Stallingskosten Friesland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralHamon

Stallingskosten Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 16:58

In een ander topic word gepraat over stallingskosten in een andere regio dus daarom vraag ik hier maar even wat jullie betalen voor je pensionstalling in Friesland.

En natuurlijk wat zit er bij in, wat niet. Ik ben eigenlijk heel benieuwd want ik heb al begrepen dat de prijzen flink uiteen kunnen lopen.

Nou ik zou zeggen, brand maar los! :D

GeneralHamon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 17:14

Oh sorry, vergeet ik helemaal te vertellen hoe de prijzen bij onze pensionstal liggen... :+

Pony €145,-
Paard €160,-

Daarvoor staan de paarden in de zomer in de wei en in de winter op stal. Hooi en (mooie droge) kuil zitten daar bij in.
1x per week een pak vlas.
Buitenbak met verlichting hebben we ook tot onze beschikking.
Uitmesten doen we zelf.
Laatst bijgewerkt door GeneralHamon op 04-11-09 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Lienek

Re: Stallingskosten Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 17:15

Niks ik sta thuis.
Ik weet dat op een stal in de buurt met binnen bak etc allesd wordt voor je gedaan. betaal je 200 per maand.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 17:21

Weet wel dat t heeeeel erg veel goedkoper is dan in de randstad hihi. Vriendin van me betaalde 165 en daar kwamen ze 's zomers gewoon buiten en 's winters ook zolang het kon, daarna werden ze in zandpaddockjes gezet. Voer & mesten niet inbegrepen, stro & hooi/kuil wel.
Terwijl op mijn oude stal was het 300 voor een paard, met voer, mesten, stro, kuil/hooi e.d. Maar ze kwamen niet buiten behalve als je zelf een weiland regelde en ze hadden kleinere stallen.

mara1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 17:23

wij zitten op 170,- per maand. all in, mesten, voeren (bix&kuil), buiten zetten, binnen zetten, kleine binnenbak waar we prima in kunnen rijden, buitenbak van 30/60, longeercircel, spoelplaats, en natuurlijk heel belangrijk een super goede zorg voor mijn paard.

Maarloeesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 17:27

Héyy,

Mijn stalling kost €135,-.

* Alle dagen in de wei, zowel in de winter als zomer!
* Ik hoef niet uit te mesten, te voeren of in/uit de wei te halen/zetten!
* Moet alleen zelf het voer betalen!
* Als ik dekens in wei om wil hebben en in de stal een ander doet zij dat voor mij!

Ik hoef eigenlijk alleen maar te rijden en te poetsen voor de rest word alles voor mij gedaan!

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 17:34

Maarloeesss schreef:
Héyy,

Mijn stalling kost €135,-.

* Alle dagen in de wei, zowel in de winter als zomer!
* Ik hoef niet uit te mesten, te voeren of in/uit de wei te halen/zetten!
* Moet alleen zelf het voer betalen!
* Als ik dekens in wei om wil hebben en in de stal een ander doet zij dat voor mij!

Ik hoef eigenlijk alleen maar te rijden en te poetsen voor de rest word alles voor mij gedaan!

Woon jij in Friesland dan? (A)

Ik heb mijn paarden thuis staan.
Maar ik weet dat op de manege de stalling 200 euro kost.
Daarvoor heb je binnenbak, buitenbak, weidegang (zomers en zo lang mogelijk 'swinters)
Voer, vlas en goede zorg natuurlijk!

Maarloeesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 17:40

Oh sorry hoor had ik niet goed gelezen, bijdehandje :D

MarielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 17:44

Mijn paard deelt zijn box nu nog met een ander paard daarom staat hij nu voor €75,- per maand dan wordt er gemest en krijgt hij kuilvoer en zomer dag en nacht op het land en 's winters alleen overdag op het land. De biks koop ik zelf. Als hij straks alleen in een box komt dan wordt de prijs hoger. Ik denk rond de €120,- per maand

