Paard verveelt zich

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daisies

Paard verveelt zich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 21:11

Ik hoop dat het hier thuis hoort

Mijn paard mag staat nu al 1,5 week in zijn stal, volgende week gaan de hechtingen eruit en dan mag hij elke dag 5 minuten lopen opbouwend in 2/3 maanden tot een half uur..

Wat doen jullie aan het vervelen? zijn er leuke speeltjes?

Mallodie

Re: Paard verveelt zich

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:13

Ik heb voor mijn paard een 'Joy-ball' met liksteen... Er zijn ook andere, groetere ballen die op de grond liggen. Verder weet ik het niet, mijn beestje verveelt zich ook dood, vandaar die bal.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:14

vroeger, toen ik nog op een stal stond waar ze niet de hele dag naar buiten mochten, had ik een bal in een hooinet in de deuropenigg van mijn stal hangen.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 21:14

Ik denk niet dat hij die bal leuk vindt, en het is ook niet de bedoeling dat hij wild gaat spelen want rust is het belangrijkste.

Wel had ik ergens iets gelezen over een speeltje waarmee ze met een trucje bix eruit halen..

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:15

Ja, dat is zo'n bal met hele kleine gaatjes waar je brokjes in kan doen. Als je paard ermee gaat spelen, vallen die brokjes eruit en zo houdt ie zichzelf bezig :j

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:15

ja, je hebt van die ballen die ze over de grond moeten rollen om er bix uit te krijgen.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 21:16

En vinden paarden dat leuk? Doen ze er ook echt iets mee?

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:31

Euhm.. in stal ligt stro, dus als er 1 snoepje uitvalt dan geraakt het toch zoek? Of begrijp ik de opzet van het spel niet.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 21:33

In onze stallen liggen geen stro, maar snap je punt wel..

hinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:19

[quote="Mallodie"]Euhm.. in stal ligt stro, dus als er 1 snoepje uitvalt dan geraakt het toch zoek?

het reukorgaan van een paard is heel sterk ontwikkeld, dus zelfs in het stro ruiken ze dat brokje. en door hun uitstekend ontwikkelde tastzin kunnen ze het brokje vinden en oprapen.

observeer maar eens goed, daar leer je veel van.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 22:20

En raad ook iemand een bepaald merk/product aan?

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:35

Die ballen heb je inderdaad,je kan een hoek in de stal strovrij maken en de bal daar leggen,mijn ervaring met mijn paard is dat ze er niet veel aanvind,maar ken een paar pony's die het wel leuk vinden,wel zou ik de dop eraf laten,gaatjes zijn veels te klein en dan gaat het te langzaam voordat ze het snappen.
(wij hadden die rode met van die gele doppen,weet het merk zo even niet.)

Verder kun je wilgentakken in de stal ophangen,vinden ze meestal wel lekker,wortels verstoppen.hooi in meerdere netten doen zodat hij er langer over doet.
Hoop dat het snel beter met hem gaat...

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 14:54

Pff ik weet het niet geef hem nu af en toe wat lekkers maar hij is ook wat baldadig. Maar iets kopen waar hij toch niks mee doet heb ik niks aan

trudiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 15:14

Ik heb een jolly bal aan de spijlen van z'n box vatgemaakt met een touwtje zodat hij daar wat mee kan spelen. Ik weet niet waar de hechtingen zitten, maar als ze in het been zitten zou ikzelf niets op de grond leggen want dan komt er toch onnodig spanning op of kan hij erop gaan staan. Bij mij hang de bal vooral op zodat die niet steeds in de poep ligt en de hond pikt hem anders ook meteen als de deur even openstaat en dan wordt mijn paard boos op de hond en gaat hij de box uit achter hond met bal aan.
Laatst bijgewerkt door trudiee op 30-01-10 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 15:18

Misschien een pion ofzo? Een jollybal met liksteen zou ik niet aanraden, in ieder geval niet met een zoete liksteen aangezien ze daar druk van kunnen worden (suikers) en dat lijkt mij niet erg gewenst... Het helpt ook al een hoop als ze onbeperkt hooi krijgen, krijgt hij dat?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 15:20

Normaal wel maar nu niet, hij trekt uit verveling alles door de stal..

