Even duidelijkheid over anti klit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Slucky

Even duidelijkheid over anti klit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 22:30

Ik zit nu al ongeveer 2 uur alle topics op bokt af te gaan over anti klit. Maar door al die topics snap ik er niks meer van.
Ik heb ook gekeken op zo'n paarden crea site en andere sites. Ik wil namelijk zelf anti klit maken omdat mijn vp het echt nodig heeft met zijn dreadlocks staart maar ik heb nu even niet zo veel geld.
Ik kom overal wat anders tegen, waspoeder met water, baby olie met water, conditioner met water. Sileconen rits spray. En als ik dat eindelijk allemaal een beetje snap kom ik weer op een topic dat gaat over hoe slecht sileconen spray is. En conditioner ook slecht is. en dat de huid verbrand van de baby olie.
Ik heb dus nergens echt het antwoord over wat nu wel of niet goed is.
Ik zat zelf te denken aan de conditioner met water. Maar dan staat er weer een topic over wat er wel of niet in de shampoo moet zitten. Kortom kan iemand mij even voor eens en altijd duidelijk maken wat wel en niet kan.
Dit topic dus alsjeblieft niet op slot zetten omdat er al zo veel over zijn (A)

tamary

Re: Even duidelijkheid over anti klit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 22:39

Ik heb tig jaren staarten met de hand uitgeplozen voordat ik wist van antiklit spray. Je bent snel een uurtje zoet, maar staart ziet er wel weer keurig uit. Met antiklit spray is het wel makkelijker, maar het kan dus ook zonder.

Slucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 22:41

ja dat uitpluizen doe ik nu dus al 2 jaar. maar deze winter heeft hij het zo bont gemaakt dat ik die dreadlocks er echt niet meer uit krijg! Zijn staart hangt trouwens net niet op de grond en het is een echte dikke fjorden staart

Nancy_Coco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 22:42

Wij deden het altijd met euquishine verdunnen met water en het is ook nog goed te gebruiken :D echt zelf maken zou ik ook niet weten.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 22:49

conditioner van cowboy magic.. die is echt geweldig..

Slucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 22:54

conditioner van cowboy magic... is dat speciaal voor paarden. is dat niet net zo duur als anti klit.. ik had het over normalen mensen conditioner of shampoo

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 23:02

gewoon shampoo van palomolive
en conditioner van de palmolive :)

Slucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 23:09

maar andere shampoo's/conditioners kunnen dus ook gewoon. Is er nog iets waar ik op moet letten?

BiancaPJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 23:15

Hoi, vroeger gebruikte ik voor mezelf wel eens de wasverzachter als de antiklit op was.
Deze is wat vetter en kan je het misschien makkelijker uitkammen?
Wel goedkope nemen he...
Groetjes en succes
Bianca

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 23:16

Ik kocht gewoon altijd de goedkoopste van de goedkoopste mensen shampoo en cremespoeling en deed gewoon de staart wassen en vervolgens cremespoeling erin. Doe dat alleen zo min mogelijk met de staartwortel en spoel het heel goed uit.

Nu heb ik wel geld voor anti klit :P.

Slucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 23:23

Oke ik hoef niet perse de goedkoopste shampoo te hebben maar in principe heb ik wel geld maar ik moet echt sparen voor een fiets:P en het is ook een verzorgpaard dus wil niet al te veel geld uitgeven. ik wou de conditioner in een plantenspuit doen en dan mengen met water zodat ik niet steeds hoef te wassen..

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 23:25

Citaat:
ik wou de conditioner in een plantenspuit doen en dan mengen met water zodat ik niet steeds hoef te wassen..

Dan zou ik wel conditioner gebruiken waar duidelijk bij vermeld staat dat die niet uitgespoeld hoeft te worden. Anders lijkt me dat geen goede oplossing.

Slucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 23:27

oke ik zal wel kijken naar conditioner voor handdoekdroog haar of droog haar.

