Verzekering

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jessica1980

Verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 11:38

Ik ben van plan om binnenkort een haflinger te kopen maar ben nu alvast aan het kijken welke verzekering het beste is. Heeft iemand tips voor me? Er zijn zoveel verzekeringen dat ik er niet echt uitkom. Ik heb nog nooit eerder een paard/pony gehad dus dit is allemaal nieuw voor mij.

Groetjes Jessica.

it_is_me

Re: Verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:41

Ik heb zelf geen verzekering voor mijn paarden, maar nu heb ik ook geen top sportpaarden. Ik zorg dat ik gewoon een potje achter de hand houd voor als er wat nodig is. Maar tot nu toe is dat altijd wel mee gevallen...

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:35

Ik heb ook geen verzekering afgesloten. Heb liever een potje achter de hand. Ik wil best wat investeren in mijn paard, maar het moet wel reeël blijven. Daarom red ik het met mijn spaarpotje ook wel en kan ik ten alle tijde zelf beslissen wat er gaat gebeuren.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:50

hier nog 1 zonder verzekering.
ik heb wel een flinke spaarrekening achter de hand voor als er wat gebeurt met mijn paarden. stort hier ook elke maand een bepaald bedrag naar over. maar moet zeggen in de 7 jaar dat ik nu mijn paard heb heb ik t nog nooit nodig gehad. en dan kan ik misschien heel erg mazzel hebben, maar ik vind het zonde om elke maand een bedrag voor een verzekering te moeten neerleggen terwijl ik het misschien wle nooit nodgi heb.

als je een vreselijk goed sportpaard heb en echt hoog in de sport rijd vind ik het een ander verhaal, want dan loop je gewoon meer risico. maar anders sluit ik er geen af.

jessica1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 12:51

ik wil gewoon een paardje voor recreatief te rijden en misschien later een aantal proefjes maar meer zal het niet worden.

Corientjuh94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:59

wat jij doet , doe ik ook met mijn pony ;)

In haar 8 jaren heeft ze nog nooit wat gehad, vind het zonde om daar dan 8 jaar voor te moeten betalen
Daarom geen verzekering

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:09

jessica1980 schreef:
ik wil gewoon een paardje voor recreatief te rijden en misschien later een aantal proefjes maar meer zal het niet worden.

Dan zou ik goed overwegen of een verzekering wel de moeite waard is. Die dekt ook niet alles, dus je zult ook een deel zelf moeten betalen als er iets gebeurd. Dan kun je je afvragen wat haalbaarder is. Niemand kan in jouw portemonnee kijken, dus dat besluit moet je echt zelf nemen.

Ik hou altijd een basisbedrag van 600 euro aan en vul dit maandelijks aan. Ik heb nu een potje van zo'n 3500 euro bij elkaar gespaard voor evt. ziektekosten. Daar moet je al een heel eind mee kunnen komen en als je blijft sparen loopt dit bedrag alleen maar op.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:17

Ik doe hetzelfde als bovenstaande bokkers.

Ook mijn fjord is niet verzekerd. We hebben een spaarpot speciaal voor de paarden/honden, daar halen we alleen wat uit als het met een DA of VA te maken heeft, en storten we elke maand wat bij. De ene keer wat meer, de andere keer wat minder.

jessica1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 13:18

Ik denk dat het ook wel het handigste is. Op de manege waar ik werk mankeren de haffies ook bijna nooit wat.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:36

Ik heb ze ook niet verzekerd, terwijl één van hen op papier een "duur sportpaard" zou moeten zijn. Helaas is het anders gelopen in haar leven en kwam ze steeds mensen tegen die haar 200% betrouwbaarheid veeel belangrijker vonden dan wedstrijden. Geen glanzende wedstrijdcarriere voor dit paard :D

Maar denk eens na over het volgende: verzekeren doe je datgene waarvan je de gevolgen niet kunt overzien en/of dragen.
Aangezien jij kennelijk wat meer gedaan lijkt te hebben dan alleen rondhobbelen op die manegeHaffies, weet je dus ook hoe je ermee om moet gaan om te voorkomen dat ze allerlei ellende oplopen. Hoe je het ook wendt of keert, 90% van alle ellende die een paard overkomt is terug te voeren op de wijze waarop die paarden gehouden worden en hoe ermee wordt omgegaan.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:07

Ik heb ook nog een vraagje over de verzeking, nml. hoe zit het als je paard spullen van een ander vernield? denk bijv. aan een auto oid. En wat als hij er als een dwaas vandoor gaat en iemand het ziekenhuis in trapt?

Ik denk niet dat er veel kans is dat zoiets gebeurd, maar het is toch wel belangrijk om daarvoor verzekerd te zijn lijkt me?

