Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Tatum123 schreef:Bij mij in de buurt op de manege staan pony's in boxen van 2.5 bij 2.5 en staan de hele dag binnen.
En de paarden in een box van 2.5 bij 3 geloof ik.
Waarschijnlijk komt ze in een box van 3 bij 4 meter.
Maar ik vraag aan jullie, zouden jullie voor een vierkante box kiezen? of een langere maar dan smaller!

Heb ik zelf ook en ik vind het eigenlijk veel fijner dan een langere/smallere box. 

soleillover schreef:Richtlijnen volgens Sectorraad paarden en Dierenbescherming zijn 2x de stokmaat van het paard, voor de MINIMALE lengte, breedte en hoogte.. dus tsja,, inderdaad te klein voor een paard van 1.70m.
En 3x3m is voor een paard van 1.65 ook al te klein om echt lekker te kunnen liggen, maar ze kunnen er wel beter in draaien enzo in een vierkante stal. Ik zou dan toch voor de vierkante gaanHeb ik zelf ook en ik vind het eigenlijk veel fijner dan een langere/smallere box.
Maar als je allerlei dingen in de stal wilt hebben, ruif, waterbak, voerbak, etc, dan gaat er wel weer heel wat ruimte af aan de voorkant.... dan zou het alsnog een ongelijke afmeting worden, maar dan in de breedte, ook niet echt handig dus

kimmie88 schreef:soleillover schreef:Richtlijnen volgens Sectorraad paarden en Dierenbescherming zijn 2x de stokmaat van het paard, voor de MINIMALE lengte, breedte en hoogte.. dus tsja,, inderdaad te klein voor een paard van 1.70m.
En 3x3m is voor een paard van 1.65 ook al te klein om echt lekker te kunnen liggen, maar ze kunnen er wel beter in draaien enzo in een vierkante stal. Ik zou dan toch voor de vierkante gaanHeb ik zelf ook en ik vind het eigenlijk veel fijner dan een langere/smallere box.
Maar als je allerlei dingen in de stal wilt hebben, ruif, waterbak, voerbak, etc, dan gaat er wel weer heel wat ruimte af aan de voorkant.... dan zou het alsnog een ongelijke afmeting worden, maar dan in de breedte, ook niet echt handig dus
Het zal vast een richtlijn zijn , maaar ben het er niet mee eens dat ze niet languit kunnen liggen. Die van mij is nu 167cm en ligt toch echt iedere dag languit in haar stal.
Die heeft iedere dag tussen 12 en 2 haar rustmoment en ga haar daar nou niet mee storen![]()

, maar toch... als mn paard niet graag ligt, lijkt het me niet echt in orde