Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
! Giolli schreef:Het heeft 2 kanten.
Sommige mensen vinden het prachtig, terwijl hun paard als het ware al "genoeg" heeft. dan is het inderdaad idioot en het is geen barbie paard![]()
Maar ik ben het ook helemaal eens met ikdoemaarwat![]()
Stel nou dat je paard om een of andere reden geen staart meer heeft of manen. Denk aan een ziekte of iets anders, Wat wou jij doen in de zomer als je altijd buiten staat en geen armen hebt om vliegen weg te jagen?
Dan is een nep-staart echt een geweldige oplossing!
mimeslosydy schreef:idioot vind ik dat, paarden zijn geen barbiepoppen.
Anya schreef:mimeslosydy schreef:idioot vind ik dat, paarden zijn geen barbiepoppen.
nou zo idioot is dat niet.
En nee mijn paard is geen barbiepop. Máár haar staart is in één dag wel helemaal an gort gevreten door een nieuw paard in de rui. Ze had nog een heel kort staartje over. En daarmee krijg je geen vliegen weg. Dus sinds kort heeft ze extensions. Allemaal heel dunne vlechten die in haar eigen staart die nog over was gevlochten zijn. Zodat ze nu weer een staart heeft waar ze vliegen mee weg kan krijgen.
En als je bijvoorbeeld een appaloosa hebt (die niet bekend staan om hun volle staarten) dan ga je voor een wedstrijd echt wel aan het werk om die staart voller te krijgen. Zeker bij de showonderdelen in de westernsport.
Anya schreef:Dat knip ik dus juist nooit. In Duitsland is het verboden zo op wedstrijd te komen en terecht. Die tastharen zitten er niet voor niets. De haren in de oren zitten er om ongedierte tegen te houden... Ik knip hooguit de haren in de oren bij voor zover ze uitsteken.

mimeslosydy schreef:en ja: ik knip de oren en benen van mijn pony en de snorharen en trek de manen, maar dat is heel iets anders dan extensions
ikdoemaarwat schreef:mimeslosydy schreef:en ja: ik knip de oren en benen van mijn pony en de snorharen en trek de manen, maar dat is heel iets anders dan extensions
en dat is dus nog veel zieliger!
die haren hebben een functie en zitten er niet voor niks
Waarom zou ik?
Anya schreef:Dat knip ik dus juist nooit. In Duitsland is het verboden zo op wedstrijd te komen en terecht. Die tastharen zitten er niet voor niets. De haren in de oren zitten er om ongedierte tegen te houden... Ik knip hooguit de haren in de oren bij voor zover ze uitsteken.
ziamara schreef:jij hebt je vingers toch ook nodig om mee af te tasten die knip je toch ook niet?
en is geen discussie, gewoon mijn mening