In de regen rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mies_dummy

In de regen rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 21:30

hooiii,
mijn beste vriendin en ik gaan vaak naar buiten met haar pony. maar ja in NL heb je de pech dat het ook plotseling kan gaan regenen. maar ik hoor 2 dingen
1. in de regen rijden is super slecht voor je paard/pony.
2. in de regen rijden maakt niet uit.

ik weet het niet ik rij al 10 jaar in weer en wind maar ik denk ik kijk eens wat jullie vinden denken of weten!!
XXxx michelle

fjordnina

Re: In de regen rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:41

In de regen rijden is niet slecht, een (flink) natgeregent paard borstelen en opzadelen ben ik echter geen fan van. Er bestaat een kans dat je het water in de vacht borstelt terwijl het zonder die borstelbeurt op de buitenkant van de vacht blijft liggen waardoor het paard zich goed warm kan houden.
Maar het rijden zelf? Denk dat dat meer in het belang van de ruiter is :+.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:44

fjordnina schreef:
In de regen rijden is niet slecht, een (flink) natgeregent paard borstelen en opzadelen ben ik echter geen fan van. Er bestaat een kans dat je het water in de vacht borstelt terwijl het zonder die borstelbeurt op de buitenkant van de vacht blijft liggen waardoor het paard zich goed warm kan houden.
Maar het rijden zelf? Denk dat dat meer in het belang van de ruiter is :+.

ben het hier volledig mee eens

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 07:40

kan totaal geen kwaad, maarre ik ben zelf meer het type, lekker weertje ruiter haha.

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 07:54

maakt niets uit, alleen idd een nat paard borstelen en opzadelen werkt niet geweldig.
Ik ben tegenwoordig mooi-weer-ruiter, bevalt prima!
moet ik zeggen dat al het m'n eigen paard was ik ook gewoon door weer en wind zou gaan.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 07:55

Ik denk niet dat we smelten van een beetje regen (zowel paard als ruiter).

Met regen in combinatie met harde wind ga ik liever niet rijden, maar dat is meer vanwege het feit dat voor mij het zicht minder wordt en mijn paardje liever met haar kont tegen de wind in zou gaan stilstaan, ik doe haar er echt geen plezier mee om dan door te rijden, dat zie ik aan haar.
Het is inderdaad ook een beetje onpraktisch om ze te moeten poetsen en opzadelen als ze al nat zijn en in de herfst/winter moeten ze na afloop natuurlijk ook goed opdrogen.

Maar verder ga ik in ieder geval altijd gewoon rijden als het normaal regent! Ik heb rainlegs en een goede jas en bovendien alleen de beschikking over een buitenbak. Ten tweede lijkt het als of mijn paardje zich met regen beter concentreert, dus dat is eigenlijk ook wel weer fijn.

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 09:56

kan volgens mij geen kwaad, beetje hemelwater tijdens het rijden.
alleen ga ik zelf niet in de regen rijden omdat ze allerlei leuke kunstjes gaat vertonen om geen nat hoofd te krijgen en met haar kont in de wind te kunnen staan. mooie rollkur of travers enzo...

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 10:00

_maaike_D schreef:
kan volgens mij geen kwaad, beetje hemelwater tijdens het rijden.
alleen ga ik zelf niet in de regen rijden omdat ze allerlei leuke kunstjes gaat vertonen om geen nat hoofd te krijgen en met haar kont in de wind te kunnen staan. mooie rollkur of travers enzo...

:)) dat ken ik wel hahahahaha :')

Ik vind het zelf niet zo erg als het ineens begint te regenen ben dan toch al nat voor ik terug in die stal ben :+

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 10:06

ik laat me lekker net regenen en mn paard, geen probleem mee.. hoort er bij! Puur natuur :) Hij draait idd wel graag naar de wind met zn kont.. Maar das wel komisch ;) alleen met koude vingers riempjes los maken.... AUW.. werkt echt niet...

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 10:09

bij mij is het voor mezlef liever niet maar ik moet soms wel in een storm vindt mijn paard geweldig hoe meer wind en regen hoe beter volgens haar. lekker naar het strand. Ik pak me gewoon goed in regenpak aan en gaan.

