Mensenshampoo voor paarden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ilse86

Mensenshampoo voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 19:53

Hoi mensen,

Beetje een vreemde post van mijn kant nu met deze temperaturen. Maar ik heb ontzettend veel shampoo en conditioner van mezelf in de kast staan. Dit heb ik ingeslagen bij Kruidvat. Nu blijkt dat ik hier vet haar van krijg. Zou ik het gewoon voor mijn paard kunnen gebruiken? Voor het wassen van de staart ofzo? Of is dit heel slecht?

Anoniem

Re: Mensenshampoo voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:55

Ik gebruik mensen shampoo voor het wassen van de benen. Als je het hele paard wil wassen kun je beter paarden shampoo nemen.

Staart kan denk ik ook wel met mensen shampoo en een beetje conditioner

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:55

Het feit dat jij er vet haar van krijgt doet me vermoeden dat deze shampoo sterk ontvet. De normale reactie van je huid is dan nl snel meer huidvet aanmaken. Ik vermoed dat het voor een paard dus ook te sterk ontvet.

Voor schimmels wordt wel eens zilvershampoo voor grijs haar gebruikt. Dat is heel milde shampoo. Op zich kan je dus best mensenshampoo gebruiken, alleen deze (die jou vet haar geeft) lijkt me nou net niet zo'n goede keus...

minime111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:56

in principe wel, als het een beetje milde shampoo is.. conditioner zowiezo.. doe ik ook altijd (A).. wel voorzichtig zijn met de staartwortel!!:) uit voorzorg zorg ik altijd dat gewone shampoo daar niet in de buurt komt.. paradenshampoo wel..

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 19:56

Ik krijg er vet haar van, terwijl ie mijn klasgenootje bijvoorbeeld wel goed bevalt. 't is zo'n olieshampoo

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:57

Bij een vriendin haar pony hebben we eens gewone shampoo gebruikt voor de staart, dat ging goed, maar weet niet of het eigenlijk kwaad kan?
edit: gaat dus goed :o

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:58

Ik gebruik voor de onderkant van de staart mensen schampoo en daarna cremespoeling.
Werkt goed hoor!

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 19:58

het gaat mij ook meer om de onderkant van de staart. de bovenkant is nooit zo vies. ik hoef mijn overgebleven conditioner dus ook niet weg zu schmeissen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:01

nee hoor conitioner maakt de staart makkelijk kam baar.

Zorg wel dat je het goed uitspoelt de shampoo anders gaat je paard scheuren en ben je heel je staart kwijt

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:03

Ik gebruik alleen mensenshampoo om de onderkant van de staart te wassen, waarbij er dus geen contact is met de huid. Maar dan moet je wel oppassen dat er niet te veel shampoo op de onderbenen komt, zeker niet met dit weer.

Voor alle delen waarbij de shampoo wel in contact komt met de huid (staartwortel, manen, benen) gebruik ik paardenshampoo die de natuurlijke vetbalans in stand houdt. Maar met dit weer was ik sowieso niet.

StormTitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:03

Nee hoor je kunt je conditioner en shampoo gewoon gebruiken voor de onderkant van je paard zijn staart. Het kan zijn dat je eigen haar vet wordt omdat de shampoo voor jou te verzorgend is. Waardoor je haar dus vet word en heeft niks te maken met het aanmaken van meer huidvet:-)

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:05

ik was eigenlijk altijd met mensenshampoo. de goedkoopste die je maar kan vinden. volgens mij scheelt de samenstelling n.l. nauwelijks. Ik heb nooit problemen ondervonden ook niet met het wassen van de benen

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:07

Het ligt er ook aan hoe je paard is gehuisvest. Die van mij staat 24/7 buiten dus ik ben erg voorzichtig.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:11

die van mij staat nu alleen 's nachts op stal, wassen doe ik nu zowieso niet, te koud. Met nat weer ben ik iets voorzichtiger maar met droog zomerweer maakt het niet zo uit. overgens halen zowel mensen als paarden shampoo de vetlaag weg

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:14

Hoi, ik gebruik voor mijn paard ook altijd gewone mensenshampoo, daar was ik zijn hele lichaam mee. Conditioner heb ik ook wel eens voor hem gebruikt en dat is ook geen enkel probleem. Als ik zijn hele lichaam was met gewone shampoo gaat hij heel mooi glimmen en zijn vacht is een paar dagen heel zacht. Aan zijn huid heb ik nog nooit iets gemerkt, ook niet op de staartwortel. Je moet het gewoon héél goed uitspoelen. Ik heb ook wel eens een fles paardenshampoo gehad die ik gewonnen had, en ik heb geen verschil gemerkt. Ik vind paardenshampoo gewoon veel te duur als het resultaat hetzelfde is met mensenshampoo.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:23

trustHim schreef:
overgens halen zowel mensen als paarden shampoo de vetlaag weg

Er bestaan ook paardenshampoos die beweren de vetlaag in takt te laten. In hoeverre dat ook echt zo is weet ik niet.

Maxielover schreef:
Hoi, ik gebruik voor mijn paard ook altijd gewone mensenshampoo, daar was ik zijn hele lichaam mee. Conditioner heb ik ook wel eens voor hem gebruikt en dat is ook geen enkel probleem. Als ik zijn hele lichaam was met gewone shampoo gaat hij heel mooi glimmen en zijn vacht is een paar dagen heel zacht. Aan zijn huid heb ik nog nooit iets gemerkt, ook niet op de staartwortel. Je moet het gewoon héél goed uitspoelen. Ik heb ook wel eens een fles paardenshampoo gehad die ik gewonnen had, en ik heb geen verschil gemerkt. Ik vind paardenshampoo gewoon veel te duur als het resultaat hetzelfde is met mensenshampoo.

De huid kan er op zich ook wel tegen, maar het paard is minder goed beschermd tegen regen en kou. Denk maar aan de eenden die hun veren vet maken om te blijven drijven. Dus dat je niets aan de huid merkt (geen allergische reactie ofzo) zegt in feite niets.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 22:14

Ja, maar het gaat ook over het algemeen. Nu was je m sowieso niet. En daarnaast hebben ze nu een deken op.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:11

Ja hoor kan makkelijk. Ik gebruik altijd gewone shampoo voor de benen en de staart.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:13

Ik gebruik ook de shampoo voor staart en benen als ik van die flessen over heb, conditioner erachteraan en klaar.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 10:13

maakt niet uit welk merk? ik heb nog john frieda, fructis, nivea en rituals staan :S

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:17

ilse86 schreef:
maakt niet uit welk merk? ik heb nog john frieda, fructis, nivea en rituals staan :S

Shampoo is shampoo naar mijn bescheiden mening ;)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 10:21

ok, helder ;) dan was ik m daar gewoon mee

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:39

Zou ik ook doen. Ruimt je kast thuis ook weer op. ;) En wat zal je paard lekker ruiken.
Laatst bijgewerkt door Aukelizzy op 13-01-10 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

mony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:39

Zolang de shampoo maar ph neutraal is is het goed. Ik gebruik palmolive of badedas.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:41

Ik heb ook shampoo in de kast staan die ik niet meer gebruik, daar doe ik de staart van mijn paarden mee. Op het lichaam gaat paardenshampoo.