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:06

misschien leuk om te weten welke pension het gaat :D

ik ken vele pensions in friesland

melinda galliard 140,- zelf uitmesten verders alles allinn
stal in tytsjerk zonder binnenbak 170,00 all inn
nog stal in tytsjerk met binnenbak 180,00 all inn
stal marssum met binnenbak 200,00 all inn
stal wyns 110,00 all inn
stal garyp 130,00 all inn zonder voer wel kuil

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:22

Vorige pension stal betaalde ik 180. Zomers dag en nacht buiten, winter zolang het kan het land op, daarna in de paddocks, incl mesten, voeren, binnen/buiten zetten, wormenspuiten, wasplaats, binnenbak, grote buitenbak, bos achter huis, pensioneigenares was zelf instructrice, en haar man hoefsmid. Biks zelf even zak halen, voerden zij.
Hoefde zelf dus niks te doen..

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 18:08

Twee stallen weet ik hier in de omgeving Appelscha waar je 150 euro voor een paard betaald. Dagelijks weidegang en verlichte buitenbak

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 18:14

Sta nu in Suwald voor 100 euro per maand.
Hiervoor heb ik inbegrepen:
* Hooi/stro/biks
* verlichte buitenbak
*wasplaats met warm water
*Komen minimaal elke dag 8 uren per dag buiten (worden binnen en buitengezet)

Moet alleen zelf uitmestten. Tis hier echt super, hebben een leuke kantine met wc's etc.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 18:19

Ik betaal 160 euro in de maand.
Daar zit het voer hooikuil binnen en buiten zetten mesten biks naar behoefte stalling trailer buitenbak verlicht en gedrainneerd bij.
Ook het verwisselen van dekens doet de staleigenaar.
Een keer per jaar word mijn tegelijk met hun paarden geent en delen we de voorijkosten en word de hs voorm ij gebeld als dat nodig is.
Eigenlijk alles zit er bij in of je paard nou 1 kilo biks per dag heeft of 10 kilo per dag dat maakt niets uit.

O ja zomers lekker in de wei en swinters snachts op stal.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 18:26

Ik betaal 135 euro per maand zonder krachtvoer. Iedere dag wordt er gemest. Paarden zijn in de zomermaanden zoveel mogelijk dag en nacht op het land (bij slecht weer gaan ze dan wel op stal). 's Winters overdag op het land en 's nachts op stal.
De stal heeft twee buitenbakken (1 all weather) met erg goede verlichting. En 1 longeerring. 2 spoelplaatsen (1 binnen).

Roka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 07:56

Nu paarden aan huis.
Vorige pension was 125,00 ex voer.
Wel hooi/kuil,stro, s'ochtends voeren en buitenzetten.
Zelf (op tourbeurt) binnen zetten en uitmesten.
Paarden in de zomer 24/7 buiten en s'winters overdag buiten.
Fijne plek in Zwolle

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 08:00

ik betaal €150 all in, al zal dat binnenkort misschien wel wat omhoog gaan, vanwege de 2e binnenbak...
's winters wel binnen, jammer genoeg... maar 2 buitenbakken en bijna 2 binnenbakken. 's zomers ook nog 2 bakken en een springtuin in het land.
Zelf binnenhalen uit het weiland en in het weekend zelf ook buitenzetten.
Een solarium en een warmwaterspuitplaats en een 2e in aanbouw.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 10:48

Ureterp: €130 , na realiseren wasplaats binnen: €165
Stalling met grote buitenbak, toilet, poetsplaats binnen, trailerstalling. Stalling menwagen binnen.
weidegang voorjaar/najaar, in de winter bij geschikt weer aantal uur buiten in paddock/bak 135 euro volpension.
Wordt in de toekomst 165 euro volpension als de wasplaats met warm/koud water klaar is. 10 euro per maand abonnement stapmolen.

Siegerswoude: €125,-
Stallingsgeld is incl:
krachtvoer, ruwvoer, stalstrooisel(vlas), binnen en buiten zetten
Zelf uitmesten.
Dit bieden ze:
ruime boxen 3,00×3,30, nagenoeg altijd droge goed verlichte rijbak 20×40, verlichte roundpenn 16 m (longeercirkel)
De paarden lopen 's zomers 24/7 buiten
In de winter gaan ze 's nachts op stal en overdag(elke dag van 8 tot 17 uur) in het land of in de paddock.

