(vooral de nieuwere). Maar ik vind ze erg fijn zitten.Welke ervaring hebben jullie ermee?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, en daar wil ik graag een wintec zadel opleggen, maar ik wil dus eers graag weten of ze wel lang goedblijven, in tegenstelling tot wat ik van meerdere mensen heb gehoord

Ik heb een wintec en een maxam (van thorownogwat) en ze bevallen me allebei super. Het licht heel goed op de rug (bij ons worden deze zadels veel gebruikt voor paarden met een moeilijke rug) en ze zitten comfortabel. In de edurance sport zie je zo ook vaak. Mensen zijn negatief vanwege de slijtvastheid. Maar ik heb ze al jaren en ze zien er nog harstikke mooi uit. Dus het valt echt mee. Net als bij leren zadels, je moet er gewoon zorgvuldig mee omgaan.
\ en alleen een randje equisuede op het zweetblad. Tot nu toe dacht iedereen die hem zag dat het leer was. Ik heb hem op maat laten maken voor mijn pony. De vorige eigenaar reed met een Wintec Sport, die lag perfekt. Maar ik heb een ander model gekocht, de zadelboom is iets ingekort en de kussens daardoor iets opgevuld. Het is by the way een vzh. Greetz