Vraagjes voor mensen op een pensionstalling.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ANOUKIEE

Vraagjes voor mensen op een pensionstalling.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 13:33

Een aantal vraagjes voor de mensen op een pensionstalling:

-hoeveel paarden staan op de pensionstalling?
-welke accomodatie is er?(buitenbak,binnenbak,paddock,afspuitplek enz..)
en dan de vraag:
Is dit niet heel vaak net de bak bezet als jij net op stal bent en je paard wil gaan rijden,
vooral als het slecht weer is en er een binnenbak is..
Of als je je paard wil gaan afspuiten dat dat al bezet is..
Hoe word dat geregeld bij jullie?

Groetjes. :D

mamabird

Re: Vraagjes voor mensen op een pensionstalling.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:39

We hebben 9 paarden in totaal. 1 spuitplaats, 1 longeerpaddock en 1 (grote) buitenbak.
Bij ons op stal komt het niet vaak voor dat je moet wachten op elkaar. Als iemand de spuitplaats nodig heeft, dan zadelt een ander gerust het paard gewoon op stal op enzo. Igv les zetten we dat van te voren op het bord zodat iedereen er rekening mee kan houden, hoewel het geen bezwaar is als je samen in de bak rijdt als je les hebt, maar we proberen er toch zoveel mogelijk rekening mee te houden. Dit werkt prima, maar dat komt vooral omdat wij een kleine stal hebben natuurlijk...

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:41

wij staan met een stuk of 40 paarden op stal en hebben 2 buitenbakken, 2 longeercirkels en een overdekte stapmolen. we poetsen meestal voor de stal en de spuitplaats is vaak wel vrij en anders zorg je gewoon dat je met elkaar regelt wie er na wie gaat..

voor de lessen hangt er een agenda waarin je schrijft hoelaat en in welke bak je les hebt..

tuurlijk heb je wel eens dat het druk is in de bak of dat je moet wachten omdat de longeercirkels bezet zijn.. maar dat is echt niet elke dag!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:43

Bij ons staan er 30-35 paarden.
We hebben een binnenbak, 2 buitenbakken en 1 spuitplaats met 2 plekken.
Nu is al een tijd alleen de binnenbak te gebruiken, maar dat gaat over het algemeen wel prima. Maar ik zorg ook vaak dat ik op stal ben op tijden waarvan ik weet dat het rustig is :)
Als er iemand les heeft, dan houd je daar gewoon rekening mee, net als wanneer je gewoon met meerdere in de bak rijdt.

In de winter is het me soms wel aan de drukke kant, maar ach, het hoort er een beetje bij.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:45

Een kleine pensionstal met 11 boxen, 1 buitenbak, 1 binnenbak, 1 roundpen, 1x wasplaats.
Ik ben er meestal rond 18.00 uur en dan is er vaak nog niemand, tegen de tijd dat ik klaar ben komen de anderen.
Soms is er wel iemand.
Als er les is wordt het op bord geschreven zodat iedereen het weet en er rekening mee kan houden zodat die lessende persoon de bak voor zich zelf kan hebben.
De meesten houden er wel rekening mee dat als jij je paard wilt afspuiten na het rijden en zij staan alleen te poetsen dat je even tussendoor kan.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:50

wij hebben zo'n 65 paarden staan, waar ook jaarlingen bij horen, we hebben binnenbak 60x20, binnenlongeercircel, 2 afspuitplaatsen en 2 buitenbakken.
Binnen rijden er max 8 mensen en vaak ben je gewoon alleen, voor de lessen hebben we een rooster opgehangen zodat je niet met meer dan 2 (liefst 1) instructeurs in de bak staat.
Longeercircel is vaak bezet, maar dan vraag je gewoon even of jij de eerst volgende bent.
gaat prima zo!