Heb dan wel een gestoord paard.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 10:09

Het kan geen kwaad, het is alleen wat ongemakkelijker rijden, zeg maar. :Y)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 10:24

volgensmij is het niet slecht maar idd een nat paard poetsen is verschrikkelijk..en idd lijkt het me logisch dat je het water richting de huid poetst... Ik rijd echter ook altijd door weer en wint..al is het stapgewijs..ik vind rijden in de bak dan ook niet leuk, alleen als het echt moet of voor de afwisseling.

ze zouden alleen een echte regendichte broek moeten maken ;)

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 10:58

in regen rijden is niet erg.

al is het wel als het koud is en je paard regent nat, dat die dan heel snel dik in ze vacht kan schieten.

Tessa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:19

Toen ik op een stal reed met alleen een buitenbak, regende het regelmatig als ik les kreeg. Vond het wel verkoelend af en toe een buitje ;).

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:24

Ik vind het geen probleem om in de regen te rijden. Nu hij nog niet geschoren is, is het voor hem ook geen probleem. Wanneer ik aan het scheren ben geweest heb ik wel een waterdichte uitrijdeken. Maar is volgens mij niet echt nodig.

Hij haat het als de wind van de zijkant komt en er dan ook nog eens regen in zit. Gaat met zijn hoofd zitten kantelen enzo! Meestal is het een kort ritje, als het regent! ;)

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:27

In de regen rijden is niet slecht voor je pony, het is alleen niet echt goed voor je tuig als dat van leer is.
Ik rij zo vaak in de regen. Paard leeft nog steeds, ik baal er alleen altijd van dat mijn tuig er zo stug van wordt.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:56

oplossing. Meteen in het vet zetten de volgende dag. Ik rij door de zee en dat is zout water maar als je vaak vet dan blijft het gewoon mooi soepel en gelijk even afspoelen en afdrogen na ht rijden.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:01

pff, ik ben geen voorstander van een nat paard op te zadelen, gewoon omdat je eventuele modder niet goed wegkrijgt en dus meer kans op schuur en drukplekken hebt.

Als het regent ga ik niet in de regen rijden, maar als er een flinke bui valt tijdens het rijden dan rijd ik gewoon door, maar mijn uitstapfase, doe ik als het kan binnen of zo kort mogelijk omdat anders de spieren te snel afkoelen.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:04

ik rijd ook alleen maar in een buitenbak, probeer dat wel zoveel mogelijk tussen de buien door maar als het tijdens het rijden gaat regenen dan stop ik niet opeens. ;) ik denk ook dat het wel kan, alleen idd het uitstappen is beter binnen of een zweetdeken op.

msnowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:14

ik heb ook alleen een buitenbak, maar als het regent en ik wil gaan rijden, dan wacht ik totdat de regen zo goed als over is, is dat een paar dagen, dan hebben we pech gehad, maar als ik aan het rijden ben en het begint dan te regenen, dan maak ik mijn planning qua trainen gewoon af, ze probeert het uit als we richting stal rijden om zelf naar de stal te rijden maar dat sta ik dan echt niet toe, ze geeft zich dan ook zo gewonnen en naderhand heb ik de indruk dat ze het nog leuk vind ook.

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 20:44

bedankt iedereen! leuk dat veel mensen ook wel eens in de regen rijden en idd een nat paard op zadelen vind ik oook niks! maar soms zijn we bijna thuis en gaat het hard regenenen dus ja dan ben je nat!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 20:46

op wandeling zet ik meestal een stevigfe draf in zodat m'n paard wel warm blijft (tenzij het een zomerbui is)

jasperlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 20:48

het rijden in de regen is volgens mij niet slecht alleen mijn pony wil het niet hij wordt helemaal gek en draait zijn kont naar de regen toe :P
Maarja dat zal ik zelf ook gedaan hebben

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 20:50

Ik heb straks ook geen binnenbak meer bij stal, wel op 5 rijminuten afstand. Ik kan me niet voorstellen dat rijden in de regen slecht is; een paard is toch waterdicht, zou je denken.
Een kletsnat paard opzadelen doe ik niet meer, ik heb dat 1 x gedaan en het bleek dat er nog zand in de vacht zat, zodat de huid stuk is gereden.
maar natregenen, dat kan geen probleem zijn. Ik heb net een goeie regenjas besteld.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 20:52

het is niet slecht maar ik ben in de binnenbak te vinden haha