nieuwe baal zaagsel er in.
Goldy
Geplaatst: 05-04-10 13:25
powny staat alleen snachts op stal, de mest plek scheppen we elke dag schoon en een beetje vlas erop en klaar!
elke week lopen we de stal helemaal na en de hele vieze/natte plekken scheppen we tot de bodem leeg daar leggen we t "ouwe"vlas neer en t schone in een hoek daar halen we de hele week weer beetjes van af om de natte plekken mee t bestroien.
over dag staat ze nu in de paddock en die scheppen we met alle paddock genotjes elke dag schoon!
wat in houd dat als je verspreid over de dag komt die eigenlijk nooit vies is!
ik mest de stal elke dag uit, zo is het makkelijker schoon te houden en kost het veel minder moeite als bvb maar 3 keer per week uit te mesten
Koper
Geplaatst: 05-04-10 14:26
Ligt eraan hoe het weer is, wanneer het heeft geregend en de grond te drassig is mest ik niet uit, dat komt wel weer als het droger is hoor. Wanneer de grond gewoon begaanbaar is met kruiwagen haal ik er per keer 1 kruiwagen uit, soms anderhalf of 2. Per week mest ik een keer of 4 - 5 uit denk ik. Per kruiwagen ben ik zo'n 10 minuutjes bezig dus het is een kleine moeite Toen mijn paard nog een stal had vond ik uitmesten vreselijk, dat gedoe met stro en vlas... nu is het een gezellig klusje, de paardjes komen eigenlijk altijd wel even kijken wat je aan het doen bent en wanneer het nou eens lente wordt is het helemaal niet erg om even in het zonnetje wat nuttigs te doen met een mestschep
Toen ik dat nog zelf moest doen elke dag. Elke dag de vieze plekken eruit, bijstrooien en je hebt haast geen werk.
HighFly_
Geplaatst: 05-04-10 14:29
elke dag de drollen eruit en nieuw laagje stro en 1x per week haal ik de bodem eruit
Anoniem
Geplaatst: 05-04-10 14:29
niet
Oke, zal het even uitleggen. De paarden zijn zindelijk en doen niks op stal. En ze staan op rubberen matten. En in 1 hoek ligt zand. Waar ze eventueel hun behoefte kunnen doen. Maar dat doen ze altijd in de bak. Ook op trailer zijn ze zindelijk
Die van mij staat op zaagsel en hoort normaliter elke dag gemest te worden in iedergeval die poep er uit. Maar stal eigenaar is jammer genoeg beetje laks. en doet het dus 1x in de 2 dagen
Mijn paarden staan op vlas. Dus ik haal iedere dag de drollen eruit en wanneer nodig de natte plekken. 1x in de week goed leeghalen en nieuwe vlas erin.
xApple
Geplaatst: 05-04-10 17:02
5 dagen per week drollen eruit en opstrooien, op maandag wordt er niets aan gedaan en dinsdag gaat de stal helemaal leeg en weer volgegooid met schoon stro.
Mijn paard poept keurig op één plek, dus dat kan ik er in een keer uitscheppen, en dan de natte plekken even opzoeken en eruit halen. Even een bezem over de bodem, en klaar ben ik. Per dag bekijk ik of ik een extra plak stro nodig heb .