Nieuwprijs stalwanden/binnenboxen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Margje

Nieuwprijs stalwanden/binnenboxen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 12:23

Via via kunnen we voor onze nieuwe stal aan stalwanden komen voor een zacht prijsje. Het gaat om binnenboxen van 2,5 meter breed en 3,5 meter diep met een draaideur, aan de voorkant geen tralies en de tussenwand wel tralies. Nou hebben we afgesproken dat wij even uitzoeken wat een redelijke nieuwprijs zou zijn en dat we daar dan een bepaald percentage van nemen. Het gaat om oude stallen die speciaal op maat zijn gemaakt, dus precies vergelijken wordt lastig maar ik vroeg me af waar je ongeveer vanuit kunt gaan als nieuwprijs? Qua oppervlakte is het de standaardmaat, dus ga daar maar vanuit. Op internet is wel wat te vinden, maar niet alle bedrijven hebben een prijslijst en ik was benieuwd naar praktijkervaringen. Barst los zou ik zeggen :D

DubbelFun

Re: Nieuwprijs stalwanden/binnenboxen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 12:37

Ik vind 2,5 m' een beetje smal als je een paardje van 1,50 hebt en bedoel je met 'aan de voorkant geen tralies' dat de hele voorkant dicht is ??
Verder is het materiaal hout of kunststof. Indien hout hardhout of ander?
Maakt allemaal uit in prijs nl.

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 13:03

De hele voorkant dicht, gelukkig niet! Ik wil juist wat openere stallen, de voorwand is dus halfhoog hout, zonder tralies daarboven. Open dus juist. De tralies in de zijwand zijn ook niet tot boven toe, maar tot 1,75 m hoogte.
In de optimale situatie zou ik ze ook wel wat breder willen, maar omdat ze wel (ruim) 3.5 diep zijn vind ik het wel kunnen. Ik weet in ieder geval dat ze er goed in kunnen liggen, mijn pony heeft eerder al in deze stallen gestaan. De stallen zijn van hardhout.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 13:22

Ah dat verduidelijkt het geheel :) Al zou ik ze persoonlijk toch liever wat breder zien ;) Misschien dat je met bijv. steenschotten of 2 lagen multiplex tegen de tussenwanden ze iets kunt verbreden.
Qua prijzen zie ik wel bedragen van 400/600 euro per wand langskomen.

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 13:15

Beggars can't be choosers zeggen ze dan he... ;) Maar inderdaad, we kunnen nog eens kijken of het nodig is om de stallen wat breder te maken. Wat ik zelf had gezien is inderdaad ongeveer 400 euro, 600 vind ik wel veel geld. Kunststof zal wel goedkoper zijn?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 14:26

Helaas niet. Kunststof is redelijk nieuw en daardoor eigenlijk net zo duur en soms nog wel duurder. Zeker als je niet de standaard kleuren wilt.

Er is een nieuwe Europese regel in de maak waarin wrdt omschreven hoe breed/diep een stal moet zijn. Zou jammer zijn als je straks een te kleine hebt.
De richtlijn wordt iig 2x de hoogte/stokmaat en de standaardafmetingen zijn 3-3,5-4 etc.
Vergeet ook niet dat draaien in een te kleine stal veel druk om de achterbenen geeft en een paardje met aanleg voor peesproblemen/HKO kán daar dan last van krijgen.

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 12:31

Voor mij is dat niet helaas, aangezien dat de waarde van de stallen die ik wil lager maakt. Kleur kan me verder weinig schelen.
De maat van de stal maak ik me echt geen zorgen om, ze staan sowieso alleen 's nachts op stal en de stal waar één van hen nu in staat is net zo breed en dat gaat prima. Bovendien is deze stal als het goed is een tijdelijke oplossing voor ongeveer een jaar, daarna gaan we wsch toch weer verbouwen. Ik snap je adviezen helemaal oor, ik zou denk ik hetzelfde zeggen maar in deze situatie weegt dat nadeel voor mij niet op tegen de voordelen. Ik kan de stallen voor een heel klein prijsje krijgen, ze passen zowel qua breedte als qua hoogte perfect bij ons op deel, ze zijn open aan de voorkant, wat moeilijk te vinden is en bovendien zijn het de oude stallen van opa en oma, die ze 25 jaar geleden hebben laten maken. Emotionele waarde is ook wat waard!
Verder zijn er blijkbaar weinig mensen die ervaringen met de prijzen van nieuwe stalwanden hebben?

shine2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:27

wij hebben een offerte laten maken en daar komt de prijs uit op 400 euro excl btw voor een voorwand van 2,5m
een dichte tussenwand van 3m kost 385,- excl

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:32

Ik dacht zo te menen dat wij (nieuw) 1000 euro kwijt waren per box: 1 voor- en 1 zijwand met half kunststof en half spijlen, inclusief schuifdeur zonder spijlen boven.
Voor een stal van 3x3m

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:40

Het goedkoopste wat ik tot nu toe heb gevonden op het net is deze :D http://www.uwstal.nl/
Wel erbij schrijvend dat ik de kwaliteit van het hout nou niet je van het vind ;) Maar ze hebben wel die halve voorkant die jij zoekt.