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:50

Ik sta op een manege met pensionstalling.
We hebben een rooster waarop we kunnen zien wanneer er geen lessen zijn en je de bak dus vrij kunt gebruiken. Maar op dat moment rijden en er meerdere uit het pension en ben je soms alleen aan het rijden en soms met z'n 6en. (dit alleen in de winter vanwege een enkele binnenbak).
We hebben een buitenbak en een grote springbak en prachtige uitrij mogelijkheden.
We hebben een wasplaats voor ons (als die vol is kun je ook wel een keer naar de wasplaats in de springstal), een binnenbak, 2 buitenbakken, stapmolen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:51

54 stallen met binnenpiste, stapmolen (4p), stap-drafmolen (8p), longeerbak, buitenpiste, binnenpiste, galopbaan, solarium, 2 warmwaterwasplaatsen (tenzij het vriest), watergang, 4 zadelkamers/voerhokken, meerdere hangars voor hooi en stro-opslag en tractors voor het slepen van piste en galopbaan.

28 paarden zijn vluchters en staan in training, dus gaan 's morgens voor 10u allemaal in de molen en worden gereden op de galopbaan.
18 paarden worden getraind voor reining en deze worden ook vnl in de voormiddag en vroege namiddag getraind in de binnenpiste en in de zomer buitenpiste
de overige stallen zijn voor particulieren, maar we zijn dus maar met z'n 5'en en spreken soms af om samen te lessen. of onze paarden samen in de molen te zetten. Eigenlijk zijn we maar met 2 die regelmatig trainen (>2x/week) dus hebben we meestal de piste voor ons alleen.
Als we echt les willen en de piste voor ons alleen willen, dan bespreken we dit en anders is iedereen welkom in de piste. Maar heb nog niet vaak gehad dat we met meer dan 5 in de piste zijn.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:57

Ik heb vroeger op een pension gestaan, een jaartje.
stuk of 20
Binnenbak, buitenbak, wei, afspuitplek, zadelkamer

Is dit niet heel vaak net de bak bezet als jij net op stal bent en je paard wil gaan rijden,
Hoe word dat geregeld bij jullie?
Afspuiten werd er niet vaak gedaan, dus die was bijna altijd vrij.
Binnenbak waren 's avonds meestal max 4 mensen bezig, als je de bak voor jezelf wilde moest je gewoon 's middags of 's avonds laat gaan. Ik reed trouwens ook met motregen liever buiten.

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:58

We staan met zo'n 19 pensionklanten, hebben 1 20x60 buitenbak, stapmolen, paddock en longeerbak. Het komt bijna nooit voor dat we met meer dan 4 in de bak zitten, of dat je lang moet wachten om te longeren. Gaat eigenlijk heel soepeltjes en vanzelfsprekend.
We hebben 1 afspuitplek, dus dat is achteraan aansluiten, maar duurt ook nooit lang.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:24

6 paarden
buitenbak,drafbaan,ieder zn eigen weiland,afspuitplek, ieder zn eigen zadelkamer.

en dan de vraag:
ik kom altijd smorgens als er niemand is, zet zelf de paarden buiten dus dan loopt er nooit iemand in mijn weg. wel heeft er afgelopentijd een paard in de bak gestaan omdat zijn land blubber was en de bak niet, dat was welheel vervelend want dan moet je elke keer het paard uit de bak halen als je wat wilt gaan doen al is het alleen maar even losgooien.

dat gebeurt dus ook nooit. tenminste niet als ik er ben. schijnt smiddags nog wel eens te gebeuren omdat dan de anderen allemala rond dezelfde tijd komen.

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:55

zo'n 25
buitenbak, wasplaats, longeercirkel, paddock, wei
en dan de vraag:
Valt wel mee, en als je les hebt kun je dat aangeven op een bepaald bord waardoor je de bak dan voor jezelf hebt. 's Winters is het wel onhandig geen binnenbak vooral met dit weer...

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:00

Mijn paard heeft op een pensionstalling gestaan, dus ik kan er wel wat over zeggen :D
Er stonden zo'n 12 paarden in twee schuren.
Ook was er een buitenbak, maar die was zó slecht, dat ik daar gewoon niet in kon rijden ('s winters bevroren, 's zomers echt te mul)
In de buurt was wel een erg mooi bos, waar je zó in kon rijden. Je moest alleen een super drukke weg oversteken, wat (zeker met een jong paard) nogal moeilijk is.

