Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hijnebol schreef:oja, en tot 30m2 mag je op eigen grond dit soort stallen neer zetten zonder vergunning
hijnebol schreef:oja, en tot 30m2 mag je op eigen grond dit soort stallen neer zetten zonder vergunning
ukoldaatje schreef:Het is niet per gemeente verschillend (of er moeten andere gronden zijn) en het is niet waar ook.Is dat niet per gemeente verschillend? Het ligt er ook al aan hoeveel je al bebouwd hebt met schuurtjes of carpoorten/garages oid hoor....
Lisa_Dries schreef:zelf vind ik houten stallen met een luik naar buiten erg mooi, maar misschien niet erg praktisch, omdat ze dat opeten?!
kijk anders is bij http://www.horses.nl/bit rechtsin: Project superstal. 3 filmpjes over 'superstallen', misschien vertellen ze daar iets nuttigs of kun je daar ideeën opdoen
DubbelDun schreef:hijnebol schreef:oja, en tot 30m2 mag je op eigen grond dit soort stallen neer zetten zonder vergunningukoldaatje schreef:Het is niet per gemeente verschillend (of er moeten andere gronden zijn) en het is niet waar ook.Is dat niet per gemeente verschillend? Het ligt er ook al aan hoeveel je al bebouwd hebt met schuurtjes of carpoorten/garages oid hoor....
Voor een woonfunktie mag je tot 30 m2 bijbouwen mits aan een aantal regels voldaan, maar stallen vallen daar NIET onder.
Volg dit pulldown menu aan de linkerkant en je komt er vanzelf achter
http://www.vrom.nl/bouwvergunningen2/normaal.htm
joyce B schreef:Stalletje is ook vergroting van het woongenot (paarden aan huis) maar het moet wel passen binnen het aantal m2 dat je volgens het bestemmingsplan mag bouwen...
Citaat:@WOONGENOT: Het gaat er om of het gebruik van het bouwwerk direct gerelateerd is aan de woonfunctie. Het bouwwerk wordt bijvoorbeeld gebruikt als werkkamer of berging. Deze extra ruimte vergroot uw woongenot.
madamX schreef:hijnebol schreef:...
de stallen bouwer zei wat anders, ik ga me erin verdiepen
...
Tuurlijk zegt die wat anders; die wil stallen verkopen (waardeloze partij overigens als zij dergelijke verhalen rondbazuinen)
Een klinkervloer mag ook niet: urine mag niet in de grond terecht komen.