Ik ben al een poosje aan het rondkijken voor boxwanden. En dan ga ik even uit van de 3 meter wand (aangezien dat de maat is die ik moet hebben) ben ik die het goedkoopste tegen gekomen voor 525 euro. Dat is dan een voorwand vol met luikje en kunststof planken erin. (verkoper te vinden op MP, tik daar maar eens paardenbox in).

Voor een gebruikte stalwand is het moeilijk er een prijs op te leggen. Maar mijn ervaring zegt dat het vaak maar tot 100 euro goedkoper is dan nieuw.

Edit: vergeet ik nog wat. kunststof planken kan je voor 37 euro de vierkante meter kopen op Ebay Duitsland ;) :D

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:29

Ik heb horen vallen dat "vroeguh" een boxwand gemiddeld neerkwam op 1000 gulden (zeg 450 euro) per wand, dus 1800 euro voor een volledige box.

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 16:16

Bedankt! Toch tussen de 400 en 500 euro dus ongeveer, daar zat ik zelf ook aan te denken. Moet ik daar maar mee gaan rekenen! Rina, ik vind de goedkoopste voor 525 best duur trouwens! Ik heb zelf via google wat gezocht en kwam toch wel bedrijven tegen die ze goedkoper konden bieden dacht ik. Zelfde zoekopdracht als jij, maar dan op google! Die uwstal had ik ook al gezien, zal vast niet de beste kwaliteit zijn maar het leek me de moeite waard om eens te gaan kijken als het met deze stallen niks zou worden. Je bent een koopjesjager of je bent het niet hè ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:46

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:53

Ook al is het tijdelijk, onze dieren hebben st.maat 1.55 maar persoonlijk vind ik onze boxen van 3.5 bij 3.25 nog echt te klein en deze worden ook alleen s'nachts gebruikt.
Als we nog een keer nieuw gaan bouwen worden ze zeker 4 bij 4.

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 10:39

@DubbelDun: één zo'n Amerikaans hek van 3 meter is al duurder dan wat ik voor een stalwand moet betalen. Anders was het een goede optie, maar nu heeft het dus weinig meerwaarde!
@ bigone: ik ben erg zuinig op mijn pony's en als ik het eigenlijk te klein vond zou ik het niet doen, maar de stallen die ze nu hebben zijn qua afmetingen vergelijkbaar en die vind ik gewoon echt niet te klein. Mijn ene pony stond in een stal van 3 bij 4 en daar had ze echt meer dan genoeg ruimte. Misschien zijn mijn pony's korter dan de jouwe ;)? Over de maat twijfel ik dan ook niet, die schreef ik alleen op om prijzen eerlijk te kunnen vergelijken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:13

@margje: dan heb je idd een mazzelkoopje :D

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 12:26

er is een bedrijf dat heet "Henk en Geert"" of zo. Ze hebben veel verschillende modellen en verkopen ook tweedehands. Ik had niet eerder van ze gehoord. Staat heel soms in de paardenbladen maar het was mij eerder ook niet opgevallen. Niet zo lang geleden geloof ik in de Strengen gezien. Had ik na veel speurwerk!!!!!!! net mijn stallen besteld...kwam een kennis met de mededeling daar haar stallen te hebben besteld (zelfde constructie als de mijne) 1 stal extra en E 1000 goedkoper...grrrrrrrrrr

Als je de bladen naspit kun je ze vinden.
Laatst bijgewerkt door SantaCruz op 31-12-09 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 12:30

Margje schreef:
@DubbelDun: één zo'n Amerikaans hek van 3 meter is al duurder dan wat ik voor een stalwand moet betalen. Anders was het een goede optie, maar nu heeft het dus weinig meerwaarde!

Das een kwestie van heeeeel goed zoeken :D Ebay Duitsland op Panel mit tor. Dr is er 1 die heeft ze al van 3 meter, met ingang dus, voor zo uit mijn hoofd 150 euro.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 13:13

Die mét een deur zijn meestal wel wat duurder. Ik betaalde voor mijn ponyhek -met deur- van 4 m breed en 1,30 hoog (normaal 1,60) 175 euro.

