wij zijn 2 dagen geleden vertrokken bij onze voormalige stal ! het liep daar absoluut niet. ik stond daar met mijn veulen .. en nog 4 andere prive paarden.
de boer zelf heeft ook 4 paarden staan. die worden absuluut niet verzorgt, de boer is gewoon laks en zette de paarden pas buiten als hij daar zin in had. als het regende dacht hij er niet aan om naar buiten te gaan.. en stonden de paarden dus gewoon de heledag op stal.
wij zelf zijn daar weg gegaan .. omdat er soms gewoon geen hooi was. of dat ik aan de eind van de middag mijn veulen binnen aantrof. (gewoon de heledag niet buiten geweest, omdat meneer te beroerd was om even het halstertje om te doen)
we moesten altijd zeuren om kuil/hooi of stro. de prive paarden stonden er goed bij. ( soms niets op de vloer omdat ie dan weer te beroerd was op even stro of zaagsel te pakken)
maar goed wij zijn nu dus verhuist naar een andere stal om de bovenstaande redenen.
ik samen met mijn vriend verzorgde als het ware de 4 paarden die van hem zijn ! ik reed er daar 1 van.. toen wij daar weg gingen was er al een hoop bonje .. wij hadden een maand vooruit betaalt. en wouden ons geld terug. goed dat was nog niet het grootste probleem. hij komt dus ontzettend boos op mij af stappen met zn hand in de lucht en wou me dus een klap verkopen. mijn vriend spong er tussen en dat werd dus vechten. hij liep te dreigen ja en ik steek je huis in de fik en dat soort dingen. nou goed wij vertrokken want hier hadden wij geen zin in.
mijn probleem is vooral.. die arme paardjes staan er zo zielig bij .. toe wij kwamen stonden ze in een meter strond op stal. wij hebben in de tijd dat we hier stonden de paarden dus verzorgd, gevoerd, uit gemest, beweging gegeven noem het maar op !
nu zijn wij dus weg .. en wie gaat het nu doen ????
het paardje waar ik op reed, daarvoor heb ik allemaal nieuwe spullen gekocht . omdat we haar zouden kopen ..(dekens halstertje en dat soort dingen) ja en ik kan het dan niet over me hart krijgen om die deken dan mee te nemen .. ik heb dan zoeits van anders staat dat paard zonder deken op het land .. ik kan dat niet maken tegenover het paard.!!
dezelfde avond nog had hij ons een sms gestuurt : jullie kunnen morgen na 4 uur komen praten. nou goed wij zijn de beroerdste niet .. dus wij rond een uur of 4 daar heen !
het begon heel rustig, tot het weer niet naar meneers hand lliep hij begon weer te schelden en te dreigen en dat soort dingen.
nou goed wat moet ik hier nou aan doen .. we hebben ons geld niet terug .... die arme paardjes !! echt ik maak mezelf er echt druk om. ik durf te wedden dat als ik over een week terug ga .. de situatie net zo is .. als toen wij daar kwamen.
kan ik hiervoor de dieren bescherming voor bellen en de situatie uitleggen ?
ik hoor ook graag jullie mening hier over !