Cowboy Magic Detangler & Shine

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ejsoel

Cowboy Magic Detangler & Shine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 09:44

Hallo allemaal,

Vorige week heb ik het product Detangler & Shine van Cowboy Magic aangeschaft. Dit omdat zoveel mensen tevreden waren met dit product. Ik dacht laat ik het ook eens uitproberen.
Echter ben ik dit juist helemaal niet.

Je hoeft maar een klein beetje te gebruiken, verdelen over je handen en verdelen in je paard zijn manen/staart.
Alleen als ik dit doe gaan de klitten er echt niet uit. Als ik vervolgens meer gebruiken worden de manen juist heel erg vet, maar dan alsnog blijven alle klitten er in zitten.

Wie heeft hier ook ervaring mee, of kan mij vertellen wat ik verkeerd doe?

AngelofLove

Re: Cowboy Magic Detangler & Shine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:50

Kan je helaas niet helpen, maar moet zeggen dat ik hier nog nooit last van heb gehad, zelfs bij de paarden met dreads en mega klitten in hun manen en staart werkt het perfect.

Ik doe altijd een klein beetje in mijn handpalm, dan wrijf ik beide handen even over elkaar en verdeel het dan over de manen en staart

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:51

Ik heb er ook alleen maar goede ervaringen mee...

Heb je 'de echte'?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:51

Hier ook een zeer tevreden gebruiker. Ik kneed het even in en dan laat ik het een minuutje of 5 intrekken voor ik ga borstelen of uitpluizen. Werkt altijd, hoe smerig of geklit manen/staart ook zijn :?
Heb je echt CM en geen nepmerk?

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:52

Ik doe hetzelfde en laat het dan nog even intrekken. Daarna kan ik de klitten er zo uitborstelen.

ejsoel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 09:52

TurdusMerula schreef:
Ik heb er ook alleen maar goede ervaringen mee...

Heb je 'de echte'?

Ik heb m online gekocht bij http://www.uhg-shop.nl

RheaNisan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:54

Ik herken dit probleem helemaal niet.
Ik krijg juist met die CM de ergste klitten en dreads eruit. Gebruik het soms zelfs voor mijn eigen haar...

ejsoel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 09:57

RheaNisan schreef:
Ik herken dit probleem helemaal niet.
Ik krijg juist met die CM de ergste klitten en dreads eruit. Gebruik het soms zelfs voor mijn eigen haar...

Ik snap er ook helemaal niets van...
Als ik Equistar gebruik zijn de klitten er wel gelijk uit, dus het ligt niet aan de manen zelf

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:58

Ik vind het ook een wondermiddel, hoe erg de klitten ook zijn ik krijg ze er zo uit, inclusief al het vuil..

Misschien laat je het te kort inwerken?

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:59

Ik gebruik de detangler zelf ook, ik ben er helemaal blij mee!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:59

Ja, ik vind het echt superspul. Mijn paard heeft een megadikke staart. Zelfs als die helemaal vies is, krijg ik het nog met CM zó in orde...
Equistar vind ik juist weer niks, daarvan werden de haren na een tijdje hard en kon je ze gewoon afbreken.
Met CM heb ik dat probleem nooit. En ik borstel nog wel met een Osterstaartborstel, waarvan gezegd wordt dat die haren afbreekt.

ejsoel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 10:05

Princesj schreef:
Ik vind het ook een wondermiddel, hoe erg de klitten ook zijn ik krijg ze er zo uit, inclusief al het vuil..

Misschien laat je het te kort inwerken?

Ik doe altijd eerst wat CM in de staart en manen, ga daarna me paard lekker poetsen en als laatste ga ik de manen en staart doen. Dus lijkt mij dat het goed ingewerkt moet zijn.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:16

Misschien is dat het probleem? Moet je toch sneller beginnen met borstelen?
In ieder geval hier ook alleen maar goede ervaringen.. Ik wrijf het erin, pak de pluk manen bovenaan vast, en dan begin ik van onderaf met borstelen.. ik krijg zelfs de ergste klitten en dreadlocks en met gemak uit..
Heb zelfs nog ooit een topic geopend met foto's van de mega-geklitte staart van mijn tinker:
[ITP] Dikke staart in 5 stappen

ejsoel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 10:19

MysticTinker schreef:
In ieder geval hier ook alleen maar goede ervaringen.. Ik wrijf het erin, pak de pluk manen bovenaan vast, en dan begin ik van onderaf met borstelen.. ik krijg zelfs de ergste klitten en dreadlocks en met gemak uit..
Heb zelfs nog ooit een topic geopend met foto's van de mega-geklitte staart van mijn tinker:

