Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Djilna schreef:Krijgt het paard koud water of geef je lauw water als hij op stal komt? Lauw water drinken ze in deze koude tijd vaak liever.
Merk je verschil in gedrag van het paard? Lusteloos oid? Als hij nl al een week zo slecht drinkt zou hij aan het uitdrogen moeten zijn.
fjordnina schreef:Hier drinken ze ook erg weinig, Ze happen vooral sneeuw. Ik maak de bakken nu ook maar 1x per dag ijsvrij, echt happig zijn ze er niet op.
Evelyne80 schreef:Misschien neemt ze hapjes sneeuw, is tenslotte ook vocht! Dat zie ik ze hier ook wel doen.
Cadanzax schreef:Evelyne80 schreef:Misschien neemt ze hapjes sneeuw, is tenslotte ook vocht! Dat zie ik ze hier ook wel doen.
die van mij doet dat ook.
Het smelt inderdaad dus ook een soort van water

LecyTinker schreef:door het koude weer zijn ze niet zo geneigd om veel te drinken. Verliezen ook niet zoveel vocht nu.
Mijne doen niet anders dan sneeuw knabbelen. Drinken ook niet veel op het moment, verspil zoveel water door het ijs steeds te verwijderen dan ik aan mijn paarden kwijt raak.
Je kan even zijn huid optillen, springt het gelijk terug dan is je paardje niet uitgedroogd en dan hoef je gelijk nog geen zorgen te maken.
Wat krijgt je paard te eten? Wortelen, bieten, slobber etc bevatten ook vocht. Brokken onttreken weer wat vocht.
Zolang je paardje nog steeds zijn brokken met lieve lust opeet denk ik dat hij niet uitgedroogd is.
Je kan uiteraard een bak slobber maken (als hij dat nog niet krijgt) op die manier krijg je ook weer wat vocht binnen en dan een als je je echt zorgen maakt dan een hydratatiepoedertje erin mikken.
Maar zolang hij toch wat blijft drinken denk ik niet dat je je direct zorgen moet maken, vooral niet als als hij buiten bij sneeuw kan.

Djilna schreef:Krijgt het paard koud water of geef je lauw water als hij op stal komt? Lauw water drinken ze in deze koude tijd vaak liever.
Merk je verschil in gedrag van het paard? Lusteloos oid? Als hij nl al een week zo slecht drinkt zou hij aan het uitdrogen moeten zijn.

kimmie88 schreef:Lauw water is voor je paard juist niet goed. Drink zelf maar eens veel lauw water. Je krijgt meteen pijn in je buik en voor het einde van de dag ben je aan de diarree

Alves schreef:Wat je kunt doen is Roosvicee (limonade) door een emmer water mengen. Ik doe dit als het zomers is en de paarden vinden dit zo lekker dat ze emmers ervan leegdrinken.
.