ik ben zo vaak alleen bij m'n paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

YelaBrenda11

ik ben zo vaak alleen bij m'n paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 16:03

hoi,
in de titel staat eigenlijk alles wat ik wik zeggen .
maar om het even uit te leggen ;

ik heb nu een jaar een eigen paard waar ik erg blij mee ben .
het is een 4 jarige draver , die heel erg lief is , maar nog veel moet leren .
ik vind het fijn om bij haar te zijn , maar ik ben altijd alleen bij haar . alleen uitmesten , alleen poetsen , alleen rijden, alleen op buitenrit , en noem maar op .
en het is wel een hele verantwoordelijkheid om een eigen paard te hebben , en het voelt eigenlijk alsof ik alles een beetje alleen moet doen ,e n da's soms best wel rot.
als er nou nog een paard stond wat iemand kon verzorgen , zouden we eens samen kunnen rijden of iniedergeval , ben je niet altijd alleen op stal.

ik weet niet echt wat ik nu moet doen , ik vind het overigens heel leuk bij mijn paard hoor ! maar niet altijd .. niet altijd alles alleen .

liefs femke

Candace

Re: ik ben zo vaak alleen bij m'n paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:04

Staat je paard helemaal alleen?

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:04

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 16:05

bedankt !

nee mijn paard staat niet alleen , met nog een kwpn er bij , maar daar wordt weinig mee gedaan . ze staleigenaar verzorgt hem .

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:06

Radio in de stal? Dat scheelt al eens. Ik herken het wel hoor, dat had ik destijds ook. De pony;s hadden elkaar net als de geiten, maar ik was "alleen" Nouja af en toe een vriendin mee, en er is vast wel iemand in de buurt die met je wilt rijden

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 16:08

dankjewel ! misschien kan ik wel een radio lenen!

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:09

Ik heb mijn paarden dus aan huis en ben dus altijd allen heel normaal en heerlijk juist.
dat zal voor bijna iedereen zijn die bv paarden aan huis heeft.

zoek anders een grootte pension stal waar het dus drukker is.
maar ook altijd meer ruzie en geroddel.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 16:09

maar het is ook ; het alleen fietsen , het alleen weggaan ( trouwens , dit is niet alleen bij mijn paard hoor , ook op school heb ik vaak gedoe met alles en iedereen ..)

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 16:10

dankjewel ! tja , ik mag niet zomaar verhuizen met mijn paard , dit willen mijn ouders niet.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:11

Ik ken het probleem. Ik heb ze aan huis staan en ben daardoor ook altijd alleen met ze bezig. Aan de ene kant natuurlijk helemaal super, maar soms ook eenzaam. Je kunt nooit eens ergens even hulp bij vragen of gewoon even kletsen. Dat is ook mede de reden dat ik op zoek ben naar een verzorgster, maar dat is ook nog niet zo simpel. Omdat er niet altijd toezicht is durf ik niet met meisjes van 13 in zee te gaan. Minimale leeftijd is hier 16 en dat vind ik nog jong. Het liefst heb ik gewoon een volwassene, maar die hebben of een eigen paard, of geen tijd.

Het blijft lastig!

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:12

Ik kan me voorstellen dat het niet zo leuk is alleen. Kan je niet aan de eigenaar van de KWPN'er vragen of iemand hem mag verzorgen/bijrijden? Aangezien er toch niet zoveel met hem gedaan wordt, en als er dan iemand van jouw leeftijd komt heb jij wat gezelschap.

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:12

Oke dan, ik dacht al, hmm een paard hoort niet alleen te staan. ;)

Geniet ervan juist. Mijn paard staat aan huis, en ik vind het juist heerlijk als ik lekker alle tijd en ruimte heb om mijn ding te doen. :)
Ik rijd graag samen hoor met stalgenootjes hier, maar je kunt beter op een wat rustigere stal staan dan op een manege waar de gillende kinderen je om de oren vliegen. :=

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 16:13

dankjewel voor je reactie !

het is niet zozeer de verzorging van mijn paard overnemen , want dat wil ik zelf graag doen . maar het is bijvoorbeeld ookal heel erg tof als er een verzorger voor het andere paard was om samen te rijden. liefst een leeftijdgenootje , maar dat paard is niet van mij en daar beslis ik dus niet over..