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:10

Ik heb mijn paard verzekerd bij Hippozorg
In de 9 jaar dat we hem hebben.. niet nodig gehad (gelukkig)
Wij hebben hem met verzekering overgenomen en eigenlijk gewoon zo gehouden.
Vraag me niks over de polisvoorwaarden etc.. dat is allemaal de zorg van mn ouders :D

jessica1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 16:13

Nies_ schreef:
Ik heb ook nog een vraagje over de verzeking, nml. hoe zit het als je paard spullen van een ander vernield? denk bijv. aan een auto oid. En wat als hij er als een dwaas vandoor gaat en iemand het ziekenhuis in trapt?

Ik denk niet dat er veel kans is dat zoiets gebeurd, maar het is toch wel belangrijk om daarvoor verzekerd te zijn lijkt me?

Daar is een aansprakelijkheidsverzekering voor. Deze sluit ik bij de ruitersportvereniging af.

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:12

een paard valt ook onder de huisdieren zal ik maar zeggen. Als jou paard schade maakt bij een ander... Mijn moeder heeft dat bij onze verzekering opgevraagd (unive). dit gaat tot 3 paarden geloof ik.

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:14

jammer dat je dan een aansprakelijksverzekering aanvraagt. Ik zal ik eerst bij je eigen verzekeraar na vragen. het is namenlijk het zelfde als je hond wat bij de buurman doet.. dus ook als je paard wat in de manege of stal doet, of op een buitenrit.

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:31

Ik laat die van mij ook verzekeren onder hippozorg. Dit omdat ik in de afgelopen 5 jaar al 3 paarden heb moeten wegbrengen. Waren allemaal van binnestebuiten gekeurd, en door ongelukken in de wei, op stal en nog een op stal, toch niet meer goed. Ik had van deze 3, 1 verzekerd, en het geld wat ik uit heb gegeven aan de verzekering, heb ik er 3 keer uitgehaald qua dierenartskosten.
Dus deze gaat ook gewoon weer de verzekering in.
En ik doe echt geen gekke dingen met mn paarden, maar ze waren alle drie jong, dus die vallen wel eens in de wei, of die komen vast te zitten met hun mond op stal.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:38

Als je een verzekering overweegt dan verzekeren voor het aanschafbedrag met een klein bedrag daarbovenop geteld.

De risico`s die je denkt te lopen bepalen of dat je je paard verzekerd of niet.

Wat betreft je vraag over aansprakelijkheid, je paard valt onder de AVP van je ouders oftewel de aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren, je hoeft daar dus zeker geen aparte verzekering voor af te sluiten.

jessica1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 20:12

Ik heb niets meer met mijn ouders te maken want ik woon al 11 jaar op mezelf. Het kost maar een tientje pm voor aansprakelijkheid dus dat heb ik er wel voor over. Verzekering denk ik nog wel over na heb nu toch nog geen paard.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:20

Als je nog geen AVP had afgesloten dan is de aankoop van een paard zeker een moment om dat te doen.

Los van die aankoop, een AVP heeft ieder weldenkend mens. Als er schade ontstaat door doen of nalaten van jou en/of diegene die met jou onder hetzelfde dak wonen, zal de verzekeraar deze schade in behandeling nemen en indien de aansprakelijkheid er ook ligt...afhandelen!!!!

jessica1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 20:22

ik heb er wel 1 maar die is niet geschikt voor paarden.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:25

Iedere AVP hoort geschikt te zijn voor het eigenaarschap van een paard, als je nu een AVP-verzekeraar hebt die daar geen dekking voor zou bieden kan ik je alleen maar aanraden om een andere verzekeraar te kiezen.
Laatst bijgewerkt door krackertje op 29-12-09 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

jessica1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 20:27

mijn verzekering is alleen geschikt voor kinderen en personen op hetzelfde adres deze verzekeraar verzekert gewoon geen dieren.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:29

jessica1980 schreef:
mijn verzekering is alleen geschikt voor kinderen en personen op hetzelfde adres deze verzekeraar verzekert gewoon geen dieren.

Dat is een erg beperkte verzekeraar, daar neem ik geen genoegen mee. Ik zou de naam van deze verzekeraar eigenlijk wel per PB willen ontvangen...ik zit zelf in de verzekeringsbranche en kan me dit eigenlijk niet echt voorstellen.

Misskaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:11

Als ik jou was zou ik je paard wel verzekeren. Een ongeluk zit in een klein hoekje, en behandelingen zijn gewoon duur. Mijn paard moest voor onderzoek naar de kliniek en heeft daar 6 dagen gestaan. De rekening was ruim € 1700, dat wil je niet op hoeven hoesten. Hij had zich nota bene verstapt in de wei. Je hoeft je paard niet uitgebreid te verzekeren als je dat niet wil, voor een paar tientjes per maand heb je een prima verzekering. Hou er wel rekening mee dat je altijd 20-25% van de rekening zelf moet betalen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:59

Dit topic komt voor mij nu op het juiste moment.
Ik zat net te googlen over verzekeringen en paarden.
En dan kom ik op een topic van vandaag.

Ik ben net bezig een paard aan te schaffen en zit dus ook met de verzekering.
Ik heb de polis voor mij liggen en zie niets over dieren.
Morgen moet ik toch maar even bellen naar de verzekeringsmaatschappij.