Stallen verhuren, prijs?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mupjekarel

Stallen verhuren, prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 12:29

Hallo bokkers!

Ik heb nu 2 ruime stallen vrij, en wil die binnenkort gaan verhuren. Nu heb ik een aantal vragen, bijvoorbeeld hoeveel ik kan vragen etc.

1 stal is 3,5 bij 3,5. De ander is 4 bij 4.
Lekker ruim dus.
Grote buitenbak, is verlicht maar niet super goed ofzo.
Veel weiland.
Je kan best leuk buitenrijden hier.
Ruime zadelkamer + voeropslag.
Op zolder kunnen er nog ruime aantal stro en hooibaaltjes opgeslage worden.
Trailerstalling.
Er zijn 4 maneges in de buurt.

Men moet alleen zelf mesten, zelf voer regelen, hooi en stro kunnen wij regelen, zelf binnenzetten.
Wij voeren 's ochtends en zetten het paard buiten.
Overdag en s'avonds voeren het liefst door de eigenaar, in overleg kunnen wij dat ook wel.
Op zondag kan je in overleg komen, weet namelijk niet zeker of mama dat wel of niet wil.
Na 10 uur s'avonds niemand mer op de dam.
Je moet elke dag naar je paard komen, muv ziekte, etc.

Vinden jullie dit goede regels? Kan er wat anders, meer? Brand los!
En wat kunnen wij vragen voor deze stallig.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:47

Ik vind het niet haalbaar. Als ik een paard in pension wil zetten, wil ik dat er op zijn minst gevoerd wordt, binnen en buiten gezet en liefst ook nog gemest. En dan wil ik zéker zelf uitmaken of ik een dag niet kom. Anders heeft heel die pensionstalling zo weinig zin...

Daarnaast, op zondag alleen in overleg? Kan je alle wedstrijdruiters al vergeten...en wat denk je van de recreatieruiter die juist op zondag een lekker lange buitenrit wil gaan maken oid? Pensionstalling aanbieden = mensen achter je huis.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:11

niet iedereen zoekt pensionstalling waarbij die niet elke dag zelf zijn paard hoeft te verzorgen Ezter. Dat is ieder voor zich.
Er zijn veel "volpension" stallen waarbij je zelf voor de beweging van je paard moet zorgen in de winter omdat ze niet voor je buiten en binnen zetten in de winter. Als je dan niet elke dag komt staat je paard dus zo maar zo'n 48 uur achter elkaar op stal... Lijkt me niet zo diervriendelijk. Die mensen hoeven verder niet te verzorgen, maar komen is wel noodzakelijk, en dat dan duur betaald over het algemeen.

Dan heb je de stallen waarbij je een deel van de verzorging zelf moet doen, en de paarden wel of niet voor je worden buiten en/of binnen gezet. Deel van verzorging kan zijn uitmesten, of 1 of meerdere keren zelf voeren, of zelf je voer kopen, of alles met elkaar regelen, of paard buiten zetten, of juist binnen zetten. Heel variabel.

En tenslotte heb je de stallen waar het schijnbaar overbodig is dat je zelf iedere dag komt omdat ze gevoerd, gemest en buiten/binnen gezet worden. Maar als staleigenaar zou ik het dan ook nog steeds prettig vinden dat de paardeneigenaar elke dag even komt kijken bij zijn paard of die helemaal in orde is, en eventueel de nodige extra verzorging of behandeling geeft als dat nodig is.

@ts:
Dat van die zondag kun je het beste van te voren bespreken met je ouders.

Voeren zou ik in overleg met de eigenaar doen, en dan een rooster maken dat jullie elkaars paarden voeren en buiten/binnen zetten. Dan ben je iets flexibeler dan dat ze perse 's middags en 's avonds moeten komen, terwijl diegene misschien een baan heeft waarbij of de ochtend, of begin of eind van de middag of de avond beter uit komt.
En je kunt toch moeilijk je eigen paard binnenhalen en de ander alleen laten staan of andersom? Dat is voor de paarden toch ook niet prettig? Kan veel onrust geven bij het paard dat alleen achterblijft.

overnemen van hooi en stro naar verbruik is geen probleem als de paarden overdag op het land staan en gras kunnen eten en 's avonds/'s nachts apart in de stal. Als de paarden met elkaar staan en gezamenlijk worden bijgevoerd in wei of paddock, dan is apart voerkosten berekenen al lastiger. dan kun je de totale kosten misschien beter verdelen of de kosten van ruwvoer inclusief bij de stallingsprijs doen.

