Hoe bevalt de pensionstal waar jullie staan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia505

Hoe bevalt de pensionstal waar jullie staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 13:35

Hallo mede-bokkers.

Na eerder een eigen stal te hebben gehad ben ik inmiddels alweer een paar jaar geleden met mijn paarden (inmiddels nog maar een) verhuist naar een pensionstal. Kon daar altijd heel fijn staan en heb er veel plezier gehad, de paarden werden goed verzorgd. De paarden werden er voor me binnen- en buitengezet, het uitmesten moest ik wel zelf doen, maar daar had ik helemaal geen problemen mee. Een klein jaar geleden zijn deze eigenaren gestopt en was ik genoodzaakt om van pensionstal te verhuizen.
Inmiddels sta ik bij een relatief kleine pensionstal. Ze hebben er grote stallen (4 x 4) en de paarden kunnen in het weiland. Wel moet ik als ik wil mijn paard zelf binnen en buiten zetten, zelf voeren en ook zelf uitmesten. Vind het allemaal prima, maar ik heb dan ook de tijd om dat te doen. Maar natuurlijk mis ik de luxe van de vorige pensionstal wel een beetje.

Ben eigenlijk wel benieuwd of jullie pensionstal ook bevalt, of missen jullie net zoals ik je vorige stal? Of had je gewoon liever iets anders gehad?

Chaos

Re: Hoe bevalt de pensionstal waar jullie staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:39

Supersupersuper. Maar ik ben bevooroordeelt, het is onze eigen pensionstal. :D

Ook wij hebben grote stallen met veel licht en frisse lucht, voldoende faciliteiten, het hele jaar door weidegang wat door ons geregeld wordt, en er wordt iedere dag uitgemest en 4x per dag gevoerd! :) Bij ons wordt het allemaal door ons -de eigenaren- gedaan. Klanten kunnen er alleen voor kiezen zelf te mesten.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:43

Onze stalling bevalt +:)+

Silence heeft een ruime stal met binnen en buitenluik, contact met z´n buurtjes. Komt lekker de hele dag op de wei.
Krijgen goed voer, afgestemd op de wensen van de eigenaar. Stallen worden elke dag uitgemest.
Paarden staan echt op nr. 1 bij de eigenaren en ze staan altijd voor je klaar.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:48

Ik sta op een manege en daar ben ik heel tevreden mee.
Paard heeft het echt super naar haar zin, heeft op stal contact met haar buren en staat lekker dik in het stro. Ze staat verder de hele dag buiten in de paddock, samen met 8 anderen. Ze wordt elke morgen buiten gezet, 's avonds binnen gehaald en er wordt gevoerd en gemest. Ik kan ook merken dat de paarden goed in de gaten worden gehouden, want als er iets is dan weten ze dat meteen.
Het enige nadeel van het staan op een manege is dat ik wel rekening moet houden met de lestijden. Maar aan de andere kant is zo'n manege wel gezellig, er is altijd iemand om mee te kletsen en te rijden of iemand die even je paard wil vasthouden of verzorgen.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:56

heel goed :D
okee wij hebben ook een eigen pensionstal :P

bij ons gaan de paarden elke dag als het weer het toelaat naar buiten in de winter en in de zomer. En anders als het weer erg slecht is krijgen ze hooi. Ze worden 2x per dag gevoerd door ons. Ruime stallen, genoeg hooi, stro en vlas. Binnenbak, 2 buitenbakken, springtuin, dressuurbaan op gras. 1 paddock/longeerbak & met kwartiertje stappen ben je in de duinen :D En genoeg weide voor de paarden. En een kantine met een automaat met thee, choco, koffie enzo en een automaat met koude drinken :D

wel een nadeel vind ik dat bijna iedereen hun troep laat slingeren

Marlous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:59

Mijn pony staat nu sinds 3 weekjes op een nieuwe 'stal'.
De vorige was een boederij waar alles zelf gedaan moest worden (maar dan ook echt alles, van voeren tot landonderhoud en mesthoop legen regelen). M'n pony had daar een stal met uitloop, en land zolang het weer het toeliet.

