Wel of niet naar een andere stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jans2000

Wel of niet naar een andere stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 17:01

Hallo, ik zit met een dilemma. Mijn paard staat op dit moment op een pensioenstalling, waar ik het goed naar mijn zin heb. De locatie is perfect alleen staan er teveel paarden op een te klein stuk wei. In de winter staan ze alleen in de blubber en gaan ze zich vervelen. Mijn paard is een echte merrie en vaak behoorlijk hengstig. Nu staan er twee ruinen die lang hengst zijn geweest. Mijn merrie is al meerdere keren flink opgengehaald. Meerdere keren op haar rug, billen en onder haar staart Niet zomaar een wondje maar diepe grote wonden. Dacht dit op te lossen met een deken erop te leggen. Als resultaat kapotte deken en ze hebben haar nu op haar oog te pakken gehad. Langs haar oog is het helemaal opgengescheurt. Ik ben het eerlijk gezegd wel beu op deze manier. De paarden appart zetten is geen optie, want dat wil de pensioeneigenaar niet. Ik zit er dus hard aan te denken om naar een andere stal te gaan. Heb er al een in de buurt op het oog, alleen ben wel bang voor de verandering.
Wat vinden jullie hiervan?

Anoniem

Re: Wel of niet naar een andere stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 17:02

Pensioenstalling? Als in, hij is met pensioen? Of bedoel je een pensionstalling?

Hoe dan ook, als je paard daar niet veilig kan staan zou ik zeker verhuizen :j

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 17:06

Als de pensioneigenaar jouw merrie (of de 2 ruinen) niet appart wil zetten, dan zou ik verhuizen als ik jou was
maar als die eigenaar enigzins redelijk is kun je hem/haar wel overhalen hoor!
Het is niet normaal dat jouw paardje verwondingen oploopt!!

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 17:08

Als ze ze niet apart wil zetten, dan zou ik weg gaan. Het is niet leuk voor je merrie op die manier. En voor jou ook niet :(:)

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 17:10

Als er voor je paard een beter alternatief is... Wat houd je dan tegen?

Verandering hoeft niet negatief te zijn, misschien heb je het op de andere stal weer dubbel zo leuk!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 17:15

als apart zetten geen optie is dan zsm verhuizen

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 17:16

Misschien is het een tip om eens een afspraak te maken bij de pensionstalling die je in gedachte hebt om een rondleiding te krijgen!
Zo kun met eigen ogen zien wat je ervan vindt en wat voor gevoel je erbij hebt.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 17:23

Als de eigenaar echt niet mee wil zoeken naar een oplossing dan zou ik verhuizen. De gezondheid van je paard gaat toch voor?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 17:43

JaniekKayla zoals u schrijft is een oplossing niet mogelijk. De rust, veiligheid en welzijn gaat voor bij uw paard. Om verdere verwondingen te voorkomen, blijft verhuizen van pensionstal als enige optie over.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:27

-> VSW

Jans2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 08:41

Ik bedoelde inderdaad pensionstalling:-).
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb dadelijk een afspraak bij de andere stal. Daar staan minder paarden en hebben ze meer ruimte. Ben benieuwd wat ik er van vind.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 10:38

Ik zou gewoon gaan verhuizen als je tevreden bent over die andere stal! ;)

Ik hoop voor je dat het wat is!

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 10:42

Gewoon gaan verhuizen, ben benieuwd wat je er van vindt.

ans51

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:00

JaniekKayla schreef:
Hallo, ik zit met een dilemma. Mijn paard staat op dit moment op een pensioenstalling, waar ik het goed naar mijn zin heb. De locatie is perfect alleen staan er teveel paarden op een te klein stuk wei. In de winter staan ze alleen in de blubber en gaan ze zich vervelen. Mijn paard is een echte merrie en vaak behoorlijk hengstig. Nu staan er twee ruinen die lang hengst zijn geweest. Mijn merrie is al meerdere keren flink opgengehaald. Meerdere keren op haar rug, billen en onder haar staart Niet zomaar een wondje maar diepe grote wonden. Dacht dit op te lossen met een deken erop te leggen. Als resultaat kapotte deken en ze hebben haar nu op haar oog te pakken gehad. Langs haar oog is het helemaal opgengescheurt. Ik ben het eerlijk gezegd wel beu op deze manier. De paarden appart zetten is geen optie, want dat wil de pensioeneigenaar niet. Ik zit er dus hard aan te denken om naar een andere stal te gaan. Heb er al een in de buurt op het oog, alleen ben wel bang voor de verandering.
Wat vinden jullie hiervan?