Qua prijzen moet je, om concurrerend te kunnen zijn, een beetje kijken naar de pensionprijzen bij jou in de regio. Dan weet je wat je ongeveer kunt vragen. Voor dingen die ze zelf moeten regelen haal je de kosten eraf en dan kom je op een basisprijs.

Je kunt ook uitgaan van wat jullie willen verdienen aan een extra paard erbij, met het extra werk er van en de grotere slijtage en extra eter en sloper op de wei ;)
Dan kijk je wat je er bij aan biedt, bijvoorbeeld wil je inclusief ruwvoer doen, kijk je wat het ruwvoer ongeveer per maand zal kosten (niet te krap nemen) en dan wordt dat je prijs. Doe je het helemaal inclusief, dan moet je alle kosten er bij optellen.
Als je dat hebt gedaan kun je jullie stalkosten vergelijken met die van anderen en dan weet je of je duur of goedkoop, of standaard prijzen hebt voor jouw omgeving. Het is dan nog aan jezelf of je besluit je prijzen aan te passen en minder te verdienen, of gewoon af te wachten of er zich mensen melden die dit er voor over hebben.

Wij hebben hier thuis een vast bedrag, en beneden dat bedrag vinden wij het niet de extra moeite en energie en slijtage/verbruik van weide etc. waard. Zijn wij daardoor te duur? Dan maar geen extra logeerpaarden er bij.
Om deze reden doen wij ook geen volpension. Dat levert meer werk en drukte op dan het ons financieel oplevert. Ik heb liever meer hulp bij de verzorging, dan iets meer inkomsten en dat ik er alleen voor sta.

Om toch een bedrag te noemen:
Voor kale huur van weidegang, eventueel met gebruik stal en bak, kun je ongeveer tussen de 50 en 100 euro vragen. Misschien in heel dure gebieden nog eens iets meer, maar dat zijn uitzonderingen.

Brendariss

Re: Stallen verhuren, prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:01

Beetje raar als de pensionhouder je vertelt dat je per se elke dag móet komen.
En idd, ikzelf zou ook willen dat ze zowel s'ochtends als s'avonds gevoerd worden.

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:26

Er zijn wel meer stallen waar je verplicht elke dag moet komen, alleen rijmt dat niet met zondag enkel in overleg komen.
Maar met zoveel doe het zelf denk ik dat je € 100,- kan vragen

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:33

ik zou ong. zo'n 100 a 120 euro vragen. Omdat jullie toch best mogelijkheden hebben, buitenbak, weidegang. Maar het in overleg komen op zondag zou voor mij , recreatieruiter en menner, een knelpunt zijn. Zondag is namelijk bij ons onze paardendag, dan is het trainen geblazen! Het is wel fijn dat jullie de paarden buiten kunnen zetten.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:43

Ik vind dat je het je paard alleen al verplicht bent elke dag te komen verzorgen en rijden.
Tuurlijk kan het een keertje voorkomen dat het echt niet lukt, maar dat zou eerder uitzondering dan regel moeten zijn.
Een verzorger of bijrijder erbij is dan ook een optie.

De man waar ik nu sta met mijn pony wilde geen pension klanten meer omdat de meeste nauwelijks kwamen onder het mom van, er wordt toch voor ze gezorgd en ze lopen toch elke dag buiten dus beweging krijgen ze ook. En ja, tot op zekere hoogte was dat natuurlijk ook wel, maar een paard verdient beter!!!!!
Hij moest zijn klanten achterna bellen dat het nu toch echt nodig was een hoefsmid/dierenarts e.d. te laten komen. Dat vind ik te gek voor woorden!!

Ik vind dat je best van paarden eigenaren mag verwachten dat ze praktisch elke dag hun paard verzorgen.
Ik zou zelf persoonlijk niet op een stal gaan staan waar je op zondag niet terrecht kan. Voor mij is zondag juist de dag dat ik alle tijd voor mijn schatje heb en deze dan ook vaak geheel op stal/land rondbreng.

Ikzelf betaal € 125,00 inclusief vlas en hooi. Moet wel zelf uitmesten en meehelpen met binnen/buiten laten, voeren hooi halen e.d.

Hoop dat je hieraan weer wat meer info hebt.

JollyBolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:56

wij betalen 215 incl.

een stal in de omgeving rekent 165 als je zelf voer meebrengt en zelf mest

zij zetten de paarden binnen en buiten
en je kunt dagelijsk komen wanneer jij wilt....

eisen stellen denk ik niet dat je die veel kunt, behalve optyd betalen , zooi opruimen , en oprecht zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 16:01

Ik betaal 125 per maand.