Manege Bakkeveen:
vol pension als ik het goed heb. buitenbak, binnenbak (erg grote bak opgesplitst zodat er meestal nog 1 kleiner deel vrij is als er lessen zijn) 's zomers weidegang.
pony: 175 euro, E pony 195 euro en paard 215 euro.

De Wilp (ligt op de grens met Friesland, net in Groningen, tegen het dorp Siegernswoude aa en buitengebied Bakkeveen): €100 kaal, exclusief uitmesten, €150 inclusief uitmesten
Exclusief hooi, krachtvoer en strooisel, inclusief binnen/buiten zetten. Elke dag buiten in Weide of paddock. Buitenbak en binnenbak aanwezig.

Nuis: (net over de grens in Groningen) €165,- volpension, opfok vanaf €100 per maand.
De prijs geldt het hele jaar door en is inclusief buiten/binnen zetten, biks, stro, onbeperkt kuilvoer,
stal uitmesten, etc. Ruime rijbak aanwezig 23 X 60, weidegang het hele jaar door, ook ruime stallen.
Poetsplaats is in aanbouw, er is plek voor trailer(s) en zadelkasten.

Hoornsterzwaag: €150
In principe volpension. Stalling met verlichtte buitenbak en half open binnenbak. 's zomers overdag buiten en 's winters zo lang mogelijk een dagdeel buiten.

Ik ken nog wel meer stallingen, maar daarvan weet ik niet of de prijzen nog kloppen omdat ze misschien al gestegen of juist gezakt zijn. Zal nog wel even om me heen vragen en als ik het weet plaats ik ze hier wel.

Ter Idzard: vanaf €175,-
Kleinschalig en diervriendelijk.
Boxhuur vanaf 175 Euro p/mnd, inbegrepen dagelijks 4 kg ruwvoer (kuil/hooi), 2 kg. bix basisbrok en vlasstrooisel in de boxen (en incl. gebruik paddock, Z-buitenmanege, draftrainingsbaan en weidegang).
Voorzieningen: weidegang, verlichte Z-buitenmanege en verlichte trainingsbaan voor o.a. dravers.
Tevens uitrijmogelijkheden (onder het zadel en met menwagen).
Laatst bijgewerkt door joyce B op 06-11-09 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 11:00

Roka schreef:
Nu paarden aan huis.
Vorige pension was 125,00 ex voer.
Wel hooi/kuil,stro, s'ochtends voeren en buitenzetten.
Zelf (op tourbeurt) binnen zetten en uitmesten.
Paarden in de zomer 24/7 buiten en s'winters overdag buiten.
Fijne plek in Zwolle

Sinds wanneer ligt Zwolle in Friesland? :Y)

GeneralHamon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 08:47

Dank U _/-\o_ dit word al een heel mooi overzichtje! :D

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 08:51

Ik betaalde 100 euro incl brok en hooi/kuil.
Excl strooisel en uitmesten
Goede buitenbak 25*60 maar geen weiland.
`s winters ca 3 uren in de bak, `s zomers hele dag in paddocks

Incl strooisel en uitmesten koste het daar 185

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 08:53

heb ze aan huis staan, dus zit bij de hypotheek in :P
in de randstad betaalde ik bij een pensionstalling 125 euro (kaal) per maand en daarvoor bij een manege 250 euro per maand (alles erbij)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 09:36

waar is daar Nibbit? Heb je een plaatsnaam of regio?

Ik heb nog een paar stallen, sommigen zijn met prijzen van vorig? jaar.

De Wilgen: 130 euro exclusief krachtvoer, zelf uitmesten.
2e tak van Melkveehouderij. Droge, vaak mulle, meer dan 20 bij 40 grote buitenbak met verlichting, 2 (longeer/loslaat)paddocks, paarden staan zomer en winter ochtend en middag buiten in land en evt. de paddocks. Binnen afspuiten mogelijk, grote stallen, ligt naast een bosje met ruiterpaden.

