Maar nu twijfel ik een beetje wat het handigste is. Sowieso willen we bouwen op een funderinkje van beton , maar dan kan je kiezen : alleen de fundering (dus onder de muren) van beton , of ook meteen de hele vloer uit beton (laten) storten ?
Op zich is helemaal beton natuurlijk wel mooi , maar het kan ook glad worden , is erg hard , en vocht kan niet weg.
Rena staat nu in een schuilstalletje met een bodem van zand-op-klei en dat bevalt uitermate goed
Geen gedoe met gladheid , plassen die erin blijven staan of koude vloeren
Maar ik kan me ook wel weer voorstellen dat dat zand op een gegeven moment wel een beetje "verzadigd" raakt

Aan de andere kant : het is een schuilstal , waar ze dus niet opgesloten worden en ze zullen in principe meestal buiten plassen in het zand of op de wei.
Als de bodem van zand wordt dan wil ik trouwens nog wel iets van vochtdoorlatende rubber tegels erop leggen , het lijkt me dat je dan helemaal een mooie combinatie kunt maken ?
Nattigheid loopt snel weg , en sowieso lijken die tegels me nogal spetteren als je daarop piest
En je kunt gewoon een hooinet ophangen zonder dat ze zand mee krijgen. Lijkt me zo slecht nog niet !Wat zouden jullie doen....?