waar/hoe zoek je een pensionstal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ashkerlon

waar/hoe zoek je een pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 20:58

Domme vraag... maar hoe begin je aan de zoektocht naar een geschikte stal voor je toekomstig paard?

Ik heb reeds een idee wat ik wil als stalling, maar waar/hoe vind je die stallen? Kijken jullie op websites met zoekertjes, kijk je in het telefoonboek, vraag je rond binnen het paardenwereldje, rij je op goed geluk rond en bel je overal aan waar je een paard op de weide ziet staan?

Het ziet er naar uit dat ik binnenkort de stap zet naar een eigen paard, en ik zou het dier de eerste maanden of zelfs jaren gewoon op de manege (kunnen) plaatsen waar ik nu les volg... maar eigenlijk zou ik liever het paard dichter bij huis stallen aangezien mijn auto niet op water rijdt.
Via kapaza heb ik al een stal gevonden die dichter bij huis is, maar dat is er maar eentje... en er zitten er ongetwijfeld meer in de buurt, maar ik weet gewoon niet waar of hoe ik het beste kan achterhalen welke adressen stalling aanbieden :\

SLover

Re: waar/hoe zoek je een pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:02

Bij Google kan je denk ik wel een telefoonnummer vinden.
Ik zou het dan leuk vinden te zien hoe de sfeer enzo daar is.
Dus is mischien een rondleiding een idee??
Tis maar een vaag idee hoor

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:02

Marktplaats speurders e.d.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:05

ik heb zelf een advertentie geplaats met wat ik zocht en wat ik betalen wilde.
heb zo ongelooflijk veel reacties gekregen van veel partikulieren dioe nog wel een plekje over hadden
ben je vaak nog wat goedkoper uit ook :D
ik sta nu op een kleine pensionstal...

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 21:51

welja, ik zou in ieder geval eerst eens op voorhand een kijkje gaan nemen, dat spreekt vanzelf denk ik.

Marktplaats ben ik op zich niet veel mee, omdat ik in België woon... kapaza.be, hebbes.be, zoekertjesweb.be, spotter.be, enz. bekijk ik regelmatig, maar het aanbod is heel klein, hoewel als ik hier rondkijk in de omgeving, dat er toch best wel veel mogelijke stalling te zien is.
Die mensen moeten toch ook op de een of andere manier aan pensiongasten raken?

Zelf een advertentie plaatsen is geen slecht idee!

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:54

Mijn oude stal had ik via via gevonden. Ik heb ze nu aan huis staan.

Mnoonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 12:09

Ik zou inderdaad marktplaats in de gaten houden en ik heb zelf ook veel aan deze website gehad: stalxl.nl

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 12:13

Website's als marktplaats, bokt ect in de gaten houden.
Via google zoeken naar pensionstallen in de buurt.
Via via horen dat er nog wat vrij is.
Zelf op pad gaan en bij plekken waar paarden+bak zijn even aanbellen.
Als die mensen zelf geen plek/mogelijkheid hebben, dan weten ze vaak wel andere plekken in de omgeving.

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 14:15

ik heb mijn stal op marktplaats gevonden.
heb de eigenaar opgebeld en ben diezelfde dag nog gaan kijken.
de volgende dag is hij mijn pony komen ophalen met zijn trailer.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 14:50

De meeste doen het dus toch via internet...
Dan toch binnenkort maar eens gaan rondbellen naar de stallen die ik al gevonden heb. Jammer dat er maar zo weinig zijn met een website, laat staan dat ze er hun prijzen op vermelden :\

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:14

Dat is maar net wat je zoekt. Als je meer iets zoekt wat groter en luxer is dan kun je bv manege's afgaan in de telefoon boek of instructeurs aanspreken. Heb je wat mindere eisen kwa luxe dan kun je ook gewoon bijvoorbeeld mensen aanspreken die paarden hebben. Gewoon bij hun aan huis of iets dergelijks.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 15:22

Erg veel luxe wil ik niet... In de eerste plaats wil ik dat het paard heel het jaar door buiten kan komen met andere paarden (al is het in een paddock), alles inclusief qua voeren en mesten (mesten wil ik eventueel nog zelf doen) en buitenrijmogelijkheden. Een rijbak zou handig zijn, maar als ik er eentje kan gebruiken die op wandelafstand ligt, is het ook al voldoende.

De manege waar ik nu sta voldoet eigenlijk aan mijn eisen... maar het is al vlug 25 minuten rijden met de wagen. Ik zou dus veel tijd (en benzine) verliezen. En het is niet bepaald goedkoop om je paard op die manege te stallen. Er zijn er zeker die goedkoper zijn en hetzelfde aanbieden.