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 23:29

Je kan 1 keer investeren met 10/12 euro zoiets en daarvoor een grote Equishine oranje sprayfles shimmer/anti-klit kopen. Zoek thuis nog een plantenspuit ofzo of vraag of iemand net zo'n fles heeft die leeg is. Giet over tot helft/helft bij allebei en voeg bij allebei water toe. Werkt net zo goed en je doet er twee keer zo lang mee. Bovendien blijft dit wat langer merkbaar en meer vuil afstotend dan wanneer je was en cremespoeling gebruikt.

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 00:56

Je hebt bij kruitvat erg goede antiklit spray.
Die kost maar 1.50 volgens mij en kan op droog haar gespoten worden.
Misschien is dat een optie :)

Slucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 11:22

volgens mij ken ik die anti klit van de kruidvat die kan ik wel kopen want het was anders een plantenspuit van 1 euro en shampoo van 2 euro of gelijk anti klit voor 1,50.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 11:45

Koop gewoon de shampoo met conditioner, gewoon van de LIDL of de Aldi.
Zorg er dan wel voor dat er niets bij de staartwortel komt.

En als je wel ietsje wilt investeren, zou ik idd Cowboy Magic Detangler and Shine gebruiken. Als je een tube hebt, doe je daar heel lang mee. Zelfs de meest gruwelijke dreadlocks heb je er in no-time uit.
En als je wilt voorkomen dat er weer dreadlocks inkomen? Staart wassen, conditioner erin, staart in een vlecht. En dan kun je eventueel er nog een staartzak omheen doen. De vlecht kan een tot twee weken blijven zitten. Je kunt er ook mee rijden. En als je cowboy magic gebruikt, in combinatie met de staartzak, hoef je de conditioner maar eens in de zoveel weken te gebruiken.

Je roept wel dat je niet veel wilt uitgeven, maar tel eens bij elkaar op hoe vaak je die staart wast met goedkope shampoo of zelfgemaakte antiklit (en hoe lang dat blijft zitten) en de cowboy magic.

Voor mij dus echt niets anders meer....

Slucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 14:23

klopt het dat Cowboy Magic Detangler and Shine ong 25,00/27,00 euro kost, Voor die prijs kan ik dus net zo goed 2 flessen anti klit kopen.

EDIT: ik lees net op internet dat dat voor 400 ml is . Ik ga die van 60ml voor 5 euro via internet bestellen denk ik. Kan dat dan ook in een planten spuit want dat verdeelt wel makkelijk. dus klein beetje Cowboy Magic Detangler and Shine en groot deel water. ofzoiets?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 19:18

Cowboy magic is een soort gel. Dat mengt slecht met water, dus verdunnen is nutteloos.
Gewoon druppel op je handpalm doen, handen even over elkaar wrijven en met je handen door de staart kammen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 19:39

Niet verdunnen, idd flinke druppel op je handen doen, gaat heel lang mee!

pucci

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:33

Cowboy magic detangler and shine is de beste, anders vraag het aan de eigenaar van het paard om het te betalen, toch?

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:37

Cowboy Magic Detangler and Shine, hij is echt super. Je hebt maar een heel klein beetje nodig.

Mocht hij hier op zijn dan koop ik heb weer ondanks de prijs.
Ik gebruik hem ook voor mijn haren.

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:13

Bij ons doen ze het ook vaak met babyolie, schijnt goed te werken. Zelf geen ervaring mee. Gebruik altijd equishine.

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:28

Ik gebruik eigelijk nooit antiklit, maar pluis de staart altijd met m'n vingers uit. :j
als ik de staart was, doe ik dat met babyshampoo..
Wordt de staart erg glanzend van, en je komt er dan makkelijk door heen!

Eclaiire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:56

Als je het echt goedkoop wilt doen!

Neem een middagje voor zijn staart, ga er zelf bij zitten. En aan de gang met je borstel/hand!

Sucses!;)