Prijs voor deze stalling?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Juangi

Prijs voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 16:38

Ik vroeg me af wat jullie voor deze stalling zouden betalen?

Het ligt afgelegen (weinig plek om er op uit te trekken met je paard, je zou niet vanaf het erf lekker kunnen rijden), met bak, wei en stalling. Exclusief eten en strooisel. Paard word wel binnen en buiten gezet.

Ik zat te denken rond de 150??

Fiebie

Re: Prijs voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:40

Ligt een beetje aan de regio waar je zit denk ik.
Als dat er allemaal niet bijzit vind ik eigenlijk dat €150 best wel veel geld is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:40

De regio is heel erg belangrijk.
In de randstad betaal je daar makkelijk 200 euro voor, terwijl je in goedkope delen zo'n stal kan vinden voor minder dan 100 euro.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 16:45

Is vlakbij Den Helder. In het plaatsje waar ik nu woon, waar het dichtbij ligt zijn de prijzen voor een pony 220 incl.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:48

Dan kan je beter daar voor gaan. Moet je het zelf gaan halen, hooi e.d?

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 16:50

Nee, we gaan waarschijnlijk de kosten delen. Dus ieder de helft, ofzo.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:04

pff.... ik vind het lastig.
Ik zou goede afspraken maken. Ik heb geen idee hoe de prijzen in regio Den Helder liggen. Maar ik weet wel dat ik 150 kaal heel veel geld vind. In regio utrecht betaal je ongeveer zoiets voor een box met kuilvoer 2x daags

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:58

Ik vind het een hoop geld, ik zou ook voor de 220,00 incl gaan.

Vergis je niet in de prijzen van hooi, stro en krachtvoer.

Welke extra's heb je voor de 220,00?

blontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:58

max. 200

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 13:28

2 binnenbakken, buitenbak, longeerring, standaard voer, vlas en volgens mij ook hooi. Ook worden ze binnen en buitengezet, behalve in het weekend.

Maar bijd ie vriendin kan er misschien nog iets van de prijs af. Hoeveel zouden jullie ervoor geven?

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 13:30

kijk voor 2 binnenbakken zou ik ook grof betalen! :)
Incl. alles in die regio zou ik niet weten. Maar als ik dat er allemaal bij krijg tussen de €225 en €250

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 13:32

Ja inderdaad. Maar het gaat er ook vanaf hangen hoeveel ik ga verdienen, betaal liever een klein prijsje zodat ik geld overhoud voor ziektekosten en eventuele benodigdheden dan dat ik alles op het nippertje kanbetalen.

Ben 15.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 13:33

Ouders willen mij in nood wel opvangen kwa geld, trouwens. Ben nu gbewoon even de prijzen aan het berekenen.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 14:19

Juangi schreef:
Ja inderdaad. Maar het gaat er ook vanaf hangen hoeveel ik ga verdienen, betaal liever een klein prijsje zodat ik geld overhoud voor ziektekosten en eventuele benodigdheden dan dat ik alles op het nippertje kanbetalen.

Ben 15.

Het ligt er echt aan wat je prioriteiten zijn inderdaad. Wil je altijd kunnen rijden of vind je het belangrijk om een buffertje te hebben?
Wil je maandelijks geld overhouden om premie voor paadenverzekering te betalen.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:08

Als je bij de ene al 150 kaal moet betalen. dan zou ik zelf toch echt naar die van 220 gaan. Een binnenbak is toch wel heel erg fijn zeker in de natte periode.

Eagerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:07

Juangi schreef:
Ik vroeg me af wat jullie voor deze stalling zouden betalen?
Het ligt afgelegen (weinig plek om er op uit te trekken met je paard, je zou niet vanaf het erf lekker kunnen rijden), met bak, wei en stalling. Exclusief eten en strooisel. Paard word wel binnen en buiten gezet.

Ik zat te denken rond de 150??

Persoonlijk zou ik niet meer dan 100 euro willen betalen, zeker omdat je er niet met je pony buiten kunt rijden en jij afhankelijk bent van anderen om met een trailer op pad te gaan. Daarnaast schrijf je dat de stal afgelegen ligt, kun je er wel snel en veilig naar toe fietsen?

Als jij voor deze kale stalling al bereid bent 150 euro te betalen, dan kost de andere stalling dichterbij jouw huis en met beter accomodatie nauwelijks meer. Alleen zal het op de "duurdere" stal een stuk drukker zijn met mensen. Je hebt in iedergeval een keuze, dus een luxe probleem. ;)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 21:34

Is met de fiets wel te bereiken. Moet daarvoor eerst een pontje over gaan. Ook als ik dus iets met mijn paard wil doen. of ik moet eerst een drukke weg langs (met veel trekkers, vrachtwagens en auto's langs een kanaal), daarna langs een dorp en weet ik veel niet wat.