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:25

toen ik zocht naar goede stalling, had ik zo'n site (via google) gevonden met alle uitjes en dingetjes in de dorpen hier.
en daarin stonden dus ook allemaal dingen over paarden, pensionstallen en maneges. Misschien kan je ook zoiets vinden :o
maar dat was wel veel geluk, inderdaad sites zoals marktplaats in de gaten houden, en hier op bokt staan volgens mij ook advertenties.
En als je twijfelt of er plek is gewoon bellen, je kan beter een keer teveel dan te weinig proberen ;)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:58

meestal begin je met vragen aan je paardenvrienden, kennissen, instructeurs etc. welke stallen zij kennen, wat die bieden en wat de kosten zijn, en je vraagt hen naar hun ervaringen met die stallen.
Als je dan nog verder wilt kijken ga je zoeken via internet (zowel advertentiesites als google-en naar websites met pensionstalling), gouden gids, telefoongids. En je kunt inderdaad ook zelf een oproepje voor stalling plaatsen op internet.

Vervolgens ga je bij verschillende stallen kijken en probeer je met mensen te spreken die daar hun paard hebben of hadden staan zodat je een idee krijgt van de sfeer en in hoeverre beloftes van de theorie, ook in de praktijk na worden gekomen.
Je zet voor- en nadelen, afstand en kosten op een rijtje en dan blijft er hopelijk nog iets te kiezen over ;)

Langs rijden bij mensen waar ik paarden zag staan heb ik zelf nooit gedaan... Maar misschien als je echt weinig keuze hebt, dat je dan daarmee wel je mogelijkheden uit kunt breiden.
Laatst bijgewerkt door joyce B op 02-11-09 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:01

Ashkerlon schreef:
rij je op goed geluk rond en bel je overal aan waar je een paard op de weide ziet staan?

Zo heb ik een aantal keer een pensionstal gevonden! Dan weet je meteen hoe ver het is, hoe het er uit ziet en of de mensen aardig zijn.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 00:17

Zet eerst voor jezelf op papier wat je zelf zoekt in een stal. All in of zelf mesten en voeren. Maak je veel gebruik van de bak of rij je veel buiten. Zijn er uitrijmogelijkheden, Wat wil je er maximaal voor betalen?

Als je dit voor jezelf allemaal duidelijk weet, gewoon bij stallen langs gaan en kijken wat je ervan vind

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 00:36

Ik ben (virtueel) op zoek gegaan naar de ideale stalling, maar mijn zoekgebied was érg ruim (Nl en BE). Vervolgens heb ik dé ideale stal gevonden, en gemaild met de vraag of zij wisten of er een dergelijke stalling in mijn nabije omgeving te vinden was..

*D

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 13:25

Ik heb bokt en marktplaats in de gaten gehouden! Op een gegeven moment stond er een berichtje op bokt, en dat sprak me erg aan! :j Daar sta ik nu!

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 12:29

The_Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 12:46

Ik heb mijn stalling op marktplaats gevonden,
maar je zou ook eventueel rondje rijden en langs gaan/bellen bij manege in de buurt.

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:23

Rondkijken in je omgeving,
Internet,
Kennissen vragen..
Je komt er wel :D

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:24

je kunt ook een oproepje hier op bokt zetten voor jou omgeving ? en idd via via of via internet in je omgeving kijken.

ik zou niet bij iedereen waar een paard in de wei staat zomaar gaan vragen, ik bedoel er zijn ook mensen die alleen eigen paarden houden en geen pension doen.

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:27

overal kan je dat doen!.
- rond kijken in de buurt
- google
- mp
- speurders
- rond vragen
- kenissen met paarden

dan moet je je zelf wel de vragen stellen

- hoeveel stalgeld kan ik betalen
- de plus punten bij andere stallen kijken, en welke aan jou het beste voldoet.

XDangerousX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:29

op manege's kijken op marktplaats

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:30

Wat voor mij heel goed gewerkt heeft, ik ben naar de vereniging hier in de buurt gegaan en heb gewoon aan mensen die net klaar waren met de les gevraagd of iemand een plekje over had. Dit bleek bij meerderen zo te zijn en daar tussen heb ik mijn keus gemaakt. Lekker bij iemand prive, niet veel luxe maar wel lekker veel buiten en een bak met goede bodem. Genoeg voor paard en mij!
Succes met zoeken!