Eerst een paard kopen of eerst stalling regelen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Eerst een paard kopen of eerst stalling regelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:42

Dit jaar ga ik een eigen paard kopen en nu vraag ik me het volgende af.
Wat is verstandiger?

- Eerst zoeken naar een paard, wanneer ik deze heb gevonden op zoek gaan naar stalling en eventueel het paard alvast aanbetalen/ reserveren/ afspraken maken met de eigenaar?
- Eerst op zoek naar een stalling, deze vasthouden met het risico dat je binnen 3 maand nog geen geschikt paard hebt gevonden?

Heeft iemand goede tips?

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:43

Weetje al waar je hem wilt stallen? Zo ja kijkhoeveel stallen er nu leeg zijn en maak je beslissing. Als er maar 1 box vrij ik zou die persoonlijk alvast huren als je perse daar wilt staan.
Succes met de zoektocht!

CM_

Re: Eerst een paard kopen of eerst stalling regelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:44

Eerst een stallingsplek zoeken, of in elk geval meerdere mogelijkheden.
Sommige verkopers willen meteen hun dier kwijt, en dan zit je mooi zonder stallingsplek.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:45

Ik heb stalling geregeld toen ik de eerste keer bij pablo was gaan kijken..

Leuk dat je een paardje gaat kopen.. heb je al wat op het oog..?

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:46

Ik ga met bonzwa mee. Ik neem aan dat je je voorkeuren hebt als het om stallingen gaat. Dus eerst stallingen in de buurt kijken en vergelijken zodat je weet waar je wilt staan. Dan met de eigenaar bespreken hoe groot vraag en aanbod zijn en bij schaarste eventueel al op voorhand huren.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:46

Ik zou inderdaad een beetje rondkijken naar geschikte stallingen en of daar ruimte is, maar huren zou ik nog niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:47

Bedankt voor de snelle reacties :)

Ik wil het paard graag stallen in Twente, omgeving Hengelo/ [plaats]. Mogelijkheid tot rijden in een binnenbak is een vereiste en natuurlijk goede verzorging en weidegang etc. Ik heb al wel rondgekeken voor stalling en er is wel genoeg keus op zich :)

Ik ben nog niet naar een paard wezen kijken, maar ik speur wel het internet af natuurlijk ;) Eerst nog even sparen, ik heb nu in ieder geval een vaste baan naar aanleiding van mijn studie, dus betalen kan ik het dan zeker wel :)

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:51

Ik denk ook dat je het beste eerst een plekje kan regelen, voor je je paard gaat zoeken. Ik ben nu heel voorzichtig weer op zoek naar een paard (nadat een speciaal paard de vlam weer heeft doen oplaaien :D ) en ik ben gelijk gaan zoeken naar een plaats. Ik heb intussen een wei gevonden, en een paddock bij de buren kunnen bemachtigen en een weideplaats op een stal met toezicht. 3 plekken dus, maar nog geen paard. Maar vind ik het juiste paard, heb ik in elk geval een plaats om hem naar toe te brengen.

Succes met je zoektocht!

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:52

je kunt het beide tegelijk doen, stel je hebt een leuke stalling gevonden, en een leuk paard.
Bijv:

je gaat op maandag bij een paard kijken, en het lijkt je wel wat, zou je dinsdag naar die stalling kunnen reserveren. afzeggen kan altijd nog(zowel paard als stalling).

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:54

Ik zou eerst gaan kijken naar een stalling wat jou aanspreekt en dan kijken of daar plek is en eventueel dan afspraken met de staleigenaar maken. Vertellen dat je dus een paard wilt kopen en daar graag dan wilt stallen, of ze dan de box voor je vast kunnen houden. Ik zou niet eerst een paard kopen en dan pas gaan kijken naar stalling.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:55

wij zijn op het moment op zoek naar een pony voor mijn nichtje
stal is gelukkig al geregelt.

pony die we eigenlijk als eerste wouden gaan kijken was al snel verkocht.
tot ik foon kreeg , die mensen die der zouden kopen hadden nog geen stal niks....en ook niet te vinden .(nu gaan we er zondag erheen)

nu ligt het er denk ik ook aan waar je woont enzo .
maar ik denk toch echt eerst de stalling zoeken , en dan het paard