Op de stal waren de ruiters niet erg fanatiek in het rijden, wat overigens ook de slechte bak zal verklaren, dus werd er niet vaak in gereden.
Het eten mocht je zelf geven, maar dat hoefde niet.
Ik ben weg gegaan, omdat ik meer nadelen dan voordelen zag :P

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:10

Ik heb geen idee hoeveel er bij ons staan...wel veel :+
We hebben een buitenbak, longeercirkel en een binnenbak.
Binnen en buiten een afspuitplaats

Op woensdagavond is er altijd clubles, dat weet iedereen gewoon. De helft van de pensionklanten is ook lid dus dat scheeld weer.
Verder zijn er op woensdag en vrijdagmiddag lesjes dat weet ook iedereen standaart. Dan kom je bijvoorbeeld na 18.00 uur. Op de andere dagen zijn er van 16 tot 18.00 lesjes en af en toe op zaterdag middag een kinderfeetsje. Dit wordt dan op het bord geschreven.

Ik zorg altijd dat ik of 's ochtends, begin van de middag of 's avonds rijd en als het niet anders kan ga ik longeren. De lessen zijn toch nooit in de longeercirkel :+
Verder is er in overleg heel veel mogelijk...als er bijvoorbeeld maar 3 in de les zitten kun je er rustig bij in.
Afspuitplaatsen wachten we gewoon op elkaar...meestal hebben ze niet zo lang werk.

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:14

8 paarden die in de boxen staan en 2 kleine pony's die buitenstaan.
1 grote buitebak van 20x60
er komt bijna nooit voor dat je er niet in kan, of je rijd met iemand er in maar nooit met veel. met het slechte weer staat de bak NOOOOIT blank maar kan wel bevroren worden, en in de zomer word die niet gesproeit. en dan is het net de drunense duinen dat is wel jammer,
4 x kleine padock
1 x wasplaats met warm water, kan er ijgenlijk altijd in!
1x longeer bak. das soms wel erg druk :+

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:55

50 paarden.
20x60 binnenbak
20x80 buitenbak
6 paddocks
longeerbak
2 spuitplaatsen
2 poetsplaatsen voor totaal ong 12 paarden (het is 2x25 aan elkaar, dus 2 verschillende gebouwen)

Hoe word dat geregeld bij jullie

Ik sta op een stal met 75% wedstrijdruiters. En rijd toch nog ongeveer de helft van de tijd alleen in de binnenbak, soms met zijn 2e. een enkele keer met 3/4
Spuitplaats is bijna altijd vrij (iig 1 vd 2)
Lessen worden aangegeven zodat er rekening mee gehouden kan worden.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 12:30

Bij ons op stal kunnen ruim dertig pensionpaarden staan, en tegen de 20 stallen voor de eigenaar zelf.
Binnenbak 20 x 40
Buitenbak 20 x 60
Longeer circel
Trainingsmolen
Vier paddocks
Veel weide paddocks
Erg veel weiland er bij ( wordt ook van gehooid)
Vier wasplaatsen
Drie opzadelplaatsen, de wasplaatsen worden hier ook voor gebruikt.
Twee solaria
De schoonste stallen die je maar kunt bedenken

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 12:38

hoeveel paarden staan op de pensionstalling?
ik gok een stuk of 40
-welke accomodatie is er?
buiten bak(geen idee hoe groot maar in elk geval groter dan de standaard maat

1 spuit/was plaats,
en heel veel weide,

de bak is eigenlijk nooit echt bezet als ik er ben,
de wasplaats heel soms maar dan wacht ik even is meestal welweer ruimte na 5 min,

verder heb je lekker alle rust in de bak als je bezig bent,
we laten elkaar met rust in de bak,we gaan ook niet naast de bak staan om te kijken asl iemand aan het trainen is,
meestal op een afstandje,zodat er in alle rust getraind kan worden,
wil je toch bij de bak staan kan je dat aan de des betreffende ruiter vragen of dat goed is,
meestal is dat geen probleem

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 12:56

Bij ons zijn 17 stallen. Die zijn allemaal bezet. Er zijn 3 stallen bezet door paarden/pony's van de eigenaren. Er zijn dus 14 pensionklanten!
Vind het heerlijk zo weinig!
Wij hebben alleen een buitenbak, een longeerring, en nog 4 paddocks. Wasplaats, ruime boxen, ruime zadelkasten, en een warme kantine! :D
In de winter gaan de paarden in de paddocks, tenzij het vriest, dan mogen ze het land op!