Nu staat ze in een kudde van 8 paarden met een grote inloopstal en verder 24/7 buiten. Voor mij is het minder praktisch, het is verder weg en heb geen bak. Maar voor haar is het ideaal. *D

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:23

Mijn pony staat nu sinds 1 week op een nieuwe stal, en we vinden het beiden heel erg leuk!
Het is een kleiner stal als waar we eerst stonden. Hier moet ik zelf mesten, en in het weekend zelf binnen- en buiten zetten.
Bij mijn andere stal werd alles gedaan! Ik vind het leuk om wat meer zelf te kunnen doen! Onderling helpen stalgenoten elkaar ook veel. Dus gewoon erg gezellig :D

Het is dus ook al een paar keer voorgekomen dat ik pas om 22.30 naar huis toe ga :+

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:31

Ik sta echt op een super stal, weinig regels, tenminse de regels die er zijn, zijn gewoon logisch. Is er iets dan valt dat meestal wel te bespreken. En onderling echt een super clubje, iedereen doet alles voor elkaar, kan altijd alles lenen van de mensen, en als je een dagje niet kan is er altijd wel iemand die je paardje lekker buiten zet. Zoals het er nu is zou ik niet weggaan...

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:35

Mijn jaarling staat op een niet al te luxe stal. Er is niet zoveel, behalve stallen, veel weide en 2 grote paddocks. Maar ze kan hier lekker is een grote groep paarden opgroeien. Verder doet die man daar alles voor de paarden, dus binnen/buiten zetten, voeren, enten, ontwormen.
Dus voor nu vind ik het prima, maar als ze straks ouder is, en beleerd kan worden, gaan we wel verhuizen van stal.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 20:24

ik sta nu op een stal en bevalt eigenlijk wel goed alleen de bak en longeercirkel zijn zo zwaar dat ik er niet in ga met m`n paard en heb er wat van gezegd en ze konde er nu niks aan doen dus ga ik toch maar op zoek naar een andere stal.

Misskaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:56

Mijn paard staat op een superfijne manege/pensionstal in Wassenaar.
Er wordt gevoerd en uitgemest, paarden staan altijd dik in het stro, ruime boxen, allemaal open dus de paarden hebben veel contact met elkaar. Ruime binnenbak, longeerring en ruime buitenbak. Goede uitrijmogelijkheden.
's Zomers 24/7 weidegang, en nu het enige minpuntje, s' winters geen paddock of weidegang. Wel zelf de mogelijkheid om je paard los te gooien natuurlijk.
Superstal met een goede sfeer, niet te groot, niet te klein.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:11

mijn pensionstal bevalt ook heeeel goed.
IS bij een boer en die verzorgt de paarden helemaal.
Ik hoef alleen maar van de leuke dingen te genieten.
Pony staat in de zomer 24/7 op wei met 3 andere merries.
In de winter komen ze overdag op de paddock en s'nachts op stal.
brok voeren doe ik zelf maar kan in de winter ook gedaan worden (kan alleen als ze binnen staan).
Het enige nadeel dat we hebben is dat er geen warm water is, geen binnenbak is en de buitenbak niet altijd optimaal is.
De sfeer is lekker gezellig en vind t jammer dat ik volgend jaar weg moet (boerderij wordt afgebroken)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:19

Saskia505 schreef:
Hallo mede-bokkers.
...
Ben eigenlijk wel benieuwd of jullie pensionstal ook bevalt, of missen jullie net zoals ik je vorige stal? Of had je gewoon liever iets anders gehad?

Ik heb nu mijn pony, en een paard, aan huis. Heb hier in theorie dezelfde voorzieningen als bij mijn vorige pensionstal. Namelijk een buitenbak, koud waterslang om af te spoelen, stallen en overdekte ruimte om een kast te plaatsen. Uitrijdmogelijheden zijn aan de ene kant iets minder, aan de andere kant weer beter. Moet alleen wat meer langs de weg om er te komen en wat langere ritten.