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 21:05

Ik ben eerst gaan kijken voor stallingen, had 3 favorieten en dan op zoek naar paard. Paard kon gelijk naar favoriet 1. da's ook een beetje geluk hebben denk ik :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 09:23

Ik heb eigenlijk altijd eerst het paard gekocht. Tussen komen kijken (evt. meerdere keren), laten keuren door de DA en het meenemen of laten brengen zit vaak toch nog een week en in die week heb ik altijd nog stalling kunnen vinden. Daarentegen duurde het soms toch langer voor 'het' paard voorbij kwam.

trekpaard15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 10:31

eerst stalling regelen als je zeker weet dat je het paard wil kopen/halen

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 10:38

net wat urielle zegt. er zit vaak meer dan genoeg tijd tussen het kijken naar het paard en het ophalen van het paard om een goede stalling te vinden. en als de eigenaar wilt dat je na de eerste keer kijken het paard meteen meeneemt, moet je jezelf misschien even achter het oor krabben.

SemdeLorijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 10:40

Stel je koopt een paard, en je hebt geen stalling, dan kun je hem weer verkopen!

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 11:27

er is altijd wel een stalling te vinden, of ga jij kijen bij een paard en neem je hem meteen mee naar huis? ja dan wordt het lastig,meetsal zit er toch wel een week zo niet enkele weken tussen hoor.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 11:32

Ik had eerst mijn stalling geregeld en een maand later had ik een paard. Ik heb niks voor de stal hoeven te betalen toen ik nog geen paard had. Die mensen waren blij dat de stal was gevult en hun paard weer een maatje erbij kreeg.
Bij een manege/pension zal dat wel anders zijn maar vragen kan altijd!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 11:33

Ik heb eerst mijn paard gekocht.
Ik had de mogelijkheid om hem nog een maandje bij de oude eigenaar te laten staan.
Stalling had ik al snel gevonden, dus heb m ook eerder op kunnen halen.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 11:38

Je zou ook eens kunnen kijken bij ponystal Hengelo (als deze nog bestaat)
In het oosten is het idd best makkelijk om stalling te vinden.

Succes met je nog aan te kopen paardje!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 11:41

Ik zou wel rondkijken, zodat je weet waar je naartoe wilt, en waar je evt naar kunt uitwijken.
Verder zou ik geen stal 3 maand reserveren, dat kost je klauwen vol geld en er is altijd wel wat verloop dus als het vol zit, komt er gauw genoeg wat vrij. Dan ga je gewoon tijdelijk eventjes naar een andere stal.
Alleen in oktober/november zit altijd alles vol.

Gabriellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 11:42

Het lijkt mij het beste dat je eerst rond gaat kijken naar een stal waar je graag zou willen staan en kijken of dat daat plaats is . Dan kun je daar alvast een optie nemen op een stal en dan kun je opzoek gaan naar een paardje. succes met alles:D

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 14:43

Ik zou juist ook rond gaan kijken voor een goede stalling, het zou jammer zijn als je nieuwe paard in een korte tijd 2 x moet verhuizen omdat de stalling niet bevalt, zo'n dier krijgt toch al een hoop veranderingen in een korte tijd!
Zo heb ik een paard die luchtzuigt omdat hij verschillende keren moest verhuizen voordat ik hem uiteindelijk kocht.

Ik zou ook bij je toekomstige stalling een paar keer gaan kijken en met mensen die er al langer staan proberen te praten zodat je echt een beeld krijgt van hoe het daar normaal aan toe gaat.
Als je in die tijd echt een fijne stal tegen komt kan je altijd even bespreken of je moet reserveren of iets..

Paint-horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 14:47

Ik heb het gelijktijdig gedaan, bij stallen wezen kijken.
Gelijk bij het paard van keuze wezen kijken en met beide afspraken gemaakt ;)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 14:52

Mijn eerste pony kocht ik spontaan bedacht me na het kopen dus ook pas dat ik er nog geen plekje voor had! Nou is dat hier in de omgeving best snel te regelen. En in principe zijn er ook best stallen waar ze el even plek voor je hebben. Zodat je daarna rustig naar een andere stal kan gaan zoeken.