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 16:14

ja daar heb je wel gelijk in . een manege is ook niet mijn voorkeur.
maar een stal met 2 of 3 paarden is al super ! maar ik denk dat de eigenaar hem zelf wil gaan rijden .. ze is hem nu aan het beleren .

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:15

YelaBrenda11 schreef:
dankjewel ! misschien kan ik wel een radio lenen!

Ach meid, een radio lenen :(:) ? Je hebt mensen om je heen nodig die ook met plezier bezig zijn met paarden en pony's. Organiseer iets leuks voor meiden/jongens met een eigen paard of verzorg paard. Een dag op pad samen de bossen in of een rommelmarkt voor paardenspullen (ik noem maar iets) of naar een event. Zo kom je vanzelf meer mensen tegen die ook hiermee bezig zijn. Op den duur ben je blij dat je weer even alleen naar je stal kunt ;)

Via bokt kun je vast mensen vinden die een beetje bij je passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:16

Ik vind het juist heerlijk dat niemand zich met mij bemoeid.. Lekker doen wat ik leuk vind. Niemand die zeurt. Niemand die het beter denkt te weten. In 1 woord heerlijk. Dus sorry kan je helaas niet helpen

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 16:18

ach ja , je moet toch wat .

maar zoiets lijkt me wel heel erg leuk ! een keer iets organiseren .
misschien wel met mensen van bokt..? want de mensen uit m'n eigen dorp hebben het zo op mij heb ik zo het idee .

misschien kan ik wel een topic openen over een (strand)rit oid , als dit toegestaan is ?

liefs femke

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:19

Ik ga altijd zo laat mogenlijk naar stal, juist omdat ik dan heerlijk alleen ben. Geen gezeur van anderen, de hele bak voor jezelf. Tegen je paard aanleuteren zonder dat iemand het hoort.
HEERLIJK :D

Maar dat is natuurlijk wel heel persoonlijk.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:20

Ja, is zeker toegestaan. Goed idee, je moet organiseren wat je zelf het leukst vindt. Zo komen ook een beetje de mensen op je oproepje af die bij je passen.

Hier kun je een topic openen:
[EA-RVG] Rijmaatjes, vrijwilligers en grooms

Succes!

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 16:21

ja daar heb je wel gelijk in !

soms is dat ook echt heel rustig ..
maar niet altijd , niet dag in dag uit ,niet week in week uit , niet maand in maand uit , niet jaar in jaar uit.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 16:22

oke , dankjewel Bramasole,

ik zal het eerst eens met mijn ouders overleggen of ze het een leuk idee vinden !

maar het lijkt me een geweldig voorstel !

liefs

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:26

ik vind het ook altijd heeerlijk om alleen op stal te zijn, dan kan ik lekker mn gang gaan :d

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:27

ik heb mijn paarden op mijn eigen land staan, dus ben daar ALTIJD alleen. In werk in de nacht en ben dan ook alleen en ben overdag vaak ook. Ik heb soms wel eens twee dagen achtereen dat ik geen enkel woord wissel met iemand. En ik vind het heerlijk. Ik leef graag het ëenzame" leven, maar het si totaal niet eenzaam, want ik heb bijna altijd mijn honden bij me.
Ik denk dus dat het een beetje is waar je zelf van houdt. Kan je niet goed tegen het alleen zijn dan kan je natuurlijk kijken of je een bijrijdster kan vinden, op die manier hoef je niet altijd alleen te zijn, samen mesten en samen rijden kan heel leuk zijn...

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 16:30

ja , het is inderdaad waar je zelf van houdt .
maar het heeft ( denk ik ) ook met je leeftijd te maken . een volwassen iemand vindt het denk ik minder erg dan iemand van 13 ..

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:33

Balen Femke, ik kan je helaas ook niet helpen. Mijn paard staat een andere richting op dan jouw paardje. Kun je niet wat vriendinnen vinden bij die meiden die rijden bij de haflingers?