Dan heb je:

Een ruime stal.
Buitenbak ( wel een slechte)
Paarden kunnen elke dag naar buiten ( ook in de winter)
Inclusief hooi en stro
tegen een kleine meerprijs zaagsel en biks
paarden worden sochtends gevoert
In overleg kan soms je paard ook buiten/binnen gezet worden ( maar meestal wordt dit onderling geregeld)
Goede uitrij mogelijkheden
En in de Randstad!

Ik denk dat jij iets van 100 euro kan vragen en ik zou de regel van iedere dag moeten komen weglaten, mensen zijn ziek, moeten werken, sterfgeval in de familie ect en een bijrijder kan natuurlijk ook. Ook zou ik in overleg zondag komen weglaten, ik denk dat je zo veel goede klanten misloopt.

JollyBolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 16:06

pff sommige mensen staan wel goedkoop.
kga verhuizen haha

hier is 215 echt 1 van de goedkoopste stallen

kruimeltje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 16:08

Hoi, ik sta op een stal waar precies dezelfde regels zijn als die jij voor stelt. Ik betaal 120 per maand inc hooi en stro. Moet zelf mesten en binnnen/buitenzetten(in overleg met andere stalgenoten), daarbij staan ze va mei tot ong oktober 24/7 op de wei.
Wij voeren in de avond om beurten en weekendbeurten.
Daarbij vind ik het normaal dat je elke dag naar je paard gaat/moet. Ook al staat hij zomers op de wei, dan nog wanneer ik niet rij ga ik er toch heen om hem effe de aandacht te geven en hem controleren op wondjes en dergelijke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 16:08

Waar woon je dan JollyBolly? En die stal waar ik sta is ook nog eens in de Randstad haha waar je zogenaamd alleen stallingen boven de 300 hebt en waar paarden nooit buitenkomen haha

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 16:35

op de stal waar ik stond met mij oude haflinger en waar ik nu mijn bijrijdpaard staat
betaal je 180 euro per maand.
dan heb je

*ruime stallen
*minimaal 8 uur per dag weidegang
*stroo, hooi, kuil
*buitenbak met verlichting
*een ruime zadelkamer waar je al je spullen kwaad kan.
*worden buiten gezet, en ook weer binnen gezet.
*worden smorgens gevoerd en voor savonds leg je al klaar
*als je ziek bent, doet de boer zonder problemen je stal.
* goede buitenrij mogelijk heden.

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 16:49

ik betaal 125 in de maand
Daar krijg ik voor terug
een lege stal :Y)
een buitenbak (voor losgooien en rijden)
een losgooibak (waar ze zowat heel de dag op kunnen wel modderig maar ja)
een klein binnenbakje (niet geschikt om te rijden)
en een waterbox met alleen koud water
wel mag je 24/7 aanwezig zijn
er is ook weidegang, maar daar betaal je apart 200 per paard voor
het hele zomer seizoen in de winter mogen ze daar niet op
je betaald dan nog wel je stalling elke maand gewoon door
je mag 24/7 op de wei of s'nachts opstal wat je zelf wil

stro hooi en voer moet je zelf kopen (dit kan wel opstal zelf)
er is standaard een stalgenoot die elke ochtend de paarden voert
uiteraard is dit ook geen liefdadigheid en kost dat 10 euro in de maand
s'middags en s'avonds zelf voeren
ook moet je eten klaar zetten wat de volgende ochtend gegeven moet worden

je bent dus ook verplicht elke dag te komen
omdat je het voer klaar moet zetten voor de volgende ochtend
staat er niks krijgt tie ook niks
en je moet je stal uitmesten natuurlijk

ik merk vooral dat het bij ons een soort van komen en gaan is
Ook omdat het voor veel mensen met een full time baan gezin ect,
niet echt haalbaar is kwa tijd en het dan vaak aan andere stalgenoten moeten vragen
daar wordt je op een gegeven moment zelf ook simpel van natuurlijk
en die zoeken dan ook snel wat anders, wat beter bij hun en hun paard past

als je ziek bent moet je dus een stalgenoot vragen om je paard te doen
als je niemand kunt vinden zul je echt zelf moeten of een vriendin ofzo regelen

