Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

De jongste (4) is een smeerkees tot en met.
Schijt waar hij staat (in voer of waterbak, maakt hem niet uit) en loopt vervolgens alles door de box. Ik haal 3x/week de zichtbare hopen er uit en 1x/week een laag er af (staat 15 cm hoger dan gang), dan een nieuw pak vlas er over. Stro is bij hem geen optie, ben ik zo 5 balen per week kwijt. Doe ik niet meer, portemetniks kan het niet aan
Zijn broer gebruikt netjes 2 hoeken en plast voor een van de hoeken. Bij hem heb ik 1 baal vlas per 1,5 weken nodig
Mijn hoop blijft dat mijn "ukkie" net zo netjes word als zijn broer, nog liever net als zijn pa. Die was heeeeeeel schoon.
! pintogirl schreef:ik weet dat als de stalhouder er achter zou komen dat ie boos word maar goed ik laat mijn pony niet in die bende staan. Omdat jij je pony een schone stal geeft wordt de staleigenaar boos?! :S
Elke dag even de smerigheid eruit halen, dat doe ik. Ik sta op zaagsel, heb geen ervaring met vlas.
Zaagsel bevalt mij wel heel goed
Is de stal groot genoeg? Komt ie in de wei? Of is het een loopstal (aangezien het altijd zo nat is)..
smurffie schreef:1 manier om achter de waarheid te komen:
zelf 1 keer helemaal uitmesten, en de volgende dag gaan kijken![]()
staat hij dan nog schoon, dan is babeltje met staleigenaar maken!

Ik zou toch eens onderzoeken of de staleigenaar wel echt uitmest, het lijkt me sterk dat zijn stal zó vies is als ie gewoon normaal word uigemest.