manen 2 kanten op

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dooow

manen 2 kanten op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 15:23

Hallo,

Sinds een kleine 2 dagen heb ik een zwarte parel op stal staan.

Nu heeft zij haar manen 2 kanten op staan, dus links een pluk en rechts een pluk.

Kun je dit verhelpen ? Zo ja, hoe ? :)

_00_0

Re: manen 2 kanten op

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:27

oh dat vind ik juist zo leuk aan beide kanten.
Mag ik vragen waarom je het wilt veranderen?

i kweet dat toen ik mijn shet invlocht voor ZE dat de manen bleven liggen naar de andere kant op een gegeven moment. Al moet je niet snel opgeven en veel vlechten

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:28

juist gaaf joh, ziet er lekker wild uit.
maakt het gevoel van buiten galloperen nog 10 x zo fijn :+:

Dooow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 15:29

Pelryo schreef:
oh dat vind ik juist zo leuk aan beide kanten.
Mag ik vragen waarom je het wilt veranderen?

i kweet dat toen ik mijn shet invlocht voor ZE dat de manen bleven liggen naar de andere kant op een gegeven moment. Al moet je niet snel opgeven en veel vlechten

Vind het zelf wel mooi alles aan 1 kant, maar wil het niet, dan is het absoluut geen probleem was alleen benieuwd of dat uberhaubt kan.

Dank je voor de tip!

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:32

gewoon even invlechten, paar dagen laten zitten en je hebt alles netjes 1 kant op :D

Dooow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 15:33

Ik had al zoiets gelezen idd. Maar fijn dat jullie het ff zeggen, dan ga ik het binnenkort proberen

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:34

Ik vind het bij die van mij ook mooier als het naar 1 kant is, (Kwpn). Maar als ik zijn manen trek dan gaan ze weer naar 2kanten.. Staat idd wel leuk tijdens buitenrit _O-

Afbeelding
Hier zie je dus goed onderaan de foto, dat zijn manen ook naar 2 kanten vallen.. Het zit wel erg rommelig op die foto trouwens, hah, maar dan krijg je een idee. Alleen als ik ze echt laat groeien, lukt het beter om ze naar 1 kant te laten vallen. Wat "schijnt" te helpen is wassen met bier(shampoo). Zou het zelf nooit doen...Zijn ze bij jouw paard ook zo dik?

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:36

veel invlechten mijn haflinger had aan beide kanten en het valt nu nooit meer terug

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:37

Afbeelding

dit is mijn uitzicht op buitenrit :+:

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:38

ik had dat bij mijn shetlander ook ,
heb ik een week met een vlecht (van de goede kant + pluk van de verkeerde kant) laten lopen en zit nou allebei dezelfde kant op :)
Laatst bijgewerkt door Desty op 31-12-09 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:38

Oeeehh mang, dat is ook een heerlijk uitzicht!

Dooow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 15:40

itsmi schreef:
Ik vind het bij die van mij ook mooier als het naar 1 kant is, (Kwpn). Maar als ik zijn manen trek dan gaan ze weer naar 2kanten.. Staat idd wel leuk tijdens buitenrit _O-

Afbeelding
Hier zie je dus goed onderaan de foto, dat zijn manen ook naar 2 kanten vallen.. Het zit wel erg rommelig op die foto trouwens, hah, maar dan krijg je een idee. Alleen als ik ze echt laat groeien, lukt het beter om ze naar 1 kant te laten vallen. Wat "schijnt" te helpen is wassen met bier(shampoo). Zou het zelf nooit doen...Zijn ze bij jouw paard ook zo dik?

Qua dikte valt enorm mee, het is een (arabo) Fries, vandaar dat ik het zelf wel mooier zal vinden als het 1 kant op gaat, ga ze zeker net trekken ;)
Maar zal het vlechten proberen.
Haha, bier shampoo lol nee dat ga ik ook niet doen joh, lijkt me geen goed idee.

Jou paard heeft idd een dikke bos, wel mooi!!

Dooow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 15:40

Mang; leuk hoor ;)

Dooow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 15:41

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:44

Dooow schreef:
itsmi schreef:

Afbeelding

Qua dikte valt enorm mee, het is een (arabo) Fries, vandaar dat ik het zelf wel mooier zal vinden als het 1 kant op gaat, ga ze zeker net trekken ;)
Maar zal het vlechten proberen.
Haha, bier shampoo lol nee dat ga ik ook niet doen joh, lijkt me geen goed idee.

Jou paard heeft idd een dikke bos, wel mooi!!

oh dit vind ik dan weer een ander verhaal, bij een fries.
ik vind het er een beetje trekpaardachtig uitzien als een fries zijn manen naar 2 kanten heeft. dus dan vind ik het weer wel mooier om het naar 1 kant te hebben

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:49

Jaa idd, dan is het idd mooier als je ze naar 1 kant hebt... Ik denk dat als de manen lang zijn (Weet niet hoelang ze nu zijn?) dat ze dan vanzelf wel naar 1 kant vallen? Idd vlechten, dat helpt wel.. Ik moet ze wel trekken, het staat niet bij hem, langen manen!

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:53

itsmi schreef:
Jaa idd, dan is het idd mooier als je ze naar 1 kant hebt... Ik denk dat als de manen lang zijn (Weet niet hoelang ze nu zijn?) dat ze dan vanzelf wel naar 1 kant vallen? Idd vlechten, dat helpt wel.. Ik moet ze wel trekken, het staat niet bij hem, langen manen!

dat is niet waar want hier op stal staat een tinker met hele dikke zware manen die ook 2 kanten op hangen en die ook echt niet naar 1 kant willen.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:54

misschien een hengstenvlecht naar de goede kant maken en die een paar dagen laten zitten (niet te strak maken, dat doet zeer met grazen)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:55

mang schreef:
itsmi schreef:

dat is niet waar want hier op stal staat een tinker met hele dikke zware manen die ook 2 kanten op hangen en die ook echt niet naar 1 kant willen.

Dan heb je het over zware manen ja! Maar het paard van TS heeft dunne manen dacht ik ergens gelezen te hebben!

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:57

Mijn moeder heeft een kwpn. Die manen vielen eerst ook altijd naar twee kanten maar mijn moeder had de manen perongeluk te kort getrokken sins dien zijn ze naar een kant gaan groeien vind het persoonlijk bij een kwpn mooier als het naar 1 kant is.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door snissje op 31-12-09 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:59

Je kunt ook staartjes maken om de manen naar 1 kant te laten vallen. Maak je gewoon allemaal kleine staartjes dezelfde kant op.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 16:01

Of een hengstevlecht maken dat helpt ook goed!!

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 16:02

itsmi schreef:
Dan heb je het over zware manen ja! Maar het paard van TS heeft dunne manen dacht ik ergens gelezen te hebben!

het is een fries dus dat denk ik niet.
maar met dunne manen blijft het al helemaal niet hangen naar 1 kant.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 16:04

Dooow schreef:
Qua dikte valt enorm mee, het is een (arabo) Fries, vandaar dat ik het zelf wel mooier zal vinden als het 1 kant op gaat

Mango: hier staat dat het qua dikte enorm meevalt, en dat het een arabo fries is. De manen zullen dus niet zo dik zijn als bij "echte" friezen..

En toch denk ik dat als je lange en dunne manen hebt, dat het aardig zal blijven hangen! En als je eerst een tijdje vlecht, zal het ookw el goedkomen denk ik..

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 16:06

Mijn vorige pony had onwijs dunne manen zat helemaal goed naar 1 kant!!! ;)
Afbeelding