Ik heb 1 keer eerder met 2 mensen in de bak gereden, verder reed ik altijd of alleen, of met 1 iemand anders. Ideaal dus :j

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:20

Johanna59 schreef:
Bij ons op stal kunnen ruim dertig pensionpaarden staan, en tegen de 20 stallen voor de eigenaar zelf.
Binnenbak 20 x 40
Buitenbak 20 x 60
Longeer circel
Trainingsmolen
Vier paddocks
Veel weide paddocks
Erg veel weiland er bij ( wordt ook van gehooid)
Vier wasplaatsen
Drie opzadelplaatsen, de wasplaatsen worden hier ook voor gebruikt.
Twee solaria
De schoonste stallen die je maar kunt bedenken

Vergeten;
Altijd schoon toilet
Kantine
Zadelkamers
Dekenrekken
Hele mooie omgeving
Bos vlakbij, bijna geen verkeer op de weg
Altijd toegankelijk, ook in het weekend. ( natuurlijk 's nachts niet, wel in noodgevallen)

linnie28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:02

hee,
wij hebben een binnenbak buitenbak en 2 paddocks een kantine WC's uiterraard schoon!
hoeveel stallen weet ik niet maar zeker 30.
een grote parkeerplaats en weide(alleen in de zomer, jammer genoeg)
Wij hebben ook mensen van stichting het huifbed staan en die zitten en wel 3 middagen per week in en das wel lastig als jepaard bang is van dat huifbed!

Voorderest ben ik heel erg tevreden met de stal!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:49

Bij ons (draverspensionstal) staan er 65 paarden (max 74) er is een trainings baan van 1 kilometer, en zo'n 12 padoks. Verder 6 was plaatsen, gratis trailer/vrachtwagen stalling, buiten opslag hooi/stro.

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:58

Staan ongeveer met 15 paarden nu :) Lekker weinig, en zeker de helft wordt niet intensief gereden of te jong, te oud noem maar op. Verder hebben we veel land, in 1 stuk mogen we ook gewoon rijden niet meer anders vertrappen we het. Ook hebben we gratis trailer stalling. Spuitplaats is soms een keer 5 minuten wachten, maarja dat maakt me eigenlijk niks uit. Ook geen last van dat er veel mensen rijden in de bak, en ik ben vrijwel de enige die springt dus dat is ook wel fijn :) Wc is er wel, altijd ook wel schoon :) Dekenrekken op zolder etc ook wel, kun je er zo neerhangen. Ook willen ze bij ons de dekens en dekjes voor niks wassen.

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:58

Ik denk dat er bij ons ook zo'n 35/40 paarden staan. We hebben een binnenbak van 40 bij 20, een buitenbak van 60 bij 20, 4 paddocks van 20 bij 20, een afspuitplaats met warm en koud water, solarium, kantine, kleedkamers, toiletten, douches, kasten om je spullen in te bewaren, grote parkeerplaats (hier kan je ook je trailer neerzetten), en natuurlijk plaats voor hooi, stro, en een mesthoop, en het ligt aan de hei, dus buitenrijden kan hier ook heel mooi! Ik ben heel tevreden over mijn stal! Meestal rijd je samen met 1 of 2 andere mensen, en soms iets meer, maar het is nooit TE druk. Dat komt gewoon door werk en school tijden van mensen, die (gelukkig;)) allemaal verschillend zijn. Maar er zijn wel altijd mensen in de buurt die je kunnen helpen! Ik hoop dat je er wat aan hebt ;) XX

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 16:03

Bij ons staan een stuk of 40-45 paarden, weet niet precies hoeveel.
We hebben aan accomodatie:
binnenbak van 20x40
buitenbaan van 25x65m
buitenbaan 20x60m
stap-drafmolen
buiten longeervolte
overdekte longeervolte
7 spuit/poetsplaatsen (verwarmd)
2 solaria
veel weilanden
3 paddocks
trailerstalling
3 zadelkamers waar iedereen een eigen kast met slot heeft
iedereen heeft een eigen dekenrek (ook 1 voor de stal)
toiletten
een douche :o
verwarmde kantine met koffieautomaat + keuken

Dat was het wel ongeveer. Op bepaalde tijden is het wel druk, het komt voor dat je met 5-6 man in de binnenbak aan het rijden bent in de winter. Op de poets/spuitplaatsen is eigenlijk altijd wel plek.