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 18:19

die wilgetakken is miss ook wel iets.

dijhsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:54

liksteen, dikke wortels: lekker lang knagen! 8-kantige voerbal met redelijk groot gat waar je stukken appel en wortel in kan doen,(www.zeldenruststables.nl , daar heb ik m gekocht, hij vind t geweldig zn stal te "stofzuigen") skippybal of een gewone voetbal, pion met een touw erin en lus eraan ( dikke knoop aan de binnenkant van de pion, lus er boven uit) takken ja, ook een goed idee..,uh..meer weet ik even niet..succes, want dit is rot voor je paardje om binnen te moeten staan..

ILoveEvelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:26

Je kan ook zo'n zoutliksteen nemen, daar zijn ze behoorlijk lang zoet mee, zonder al die suikers. (zouden ook heel veel mineralen in zitten, maar ik weet niet of dat waar is)

Die wilgentakken had mijn pony van de zomer in het land liggen, vond ze heerlijk dus dat zou ik ook proberen.

Succes!

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:42

ILoveEvelien schreef:
Je kan ook zo'n zoutliksteen nemen, daar zijn ze behoorlijk lang zoet mee, zonder al die suikers. (zouden ook heel veel mineralen in zitten, maar ik weet niet of dat waar is)

Het is niet goed voor een paard om teveel zout te eten, voor niemand niet. Ik denk ook niet dat je paard de hele dag aan zij lik steen zou zitten.
Misschien een heeeeeel fijnmazige hooinet met hooi er in natuurlijk.
Doordat de mazen zo fijn zijn moeten ze veel moeiten doen. Hang hem zo op dat hij ook nog een beetje moeite moet doen om hem beet te pakken. (weet niet hoeveel je paard mag bewegen?)

Ik had die van mij een keer een heel, oud, brood gegeven. Doordat die hele broden mooi hard worden moeten ze ook moeite doen. Het brood werd de hele stal door geslingerd om er een stukje van af te krijgen. (brood is ook een dik maker dus niet elke dag een heel brood)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 11:22

dijhsa schreef:
liksteen, dikke wortels: lekker lang knagen! 8-kantige voerbal met redelijk groot gat waar je stukken appel en wortel in kan doen,(http://www.zeldenruststables.nl , daar heb ik m gekocht, hij vind t geweldig zn stal te "stofzuigen") skippybal of een gewone voetbal, pion met een touw erin en lus eraan ( dikke knoop aan de binnenkant van de pion, lus er boven uit) takken ja, ook een goed idee..,uh..meer weet ik even niet..succes, want dit is rot voor je paardje om binnen te moeten staan..

Er staat geen foto bij, en ik ga niet blind iets bestellen!

Leuke tips allemaal, wilgen takken kan ik wel proberen maar hoe kom ik daar nu aan?

Normaal kreeg hij onbeperkt hooi en 2 kilo bix, nu krijgt een halve kilo en van mij af en toe een appel of een handje miuesli. Hij slaat nu ook heel irritant met zijn hoofd tegen de muur en met zijn pijnlijke voet op de grond. Zal blij zijn als het voorbij is!

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 11:31

Citaat:
Normaal kreeg hij onbeperkt hooi en 2 kilo bix, nu krijgt een halve kilo en van mij af en toe een appel of een handje miuesli. Hij slaat nu ook heel irritant met zijn hoofd tegen de muur en met zijn pijnlijke voet op de grond. Zal blij zijn als het voorbij is!

Begrijp ik nou goed dat ie geen hooi meer krijgt? Dat zou ik toch boven biks zetten. En misschien toch maar een afleidingsspeeltje kopen of zelf maken. Sterkte met je paardje...

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 11:44

Ik neem aan dat hij nog steeds hooi krijgt en alleen zn bix omlaag gezet is. Misschien kan je nog minder voeren? Of iets met nog minder energie? Een bepaalde muesli ofzo?

Mijn paard staat op stro en ik snij altijd een appel in een hele hoop stukjes en die verstop ik onder het stro. Is ze altijd wel even zoet mee.

Als je niet zo'n bol wil kopen, kan je ook zo'n hele kleine voerton (wit met rode deksel) bij de welkoop kopen en daar gaten in boren.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 11:51

Hij krijgt nog steeds veel hooi! maar niet meer onbeperkt, dat krijgen alle paarden niet meer want ze gaan er mee spelen!

Fjordje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 07:32

Aan een joy-ball kan je je paard laten verwennen