In de praktijk heb ik nu een betere bak (20 bij 60 en gedraineerd, dus sneller droog, en met stevige bodem die niet snel mul of zwaar wordt, met betere verlichting) die ik niet met 30 tot 40 andere pensionklanten hoef te delen.
Mijn pony stond op zijn vorige pensionstal de laatste jaren 24/7 in het weiland in een kleine kudde, die het laatste jaar ineens enorm uitbreidde, wat veel onrust gaf en flink mis had kunnen gaan toen hij een klap op zijn voorhoofd kreeg wat een flink bloederig geheel opleverde en waar hij een deuk in zijn neusbeen aan over heeft gehouden. Nu staat hij ook vrijwel het hele jaar 24/7 buiten, maar helaas is mijn land minder droog en stevig, dus kunnen ze niet 24/7 in de winter in de wei lopen. Mijn pony heeft nu een schuilstal met een verhard deel eromheen en ernaast een bestraat deel van ruim 110m2 met daarop hooibakken en daar aan vast een gedraineerde zandpaddock/longeerbak van zo'n 20 bij 20. Hij staat hier in met mijn paard en nog een pony en paard van anderen. Ze lopen verder zoveel de wei en hun eigen conditie het toelaat in de wei.

Wat ik mis aan mijn vorige stal is de betere bodem van de weides. Veel steviger en droger dan hier thuis. (Aan de andere kant kan mijn pony hier thuis schuilen, en stond hij daar wel met periodes in de nattigheid, met verregende kuil of in 30cm sneeuw...)
En dat je al het werk niet zelf hoefde te doen Maar ik zou niet meer terug willen. Ik heb nu zelf in de hand of ik er wel of geen andere paarden bij in zet en op welke manier ik de dieren introduceer. Kan mijn eigen ruwvoer regelen, zelf bepalen hoe lang ik de paarden op de wei laat en hoe lang in de paddock en wanneer op stal. Ik kan mijn pony nu makkelijker in de bak rijden omdat die niet te zwaar voor hem is en is het hier nooit druk in de bak. Je hebt minder sociale contacten, maar dus ook het geroddel niet wat vaak op stallen voorkomt.

Ik zou dus niet graag meer teruggaan naar pension, maar mochten we niet meer zo kunnen wonen als nu, dan zou ik op zoek naar een pension met goed onderhouden droge weides waar de paarden (liefst 24/7) buiten kunnen lopen het hele jaar door, met liefst ook inloopstallen aan paddockjes of paddockboxen en dan met goede buitenbak en liefst ook een binnenbak en met alle luxe voor de verzorging. Denk alleen dat die stallen nog erg schaars zijn, en zeker hier in het noorden van het land...

Michaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:52

Mijn stal bevalt ook heel goed! ik sta er nog niet zo heel lang maar volgens mij vindt mijn paardje het wel leuk! hij heeft een ruime stal 3 x 4 en kan lekker naar buiten kijken. Hij word 4 keer op een dag gevoerd en mag elke dag in de wei. op mijn vorige stal deed ik veel meer zelf, uitmesten binnen zetten en soms voeren wat ik helemaal niet erg vind om te doen maar ivm met examen jaar heb ik besloten naar een stal dichterbij te gaan en daar wordt dat dus allemaal wel gedaan.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:37

Mijn stal bevalt goed!
Eindelijk paardje hele jaar door buiten, zomers op het land, swinters in de paddock. Goede bak, nagenoeg altijd droog! Allemaal een dag om te mesten en water bijvullen en zelf voeren, ik sta hier prima en paardje lijkt happy :j

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:42

Momenteel niet zo goed :o De weide en faciliteiten zijn prima, de verzorging (24/7 buiten) regel ik helemaal zelf, maar begin me danig te storen aan het gedrag van de 'managers' en sommige medeklanten.

Mijn paard staat prima, maar of ik hier echt gelukkig ga worden begin ik te betwijfelen :o

Dus ik ben rustig aan eens aan het rondkijken in de omgeving wat er nog meer geboden wordt... Heb geen haast om weg te komen, maar van om je heen kijken is nooit iemand slechter geworden..

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:49

Mijn stalling is in 1 woord :D GEWELDIG :D !!!!!!!!!