Ik heb verschillende dingen geprobeerd.
- gelijk na het inwrijven
- na 5 min
- na 10 min
- na 15 min

Maar bij allemaal hetzelfde resultaat.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:26

En hoe haal je de klitten eruit? Met je vingers, met een kam, met een harde borstel, met een plastic paardenkam, met een metalen manenkam, met een osterborstel, met een mensenborstel?? Daar zit ook ontzettend veel verschil tussen..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:48

Even een vraag heb er zelf geen ervaring mee maar dacht hier zijn er vast wel mensen die het weten. Tot hoelang blijven de manen zacht en klitvrij? Mijn paard heeft nogal snel klittende manen. En heb nu super spul maar erg prijzig. Dus was benieuwd hoe lang dit werkt.

Sorry als ik het hier niet mocht vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:58

Ik heb een haf met mega manen , en het enige wat altijd werkt is cowboy magic. ben echt een fan. Gebruik ook de shampoo, de conditioner maar verslaafd aan de detangler. Moet met zoveel manen wel vrij veel gebruiken en met de staart in verhouding minder . De manen zijn wat stugger.
Maar ze blijven dan ook erg lang goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:01

MysticTinker schreef:

daar staat dat je 1 a 2 jaar doet met zo'n grote fles. bij mij gaat er wel meer dan ene liter per jaar doorheen. ( maarha mega haf met mega manen die mega stug zijn :) ) nog steeds minderd an welk ander product ook

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:05

Bij mij dus ook, mijn friese merrie klit heel snel en heeft elke week wel een mooje dreadlock, maar met een handpalmpje cm kneed ik het door de manen en als ik dan mijn handen afgeveegd heb en een borstel gepakt is het ingewerkt en kan ik alles er voorzichtig makkelijk uitkammen. Zelfs modder uit de staart kam ik er zo uit. Raar dat het bij jou niet lukt?

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:08

Ook hier een happy user. De manen zijn nooit een probleem want die zijn heel dun en klitten eigenlijk nooit.. Maar de staart maakt ze af en toe echt een potje van. I love CM!

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:09

Misschien ligt het gewoon aan de combinatie van manen, staart en Cowboy Magic? Bij mij werkt de ene shampoo of conditioner ook beter als de ander(ik weet dat het geen shampoo o.i.d. is, maar meer antiklit, maar als voorbeeld ;))..

ejsoel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 09:56

MysticTinker schreef:
En hoe haal je de klitten eruit? Met je vingers, met een kam, met een harde borstel, met een plastic paardenkam, met een metalen manenkam, met een osterborstel, met een mensenborstel?? Daar zit ook ontzettend veel verschil tussen..

Ik gebruik voornamelijk me vingers omdat ik zo min mogelijk haren eruit wil trekken. Daarnaast gebruik ik wel eens een borstel, aan 2 kanten te gebruiken. Geen idee hoe deze borstel heet, heb m wel bij een ruiterzaak gekocht.

ejsoel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 09:57

Franciska15 schreef:
Misschien ligt het gewoon aan de combinatie van manen, staart en Cowboy Magic? Bij mij werkt de ene shampoo of conditioner ook beter als de ander(ik weet dat het geen shampoo o.i.d. is, maar meer antiklit, maar als voorbeeld ;))..

Ja daar zat ik idd ook aan te denken :)
Omdat iedereen zo te spreken was over CM dacht ik, nou laat ik t dan ook maar eens aanschaffen! Maar helaas :(

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 10:29

Franciska15 schreef:

Idd dat denk ik dus ook, ik heb het ook uitgeprobeerd maar moest er nog aardig wat in doen en het werkte nog niet echt, maargoed... heb het ook nog maar 2 keer gedaan ofzo, zal het binnenkort nog eens weer proberen. En anders ga ik ook voor de 'gewone' anti-klit.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 13:06

Ik heb het in het begin ook gehad toen ik overstapte op equishine naar CM, ik heb toen de staart gewassen met CM en daarna conditioner van CM. Toen de staart handdoekdroog was die anti-klit van CM er in gesmeerd laten drogen(dus echt goed droog!) staart uitpluizen en daarna nog een beetje spul er door heen. Daarna laat ik de staart rustig enkele weken met rust en haal er alleen de strooitjes uit met mijn vingers.