Dus niet ideaal aangezien ik toch een ruiter ben die er op uit trekt.

Ik wil zeker geld overhouden voor een paardenpremie en voor eventuele andere dingen. Binnenbak zou voor mij wel fijn zijn opzich... Begin nu enorm te twijfelen...

Want die van 150 of minder ligt wel weer dicht bij een bos (als je eerst te paard een pontje over gaat. Weet niet of dat mogelijk is :') Die van 220 ligt vlakbij het strand en bij dat bos...

Maudje94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:44

Wij hebben 50 euro per maand + hoefsmit dus valt heel erg mee . We 9 stallen maar die zitten nu vol. En een zadelkamer. En wasplaats jammer genoeg koud water .. en we hebben 3 weilanden en een grote buitenbak. Maar ik denk dat de meeste als je echt luxe wil tussen 100 200 euro kosten

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:52

Uiteindelijk zal het kwa totaalprijs elkaar niet ontlopen en kost de stal van 150 met hooi en stro erbij ook algauw rond die 220.
Dus om goedkoper te staan hoef je het niet te doen.
Zou dus zelf voor die van 220 gaan, want dan heb je gewoon meer waar voor je geld en hoef je hooi/stro niet zelf te regelen. Mits het paard daar ook net zoveel buiten kan lopen natuurlijk.

Eagerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:28

Juangi schreef:
Is met de fiets wel te bereiken. Moet daarvoor eerst een pontje over gaan. Ook als ik dus iets met mijn paard wil doen. of ik moet eerst een drukke weg langs (met veel trekkers, vrachtwagens en auto's langs een kanaal), daarna langs een dorp en weet ik veel niet wat.

Dus niet ideaal aangezien ik toch een ruiter ben die er op uit trekt.

Als je zelf deze conclusie al trekt, dan is de duurdere stalling een veel betere keus. Is trouwens het gebruik van het pontje gratis? Anders moet je ook nog een bedrag voor de pont bij je maandelijkse kosten optellen.

Misschien kan je de premiekosten op een andere manier betalen (vakantiebaantje), zodat je geen keuze hoeft te maken op grond van geld.

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 10:15

Je moet kiezen voor een stal waar jij je op gemak voelt! Dan maakt het al een stuk makkelijker!!

Ik heb me paard in Utrecht gehad (voor werk) op een prive stal met alles tot mijn beschikking. Maar ik moest zelf mesten, land mesten, bak harken en ook nog 3 x in de week voerdienst. Hiervoor betaalde ik 275 euro *geen bos, geen strand en geen duin*.

Momenteel sta ik weer met mijn paardje in mijn vertrouwde woonplaats Den Helder in haar oude stalletje bij Tesselaar. Hier betaal ik 90 euro kaal voor de stal en kan ik zelf bepalen hoeveel hooi, vlas (stro, houtmot) ik gebruik, goede buitenbak 8 mndn per jaar weidegang en de overige 4 maanden grote zandpaddoks, longeerbak, 5 min van strand, bos en duin.. en ben zo rond de 170 euro per maand incl kwijt
's ochtends en 's middags worden ze gevoerd derest moet is zelfservice.

Op allebei de stallen heb ik het naar mijn zin gehad, en maakte geld dus niks uit.

Toch sta ik liever op de wat minder luxe stal, waar ik en mijn paard het naar ons zin hebben!!

Succes

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:53

bij mij in de buurt staan stallen waar ze je paard op de wei zetten, 3-4 keer hooi voeren en waar je zo het bos of strand kan bereiken, en die kosten 150 euro.

In jouw geval vind ik 150 euro dan erg veel...

anne1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:43

als je er alleen op uit kunt met een trailer dan is 150 misschien best wel veel

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:54

ik heb hier( overijssel) een binnenbak, 2 buitenbakken(waarvan 1 met verlichting) stalling inclusief stro, hooi en brok,dagelijkse weidegang, wasplaats, kantine, en leuke buitenrijd mogelijkheden voor 180 euro per maand.
maar dat is wel een uitzondering hier in de buurt.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:02

ik betaal 150 euro exclusief krachtvoer, strooisel en hooi en uitmesten, maar ik heb wel meer mogelijkheden:
binnenbak, buitenbak, stap/drafmolen, galopbaan van 1600m, longeerbak, weide en mogelijkheid om rechtstreeks op wandeling te vertrekken.
Dus voor wat jij zegt zou ik max 100-120 euro betalen.
Hoewel het naar mijn zin (ook voor mijn paard) wel belangrijker is dan de prijs