Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
En daarnaast vind ik dat je je niet aan deze 'gouden' regel hoeft te houden. Ga gewoon kijken naar verschillende paardjes (groot en klein) en kies dat ene paardje waar je het fijnst mee kan rijden. Is dat toevallig een grote van 1.80? Let it be. Is het een kleine E-pony? So what.... zolang jij maar lol hebt met je paardje en lekker kunt rijden

)
flettie schreef:'Men' zegt dat een ideale maat paard voor een mens is als jouw schouder dezelfde hoogte heeft als de schofthoogte van je paard.
Helaas groei ik niet meer...
KellyenXena"]
[quote="flettie schreef:'Men' zegt dat een ideale maat paard voor een mens is als jouw schouder dezelfde hoogte heeft als de schofthoogte van je paard.
Helaas groei ik niet meer...
Ben ook `maar` 1.57 meter maar Fayette is ondertussen ook alweer zo`n 1.53 (en nog groeiende). Heb ook 3 jaar les gehad op 2 paardjes van 1.65 en 1.68. Kwam net als jou net onder het zadel uit maar daar liepen ze niet minder om
Maar klein zijn heeft zo ook zijn voordelen: wij kunnen tenminste nog eens op die kleine(re) pony`s rijden zonder een al te gek figuur te slaan

, je moet het gewoon naar je zin hebben samen, en als de lengte mooi aansluit, dan is dat gewoon mooi, maar anders, so what?
ik rij ook op een shetlander van 1.15 en ik ben zelf 1.67, we hebben samen lol en ze kan me zat dragen want ze gaat er vaak met mij vandoor, maarjah, we hebben wel veel lol en ik voel me veilig op haar, ook al val ik er altijd af }>