Zal ik er blijven??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silence_

Zal ik er blijven??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 19:07

Ik zit dus echt met iets, namelijk de stalling waar mijn paard staat.
ik moet 160,- in de maand betalen. maar dan komen er nog de hoefsmid en bodem bedekker (dat is vlas en stro)
bij. we moeten ook de paarden zelf buiten en binnen zetten, en zelf voeren. en zelf de stallen mesten. waar ik sta doet die man niet echt
veel, we moeten ook zeg maar smeken of die de bak wilt slepen! en noem al die dingen maar op.
we hebben 1 grote buiten bak, het voordeel is wel dat er maar 7 paarden staan dus ik heb ook vaak de bak voor me alleen.
ik weet dus zelf neit of ik nou hier wel zou blijven. er zijn ook andere stallen waar je veel meer faciliteiten hebt
en dan iets meer moet betalen.. mijn vraag is dus wat jullie hier van vinden..
oo ja nog iets, het is wel de enige stal op fiets afstand voor mij... als ik naar die andere stal zou gaan zou dat wel een
flink eindje veder zijn...

Groetjes, Naomi!

friendly

Re: Zal ik er blijven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 19:14

Nou....ik denk dat voor mij de keus snel gemaakt zou zijn. €160,- euro is misschien dan wel redelijk goedkoop maar daar mag je toch wel service voor verwachten. Nu huur je zeg maar alleen maar een stal en koopt bodembedekking. Alles moet je zelf doen en als je wilt dat die man iets voor je doet moet je bijna zn schoenen aflikken. Nee ik zou dan op zoek gaan naar iets anders. Dat je vaak de bak voor jezelf hebt is wel prettig en zo weinig andere paarden kan ook prettig zijn maar goed. Ik zou hier niet blijven. Ik weet niet hoe oud je bent maar anders kan je misschien op de brommer/auto? Dat scheelt al een hoop denk ik...

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 19:16

Ligt er maar net aan waar je woont denk ik, hier is dat echt niet duur!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 19:17

Heb net even in je profiel gekeken en zie dat je 14 bent. Dat maakt het kwa afstand wel wat lastiger natuurlijk. Maar ik neem ook aan dan dat jij er niet alleen zeggenschap over hebt. Wat zeggen je ouders ervan? En aan de filmpjes/foto's te zien heb je inderdaad een mooie bak als die goed gesleept is!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 19:17

Ligt er inderdaad aan waar je woont...

Hier is het namelijk belachelijk duur voor de faciliteiten die je hebt....

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 19:19

Sowieso vind ik dat aangezien de staleigenaar vrijwel niets doet zonder smeekbede het een te dure stalling is. Al is het goedkoop dan hoor je nog niet letterlijk alles zelf te doen, het is jouw stal niet. De prijs/kwaliteit-verhouding is erg uit balans denk ik. Dat is jammer.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 19:22

Je hebt het over de dingen die er zijn voor jullie, jullie moeten zelf mesten, je hebt de bak redelijk vaak alleen ed, maar hoe zit het met je paard?

Kan ie iedere dag op de wei, hoe groot is de stal, hoeveel wordt er gevoerd, wat wordt gevoerd? Vind ik ook belangrijk :j

ing0204

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 19:26

Voor die prijs zou ik gelijk verhuizen, en dan bedoel ik naar jouw stal. Stallen gaan hier vanaf 200 excl bodem bedekking. Maar goed als jij het te duur vind, gewoon even lekker rond gaan kijken wat precies de prijzen zijn op andere stallen en wat je daarvoor hebt. Wie weet vind je een leuke stal met meer faceliteiten voor hetzelfde geld

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 20:48

friendly schreef:
Heb net even in je profiel gekeken en zie dat je 14 bent. Dat maakt het kwa afstand wel wat lastiger natuurlijk. Maar ik neem ook aan dan dat jij er niet alleen zeggenschap over hebt. Wat zeggen je ouders ervan? En aan de filmpjes/foto's te zien heb je inderdaad een mooie bak als die goed gesleept is!

me ouders deken er ook misschien wel over om toch ooit' wel een keer op te stappen.

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 20:49

samantha21 schreef:
Je hebt het over de dingen die er zijn voor jullie, jullie moeten zelf mesten, je hebt de bak redelijk vaak alleen ed, maar hoe zit het met je paard?

Kan ie iedere dag op de wei, hoe groot is de stal, hoeveel wordt er gevoerd, wat wordt gevoerd? Vind ik ook belangrijk :j

ja, kan zomers op de wei en als die bevroren is in de winter, anders moet hij in de winter in de hele kleine padock.
zijn stal maat weet ik niet :P en het voeren betreft is ook een DRAMAAAA.
ze krijgen bijna geen hooi, doen we altijd stiekem. want dan gaat hij lopen zuren dat het geld kost etc..
ze krijgen dan gewoon 2x perdag brokken. en 2x perdag hooi, en tussen door dat ik hem nog wat geef.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:01

ik betaal 155euro in de maand en heb ong de zelfde faseliteiten als jij, bij het geld zit alleen in de winter kuil naar behoefde bij, de rest moet ik of zelf kopen of bij betalen.
onze stalhouder doet ook niet vanalles zomaar, als je iets wil moet je het vragen en dan als het niet te veel werk is doet hij het wel.
echter is dit een van de goedkoopste stallen bij mij in de buurt waar we ook nog redelijk veel weidegang hebben, en dan nog is het 16km verderop, verder zou ik echt niet willen staan.
als je niet veel last van de stalhouder hebt zou ik niet zomaar weg gaan, op elke stal heb je wel wat.