Wizz6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 08:52

Volgens mij maakt het heel veel uit waar in Nederland je dit aanbiedt. In de randstad zijn de prijzen gewoon veel hoger dan elders. In de buurt van Hilversum zou zo´n kale (niet mesten, niet voeren) stalling zo´n 135 kosten. Ik denk dat bijna iedereen wel wil dat z´n paard gevoerd wordt, anders moet je 3 keer per dag komen en dat is geen doen. Daarbij is het ook geen moeite om een paar paardjes meer te voeren als je toch je eigen paarden voert. Als ik jou was, zou voeren wel erbij doen en mesten bijvoorbeeld niet.

mupjekarel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 10:34

Ja maar ik heb geen paarden meer staan, dus als ik voer zijn het de paarden van een ander...
Mijn moeder wil 175 vragen voor een paard, een pony goedkoper.. Dit zonder hooi stro en brok. Dit moet de eigenaar zelf regelen.
Paard komt elke dag buiten zo lang als het mogelijk is. En ik kan hem beweging geven als het nodig is. Ook op zondag mag de eigenaar komen, wel op christelijke tijden zeg maar, vroeger ivm een buitenrit kan gewoon overlegd worden. Ook zijn wij niet heel moeilijk mits er goed overlegd word en de afspraken nagkomen word..
Dit is toch netjes zo?

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:47

Ik vindt het bedrag aardig aan de prijs als je ook nog zelf je hooi stro en brok moet kopen. Voeren zou ik gelijktijdig doen of met de stalgenoten afspraken maken met voerdiensten.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:52

mupjekarel schreef:
Ja maar ik heb geen paarden meer staan, dus als ik voer zijn het de paarden van een ander...
Mijn moeder wil 175 vragen voor een paard, een pony goedkoper.. Dit zonder hooi stro en brok. Dit moet de eigenaar zelf regelen.
Paard komt elke dag buiten zo lang als het mogelijk is. En ik kan hem beweging geven als het nodig is. Ook op zondag mag de eigenaar komen, wel op christelijke tijden zeg maar, vroeger ivm een buitenrit kan gewoon overlegd worden. Ook zijn wij niet heel moeilijk mits er goed overlegd word en de afspraken nagkomen word..
Dit is toch netjes zo?

Ik vind het bijzonder veel geld voor wat er geboden wordt.
Wat zijn de stallingskosten op de manege?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:53

oeffff. ik betaal 175 incl alles, voeren, mesten, binnen en buiten zetten. Vind het flink aan de prijs hoor, er komt zo 50 - 100 euro bij voor hooi en voer en daarvoor sta ik hier in de buurt op een stal volpension met binnenbak.

Vind dat jullie wel erg veel vragen voor alleen een kale box, en weinig kunnen bieden. Ik bedoel, hoeveel moeite is het om klaargezet voer 's morgens in de voorbak te gooien, voor julllie weinig, maar de pensiongasten moeten er wel speciaal voor komen, en omdat het er maar twee zijn trekt dit een zware wissel op ze.

Verder, tja, ik ben kennelijk een zeer slechte paardeneigenaar, maar soms kan ik gewoonweg niet komen ivm werk of andere verplichtingen. Om nu op stel en sprong even 5 minuten bij mijn paard te zijn? Wat voor nut heeft dit?
Ik weet dat hij elke dag een groot aantal uur buiten staat, hij zijn voer krijgt, zijn stal schoon en als er iets is wordt ik sowieso gebeld. Ik sla die dagen met een gerust hart over en de volgende dag ben ik er dan weer helemaal voor hem. In een ideale wereld zou het anders zijn, maar tja die boxhuur en andere dingen voor mijn paard moeten toch ergens betaald van worden.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:55

Ik vind het ook teveel geld, bix stro en hooi moet er dan nog bij komen!! en dan moet je alles zelf nog gaan doen ook nog.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:01

Pff, ik betaal 175 euro voor mn natuurlijke stalling, dit is inclusief onbeperkt hooi.
Ik vind dit dus nogal aan de prijs, denk niet dat je op deze manier snel klanten trekt. Als je hier nog hooi & stro bij moet kopen ben je zo 100 euro lichter.

shaviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:03

ik heb ook op zoon pensionstal gestaan,
sóchtends werden ze gevoerd.
verder alles zelf doen zelf mesten binnen en buiten zetten,
voer kochten we via hun en savonds zelf voeren,
ik heb dit nooit als probleem gezien ik vond het juist wel fijn,
dara mee bedoel ik dat je zelf alles in de hand hebt en hoelang en hoe vaak je paard buiten komt,
voor de kale stalling betaalde we 145 euro,
er was ook een bak aanwezig en die werd onderhouden door middel van een vereniging,
daar betaalde we 15 euro per maand voor,
en met voer er bij zaten we altijd rond de 195 euro,
niet echt goedkoop ik weet het,
maar ik ben toen naar een zomer stalling gegaan met mijn pony omdat hij net 3 was zodat hij dag en nacht buiten kon staan,
dat was echt een hell!!!
daar had je vaste dagen om te voeren zowel sochtends als savonds 3 dagen in de week,
elke dag moest de wei gemest worden en er was geen licht en ook geen bak,
daar betaalde ik 120 euro per maand!!
en had het daar dus ook zo gezien