Paarden hebben 4x4 of 3x4 Boxen.
Iedere dag uitmesten en opstrooien (heeeeel royaal)
iedere dag op de wei winter en zomer ! regen of zon !
Wasplaats met warm en koud water.
Heerlijke buitenbak die erg goed te rijden is altijd !
2 minuten van super ruiterpaden en natuurgebieden.
Aangepast voer op wensen van eigenaar (alles is inbegrepen zoals muesli,brok.lucerne,pavo daily,zemelen,haver,lijzaad noem maar op)
3x per dag ruwvoer
3x per dag kracht.

(p.s 1 4x4 box vrij i.v.m. verhuizen stalgenoot)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:52

ik ben heel tevreden met mijn huidige stalletje (luxe volpensionstal, paard komt ook niets te kort)

Maar toch ga ik verhuizen :j ik heb mijn (rij)doelen bijgesteld, en nu past mijn eerste stalletje beter bij mijn wensen dan mijn huidige stal. Dus wij verhuizen weer terug :)

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:52

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:57

super!! Eindelijk een plek waar ik me op me gemak voel, geen sport gerichte stal ( daar heb ik allemaal wel gestaan en aangezien ik me daar niet thuis voel ).
Paarden staan de hele dag buiten ( wat voor mij een must is ) en heeele aardig mensen allemaal, ze kijken niet op je vingers of hebben geen vooroordele over je en laten iedereen in de waarde. En het is een betaalbare stal met goede facilieiten en suer dicht bij mn huis!

pip_nijn6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:58

Ik ben net verhuisd van een stal waar de paarden erg weinig hooi kregen. Ik sta nu op een luxe pension stal, met heerlijk grote stallen. Ik heb het er hier reuze naar mijn zin. Ik heb nu de beschikking over een binnenbak en kan altijd rijden!

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:00

De pensionstal waar ik sta is goed. Sta daar sinds februari.

Ze krijgen elke dag 2x brok en 2x kuil. worden elke dag gemest. 2x in de week vlas erbij. ze worden in de zomer ma tot za in de wei gezet en zondag in de stapmolen. in de winter komen ze 7 dagen in de week in de stapmolen of paddock. kan je zelf bepalen. daarnaast hebben we 3 poetsplaatsen en 2 spuitplaatsen, een binnenbak 20 x 60 en buitenbak 20 x 60. 3 ruime paddocs en een solarium. En om niet te vergeten een zadelkast. Daarnaast worden ze ook ontwormd en geent.

www.gorseweide.nl

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:16

Mijn paard staat sinds kort op een nieuwe stal en het bevalt ons prima ;)
Ze staat nu overdag in de wei met een leuke groep paarden waar ze het goed mee kan vinden. s'Nachts staat ze in een stal van 3x4, goed in het stro, grote berg hooi.
Er wordt wekelijks uitgemest, er wordt 1x daags mais gevoerd, 1x daags hooi. Wil je zelf brok voeren, doen hun ook maar dat moet je zelf inkopen. Evt. ook via stal.
We hebben een buitenbak, 2 wasplaatsen, poetsplaats, ruime zadelkamer met kasten en dekenrekken. Er zijn 2 paddocks in de maak en ws komt er in de loop van de tijd ook een binnenbak.
Er is een kantine met gratis koffie enz., fijne uitrijmogelijkheden met bos en een watertje.
En niet geheel onbelangrijk: de sfeer is super!! Eigenaren zijn hele leuke mensen die echt geïnterresseerd zijn!!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:20

Ik wil graag weg van mijn huidige stal, zoek al dik een jaar naar wat anders. Maar op de 1 of andere manier kan ik niet vinden wat ik zoek. Ik heb al heel veel stallen gezien, maar het lukt gewoonweg niet.

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 09:10

ik sta nu op een super stal,,haha mijn eigen pensionstal.
weer terug naar de vorige pensionstal?ECHT NIET,ik verkoop mijn paard nog liever dan dat ik weer terug ga naar mijn vorige stal.
een boel valse beloften,krachtvoer kregen ze haast niet,op zondag had diegene een rustdag?????? dus de paarden kregen pas om een uur of 12 hun eerste voer.nee,ik ga niet weer terug.