ik zou zeggen direkt gaan verhuizen .
traks moet er een dierenarts bij .
dan zijn de kosten voor jou en niet voor de pensionhouder .
dus weg halen jou paard.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:08

Kun je niet wisselen, ik bedoel een ander groepje laten samenstellen? natuurlijk in overleg met de pensionhouder ;-)

Bij mijn paard stond eerst een paard met hetzelfde probleem als jouw paard (dekens kapot, wondjes).
Mijn paard heeft veel energie en speelt graag (jong dier), dus hebben ze die nu bij 2 haflingers gezet en daat gaat prima!

Ze maken bij ons op stal ook ruinen en merriegroepen, dan heb je ook minder gedonder....
Nu zijn die 2 ruinen haar aan te stalken,wat overigens volgens de wetten der natuur niet zo raar is :P

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:38

Gezondheid van m'n paard zou bij mij voorop staan, dus als een andere wei geen optie is dan zou ik toch echt gaan verhuizen. Succes met de beslissing!

touchofpink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:47

Ik heb hetzelfde meegemaakt als jou alleen dan nog een tikkeltje erger. Vond het ook eng om te verhuizen maar ben ondertussen zo ontzettend blij dat ik het gedaan heb. Ik heb een heel ander paard nu. Geen wondjes meer en ook lekkerder in haar vel. Jouw paard wordt er natuurlijk ook niet vrolijk van steeds die ruinen om haar heen. En pas op met verveling want dat kan ook veel schade aanrichten (denk aan stereotyp gedrag en 'stal ondeugden' als luchtzuigen en weven)

Ik heb eerst goed gekeken waar ik naartoe wilde om er zeker van te zijn dat ik niet op de nieuwe stal weer andere punten zou hebben waardoor ik eventueel nog een keer moest verhuizen. En nu moet ik wel zeggen dat ik het geluk heb gehad dat mijn vriendinnetjes van stal met me mee zijn verhuisd. Ze zagen de nieuwe stalling en wilden allemaal met me mee verhuizen :D

Heel veel succes ik weet hoe rot je je kan voelen als je paardje niet goed staat! :(:)

beye

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:26

ik zou zeer zeker nog eens de pensioneigenaar aan spreken
ik heb zelf een paarden pension en als bij ons paarden echt niet samen gaan dan zoeken we een andere oplossing
dus ik zou hem nog eens aan spreken en doet hij er echt niks aan ja dan zou ik ook verhuizen naar andere pension
want het belangrijkst is dat je paardje goed staat en veilig staat !!!

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:02

Mocht je al de beslissing maken om toch te verhuizen zorg er dan voor dat je niet over één nacht ijs gaat. Misschien loop je dan straks weer tegen een ander probleem aan.
Succes ermee!

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:18

als er op deze stal geen oplossing te vinden is door bv andere groepen vorming zou ik zeker een andere stal zoeken. veiligheid van je paard gaat voor alles.
zou zeker een paar keer goed gaan kijken op die andere stal en ook alle vragen of dingen die je hebt bv even op papier zetten zodat je geen dingen vergeet en niet straks daar ook voor een verassing komt te staan.
heel veel succes.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:21

Ik heb iets vergelijkbaars gehad en heb te laat naar mijn gevoel geluisterd waardoor mijn paard een verkeerde schop gekregen heeft en nooit meer te rijden zal zijn. Verhuizen dus.

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:05

Ik zou ook zeker verhuizen als er helemaal niks te regelen is.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:12

ik zou verhuizen als je merrie niet veilig in de wei kan staan!

Jans2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 13:50

Ben inmiddels bij de andere stal geweest, maar het was 3x niks. Daar wil ik haar dus niet naar toe verhuizen.
Heb de pensioneigenaar nogmaals gevraagd de paarden apart te zetten. Ze gaat nu nadenken of het te realiseren is.
Dus ben benieuwd. Mocht het niks worden, probeer ik alsnog iets anders te zoeken.

valderide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 16:58

Wat jammer dat de andere pensionstal niks is!
Wat mij zo verbaast is dat de pensioneigenaar zo moeilijk doet over het apart zetten van de paarden. Je zou toch denken dat de pensioneigenaar ook het beste met je paard voor heeft en er dus alles aan zou doen om dit te stoppen.
Hopelijk wil de pensioneigenaar de paarden nu wel in andere groepjes zetten.