Zijn er alternatieven/tussenoplossingen? Pff... Zit me echt dwars.
Ik hoop dat iemand tips heeft, hoe we ze evt. kunnen ombuigen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

. Dat mag namelijk vaak wel. Hier geldt bijvoorbeeld dat een rijbak een rijbak is als de hekken schuin staan. Een zandpaddock met rechte omheining mag dus in principe wel. En je mag altijd op je eigen land rijden
kelcy schreef:haha ja das ook een optie! gewoon een grote zand bak aan leggen hahaha
sorry moest er erg om lachen vind hem erg vindingrijk
Is het ook, drainage enz is geen mogelijkheid, daar moet je dan weer een vergunning voor hebben. Maar voor gewoon rijden is het prima
Grobegni schreef:kelcy schreef:haha ja das ook een optie! gewoon een grote zand bak aan leggen hahaha
sorry moest er erg om lachen vind hem erg vindingrijk
Is het ook, drainage enz is geen mogelijkheid, daar moet je dan weer een vergunning voor hebben. Maar voor gewoon rijden is het prima
![]()
Wij hebben er ivm gedoe met de gemeente ook gewoon schriklint omheen, zonder stroom wel te verstaan!
Amanda_T schreef:Hoezo is drainage geen mogelijkheid. Je mag hier, in onze gemeente ( en dat geld denk ik overal) gewoon je weiden draineren. Als je dus een stuk van 1200m2 zou draineren (de grootte van je rijbaan) mag je dat echt helemaal zelf weten. Zou wat zijn als je elke keer met een nat stuk weide zit, omdat er geen drainage aangelegd mag worden in een wei. Hier mag het in ieder geval. Bij mijn schoonouders in de gemeente, mag je gewoon drainage leggen, een laag zand leggen en daaromheen een omheining. Zolang er alleen maar palen staan en daartussen lint/draad. Dan word het namelijk gezien als paddock. (Een gedraineerd stuk weide, met wat zand erop wat afgezet is) en zul je daarover dus geen problemen krijgen
En een weiland draineren lijkt me erg lastig, aangezien je drainagelaag dan langzaam aangestampt wordt
Nog nooit gehoord dat iemand dat met grasland heeft gedaan, is een duur geintje!