De Wilgen: pony 135, paard 145 exclusief uitmesten. Vol pension 155 en 165 ? inclusief uitmesten. 24/7 weidegang tussen de 50 en 60 euro afhankelijk shetlander tot paard, inclusief bijvoeren.
Stalpaarden en pony's staan elke dag buiten in de wei, zomer en winter. Niet alle weides zijn van denderende kwaliteit (weinig gras/kaal) maar worden dan wel bijgevoerd met baal kuil in het land. Worden buiten en binnen gezet, 2x per dag krachtvoer. Ruwvoer voeren wisselt met seizoen.
Buitenbak, geen super bodem, niet gedraineerd, van ongeveer 30 bij 35 en eenvoudige verlichting. Stallen wisselende grootte, maar over het algemeen zo'n 2,5 a 3 bij 3,5 of groter, enkele kleinere ponystallen. Net erf, gratis trailerstalling, veel kinderlessen/rondlopende kinderen. Redelijk goede uitrijdmogelijkheden, al is er de laatste periode wat weggevallen omdat het ineens afgesloten werd voor ruiters.

Boornbergum:
weidegang 24/7 hele jaar 50 euro
stalling 125 euro
Stallen van wisselende grootte, vrij donker.
Veel van de Paarden staan 's zomers dag en nacht buiten, 's winters overdag. 2 bakken, lang en smal (15 bij 40?), waarvan meestal in 1 gereden wordt en de ander gebruikt voor losgooien en longeren. Vaak wat mul. 's winters regelmatig nat.
Uitrijdmogelijkheden: Direct van het erf, via pad tussen de weilanden door het bosje in, met ruiterpaden.

Stallen met binnenbak weet ik de precieze prijzen ook niet meer van, kunnen gestegen zijn, maar de meeste stallen zitten tussen de 200 en 225 euro per maand, enkele stallen vroegen vorig jaar al 275 euro. Soms inclusief, soms exclusief uitmesten. Vaak 's zomers weidegang, in de winter ruimte om zelf los te gooien in een bak of paddock, bij enkele stallen worden ze een aantal uren voor je in de wei of in de paddock/bak gezet. Uitstraling is wisselend van chique met uitgebreide faciliteiten als warm water wasplaats (evt. met solarium), stapmolen, netjes, met wedstrijdormaat binnenbak en keurige stallen en erf, tot rommeliger erf of kleinere formaat binnenbakjes.
Regio: Drachten, Ureterp (2x), Beetsterzwaag, Lippenhuizen (2x), Frieschepalen (2x, 1 was vorig jaar ong. 190 euro met vrijwel hele jaar weidegang, super!), Bakkeveen, Jubbega (o.a. nette manege, waar je nog extra betaalt voor de weidegang in de zomer... Randstadpraktijken waarvan ik hoop dat die niet standaard worden hier in het Noorden) Wijnjewoude, Donkerbroek.

Mijn conclusie is dat de prijzen hier zelfs in een straal van zo'n 15 km al enorm kunnen verschillen. Rond/naast grote steden/plaatsen is de stalling vaak duurder dan in kleine buitendorpen/buitengebied, en maneges of stallen met binnenbak zijn over het algemeen wat prijziger en gaan steeds meer richting de prijzen van de rest/het midden van het land. Er wordt vrij veel geadverteerd, dus volgens mij hebben niet alle stallen (vooral particulier of net begonnen en wat meer buitengebied) het heel makkelijk om al hun stallen vol te krijgen. Veel aanbod en wat minder vraag denk ik.
Laatst bijgewerkt door joyce B op 10-11-09 10:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 10:13

Dat van mij is in Gaasterland

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 10:19

Ik sta op dit moment in Ouwe Syl voor €150 per maand, wel zelf uitmesten en zelf vlas kopen.
Vorige stal waar ik stond was in Hijum ( bestaat helaas niet meer.. ;( ) Betaalde ik €150 all in.
En in Britsum betaalde ik 127,50 all in..

Stallen zijn vergelijkbaar qua faciliteiten, alleen heeft de stal waar ik nu sta in de winter beperkte weide/buiten mogelijkheden.