@SantaCruz : deze bedoel je
http://www.geertenhenk.nl/paardenboxen.php
Staan geen prijzen op de site helaas, maar die open kunststof buitenstallen vind ik wel heel mooi :9

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 13:25

@DD niet goed genoeg gezocht :+ }> Echt waar panel mit tor 3 meter voor 145 euro (was het zelfs ;) )
Het is soms omslachtig zoeken :+ En op hun website heb ik ook aardige boxen zien staan, alleen staan er daar geen prijzen bij.

Edit: het staat in de veiling zelf:
Citaat:
Element mit Tor zuzgl. MwSt. ( 145,- Euro Brutto )

En ja die maffe Duiters doen andersom dan wij, Netto is daar zonder BTW, Bruto dus met ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 13:42

Dat is wel heel apart :D , maar is niet duur dus.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:53

rina schreef:
Het goedkoopste wat ik tot nu toe heb gevonden op het net is deze :D http://www.uwstal.nl/
Wel erbij schrijvend dat ik de kwaliteit van het hout nou niet je van het vind ;) Maar ze hebben wel die halve voorkant die jij zoekt.

(...)

Wij hebben ook boxen van uwstal.nl en ik kan dus uit ervaring helaas melden dat er wel wat meer op aan te merken is dan alleen de kwaliteit van het hout, te weten:
  • de afwerking van de lassen. Rommelige rupsen, tralies niet rondom gelast.
  • de afwerking van het verzinkwerk. Veel druppels en druipers die soms behoorlijk scherp zijn.
  • onhandig hang- en sluitwerk van in het gunstigste geval matig te noemen kwaliteit en bevestigingsmaterialen daarvoor die ook nogal te wensen over laten.
  • de gaten om twee voorwanden aan elkaar te bouten zitten op dezelfde hoogte als de gaten waarmee een tussenwand aan een voorwand bevestigd moet worden, zodat de bouten elkaar op gelijke hoogte kruisen. :? Extra gaten boren dus...
  • niet aan alle elementen zitten lippen met gaten gelast voor verankering aan de vloer.
  • de bijgeleverde keilbouten of "clickers" voor bevestiging aan de vloer hadden voor mij ook wel een maatje of wat steviger gemogen.
  • De verhouding dicht/tralies is bij tussenwanden van 2½ meter anders dan bij de voorschotten en de langere tussenwanden (die vanaf 3m lengte overigens in twee stukken geleverd worden).
  • Deuren worden, in tegenstelling tot wat je te horen krijgt als je er naar informeert, uitsluitend met rechtsdraaiende scharnieren geleverd. Om een deur alsnog linksdraaiend te maken moet je zelf extra gaten boren en het scharnier "verkeerd om" in elkaar zetten. Een aantal pogingen om de juiste scharnieren geleverd te krijgen in linksdraaiende uitvoering heeft me alleen een hoop tijd gekost, navenant veel ergernis opgeleverd en twee doosjes rotzooi die ik ook bij de bouwmarkt om de hoek had kunnen halen.
  • Bij ons bleek tijdens het plaatsen van de boxen dat op 1 van de geleverde deuren behoorlijk torsie zat, dus die was niet goed in elkaar gelast.

En dit zijn alleen nog maar mijn belangrijkste kritiekpunten, een aantal kleinigheidjes meld ik hier nog niet eens. Op zich zijn we nog steeds wel blij met onze boxen hoor, maar: alle waar is naar zijn geld, dus reken erop dat je behoorlijk handig moet zijn om ze zelf een beetje knap te kunnen plaatsen en er daarnaast zelf nog het nodige aan moet modificeren om ze helemaal naar je zin te maken.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:03

Ik ben ook zoekende naar boxen, maar het is nog best wel lastig heb ik gemerkt... Uw stal is de goedkoopste, maar nav dat verhaal hierboven snap ik ook waarom.
Van geert en henk heb ik ook een offerte en die stallen zijn wel erg netjes (ben er wezen kijken)

Prijzen liggen toch rond de 450 voor een voorwand en 350 voor een zijwand zo ongeveer...

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:57

op de site van equilibre.com zie ja al de prijzen en plannetjes van diverse stallen...

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 11:13

ben ook druk aan het zoeken voor onze nieuwe stallen

alleen het onwerp al vind ik moeilijk, hoe ik de indeling wil bedoel ik. Nu is het in USA dus ik zal daar moeten kopen, maar het is wel handig om hier ideen op te doen