markies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:07

Ik heb twee paarden en betaal per paard €175,- incl. bodembedekking, brok en hooi. Daarnaast worden ze ook nog van maandag t/m zaterdag buiten en binnen gezet en zondag staan ze alleen een dagje binnen maar krijgen ze extra hooi zodat ze zich niet vervelen. Wat ik ook erg fijn vind hier is dat het allemaal op vrijwel vaste tijdstippen gaat zodat het voor de paarden een vast dagritme geeft.
Daarnaast krijgen ze ook nog hun jaarlijkse enting van de stal. Ik hoef alleen de hoefsmid en eventuele dierenartskosten nog te betalen.

Als ik jou was zou ik wel wat anders zoeken vind €160,- te veel voor alles zelf doen... vind het eigenlijk ook belachelijk dat je hem moet smeken voor het slepen van de bak en dat ze zo weinig hooi krijgen. Kijk lekker verder meid, je vind vast wat leuks als je ouders achter je staan ;)

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:37

Ik zou ook verhuizen
ik betaal hetzelfde als jou, maar daar zit alles bij in, behalve de smid

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:19

zoals ze schreef, op de andere stallen heeft ze wel meer faseliteiten maar is het er ook duurder en het is verder (veel verder).
dus reacties van; ik betaal minder en krijg er meer voor dus ik zou verhuizen heeft ze niet veel.

Bakkebaaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:49

Ik zou goed nadenken en de voors en tegens afwegen. Hier is 160 euro echt goedkoop maar ik vind wel dat je voor welk geld dan ook iets moet kunnen verwachten. Je zou moeten bedenken als je ergens anders heen zou willen, hoeveel verder is dat dan en wat levert het je op (ga eens kijken op andere stallen en kijk daar wat de faceliteiten zijn. Dan is het maar net wat je wil en zou kunnen qua afstand
Succes ermee

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:54

hier is 160 euro veel! hier heb je ze volpension zowat voor staan. dus rondkijken in de omgeving of er geen andere opties zijn!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:54

Ik denk dat het verstandig is om eens goed in de buurt rond te gaan kijken of je iets vind binnen je budget en wat bij je eisen past.
Opzich is het op iedere stal vaak wel iets. Dus daar moet je wel een beetje rekening mee houden daarom denk ik dat je beter eerst eens rond moet gaan kijken wat er zoal in de buurt aangeboden wordt en voor welke prijs. Wat je betaald vind ik persoonlijk wel wat veel voor een stal waar je praktisch alles zelf moet doen en dan voornamelijk het binnen en buiten zetten. Maar ja de regio zegt heel veel over de prijs er zijn ook genoeg stallen die je nu ongeveer omschrijft waar je ook zo'n 200 euro per maand aan betaald.
Dus eerst even verdiepen in stallen in de omgeving en eventueel ook daar ervaringen vragen van degene die er staan. Verhuisd ben je namelijk zo.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:55

als nog zijn tips zoals 'ja verhuizen' of 'nee niet verhuizen' nog niet echt van de orde gezien we niet kunnen lezen of die 160 veel is voor de regio waar ze staat.

Als ze in de randstad woont, is het bijvoorbeeld niet erg veel, maar in het noorden des lands is het erg duur.

Ik zou met je ouders overleggen en eens bij wat stallen in de buurt gaan kijken. is het echt beter voor het paard om te verhuizen? :) denk niet dat bokt daarbij kan helpen

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 22:57

Loesje88 schreef:
als nog zijn tips zoals 'ja verhuizen' of 'nee niet verhuizen' nog niet echt van de orde gezien we niet kunnen lezen of die 160 veel is voor de regio waar ze staat.

Als ze in de randstad woont, is het bijvoorbeeld niet erg veel, maar in het noorden des lands is het erg duur.

Ik zou met je ouders overleggen en eens bij wat stallen in de buurt gaan kijken. is het echt beter voor het paard om te verhuizen? :) denk niet dat bokt daarbij kan helpen

ik wil alleen maar kijken wat andere er van vinden.. ;)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:59

Heb je al eens op MP gekeken voor een vergelijking in prijs en wat je er voor terug krijgt in jouw regio?

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 23:00

Monica_1987 schreef:
Heb je al eens op MP gekeken voor een vergelijking in prijs en wat je er voor terug krijgt in jouw regio?

nee, ik weet ook niet wat MP betekend :+

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:00

lovesFIRE schreef:
Monica_1987 schreef:

staat voor marktplaats haha :P

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 23:03

Citaat:

staat voor marktplaats haha :P

hahaha, ja klinkt heel lochies :+ daar heb ik al gekeken maar staat niks uit mijn regio ;)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 08:36

Indien je niet in de buurt iets anders kan vinden zou ik met de andere jpersonen op stal bepaalde dingen afspreken zodat je per toerbeurd bepaalde dingen doet waardoor je zelf ook minder vaak hoeft te komen.
Dit schema dan wel aanpassen naar de tijden dat bepaalde mensen gewoonlijk aanwezig zijn.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 08:40

Ligt er inderdaad aan waar je woont. Bij ons is dat duur voor zo een stal!