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:04

Ik vind het ook behoorlijk aan de prijs

Ik zocht persoonlijk wel iets goedkoper dan ben je per maand ongeveer 300 eurie's kwijt

Ik heb zelf ook pension en ik vraag 90 euro voor stalling
daar zit bij stal met automatische drink bakken
Weidegang naar keuze dus kan ook 24/7 zijn
zaagsel en voer moet je zelf regelen maar wij voeren 2 of 3 keer perdag licht eraan wat de eigenaar wil
wij mesten elke dag dus het nodige drogeplekken blijven liggen
Paarden binnen en buiten zetten
Op bepaalde tijden naar wens
Hooi zaagsel en voer kan bij ons gekocht worden

Wij hebben een allwheaterbak met goede verlichting 20x40 & 20x60
Buitenrijden kun je hier super je kunt makelijk 7 uur weg blijven (ja spreek uit ervaring waren verdwaalt)
Een cross/spring bak
Longeersingel
Eigen kast van 1 diep en 2 breed en 120 hoog
Als je excl staat heb je ruime opslag plaats

En we hebben een incl prijs van 180 euro
dus met voer bodembedekker en hooi

Er word 2 keer perjaar geeint waarvan jij als pension klant 1 keer van moet mee enten er is bewust gekozen voor 2 keer omdat het per paard verschild waneer er geeint is
er word om de 3 maanden ontwormt wij regelen de wormenkuren
om de 2 maanden komt de smid uiteraard mag je ook je eigen smid laten komen

er is 24/7 camerabewaking

Mvg
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 10-12-09 11:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:04

kijk nog even naar de concurrentie en ga er vooral niet onder zitten! je hoeft echt niet voor niks andere mensen bij je over de plaats hebben en als je er niks op verdient kun je het beter niet doen. Want dan is het alleen maar een hoop moeite...

Tel eens alle kosten op, ook kosten voor onderhoud van de stal! en verzekeringen. Zorg dat er een goed contract op gesteld word, verantwoordelijkheden vast leggen.. Maak eens een op tel som van wat jij per maand aan je paard kwijt was / bent.

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:14

Ik vind het erg duur... Ik zie dat je in terschuur woont en dat is niet zo ver hier vandaan dus. Bij ons betaal je 175 per maand alleen moet je dan wel zelf mesten.

- Paarden worden binnen en buiten gezet (2 weilanden waar ze van april tot oktober op staan en 2 ruime paddocks waar ze 's winters in buitengezet worden
- 3 keer daags gevoerd
- we hebben een poetsplaats met warm en koud water (warm water hoef je niet extra voor te betalen)
- buitenbak van 50x25 met goede verlichting
- we hebben een solarium (gebruik kost 1,50 per keer en dan gebruik ik hem meestal een half uur)
- we hebben een kantine waar we tegen zeer gunstige prijzen wat kunnen drinken/eten (denk aan 60 cent voor een blikje pepsi, 7-up, fanta etc frituur is ook aanwezig snacks kosten een euro en tosti ook. en dan is er nog snoep, chips, koffie en thee)
- en we zijn niet verplicht elke dag te komen, maar maak je het te bont dan kun je wel verwachten erop aangesproken te worden (ligt natuurlijk een beetje aan de situatie).
- ruime kasten
- paarden worden allemaal tegelijk geent en deze kosten worden op je kantine rekening gezet
- eigenaar ontwormt ook alle paarden tegelijk dus ook geen omkijken naar
- smid kan bij ons ook geregeld worden maar dat mag je natuurlijk ook zelf
- verder zijn ze bij ons erg oplettend wat betreft verwondingen etc. Iedereen moet bij ons ook een nummer van zijn of haar veearts doorgeven. Als je niet bereikbaar bent dan nemen zij contact met je veearts op voor je

Over wedstrijden die zijn hier in de buurt toch voornamelijk op vrijdag en zaterdag in verband met de vele christelijke mensen hier in de omgeving dus voor wedstrijd ruiters zal die zondag niet het grootste probleem zijn. Eerder voor de recreatie ruiter