hoe lang doe jij met een liksteen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annaaube

hoe lang doe jij met een liksteen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 20:28

Hoi!
ik heb net voor mijn paardje een liksteen gekocht, nou gewoon in zn stalletje opgehangen, kom ik de volgende morgen weer bij hem is er nog 3/4 van over. wat ik vrij veel vind, want het was een knoert van een ding xD.
maar hoe lang doet jouw paard ermee? en laat jij hem ook snachts hangen?
ik gebruik hem nu alleen bij het poetsen. heeft ie wat te doen en krijgt ie het zout wel...

xx!

Tigra_

Re: hoe lang doe jij met een liksteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:34

Dat is hier verschillend. Nu hebben ze niet zoveel behoefte als ze van de zomer hadden.
Tja als het een "goede" liksteen is en dus voornamelijk uit zout bestaat en niet uit smaak stoffen wil dat alleen maar zeggen dat je paard er echt behoefte aan heeft.

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:49

nou..Uuhm wij halen altijd van die ronde liksten met smaakje.
aarbei en banaan.

en als we onze haf een likteen in de stal hangen en dan naar de andere paardjes gaan om er daar ook 1 in te hangen.
en dan weer terug lopen naar de stal van onze haf kijkt hij je echt zo aan van... ja en ik dan.... ik lus ook wel een liksteen hoor!! want meneer heeft hem dan al OP!..

binnen 3 minuten heeft hij zijn liksteen al op..
hij likt er dan oko niet aan!
hij bijt hem doormiddan en kauwt dan een paar keer op elk stuk even sliken en op is die steen...

hij krijgt er dan ook maar 1 per 1a 2 maanden..
de anderde doen er ongv. week of 3 4 mee..

Deligance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 09:14

Nou verschilt volgensmij een beetje per paard en per liksteen haha.

Mijn ene paard doet er best lang over over zo'n kleine blok.
Mijn andere die was er altijd vrij snel mee, vooral als ik een blok kocht met drop erin die was altijd binnen een 2 uur op haha. :)

Shazza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 09:36

Inderdaad, het verschilt per paard. De een heeft er meer behoefte aan dan de ander. Ik heb ook een paard gehad die hem ongeveer opat en de ander deed er een jaar over.

Melis_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 09:41

De lickit likstenen zijn bij ons binnen een paar dagen ook al op, en met de himalaya liksteen doet ie ongeveer anderhalf maand.. :o

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 09:50

lick-it steen 3 dagen en himalaya steen nog geen 3 weken!
Gister met de staleigenaresse afgesproken dat we over gaan op een vitamine/mineralen liksteen aangezien die van mij dr himalaya liksteen echt mega snel opheeft waardoor ze teveel zout binnen krijgt (= dus veel drinken en plassen, met als gevolg n natte stal). Dus gaan we over op iets anders.

Over de lick-it ben ik wel tevreden al zou ik het fijn vinden als ze daar ook iets langer mee zou doen. ligt er ook wel n beetje aan welke smaak ze krijgt, de banaan vind ze echt niet lekker terwijl de appel en kersen er zo door zijn...

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 09:53

die van mij doet echt vreselijk lang met een liksteen. heel af en toe likt ze er aan, denk dat ie er nu al 2 jaar in hangt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 09:53

Het ligt eraan wat voor liksteen het is. Een 'gewone' van Rockies bijvoorbeeld duurt echt maanden. De Himalaya daar zit ze al tijden niet meer aan en een Lick-it houd het maximaal 3 dagen uit. Da's geen liksteen maar een hapsteen en volgens mij kan je ter vervanging net zo goed een pak suiker in je box hangen, net zo zoet en net zo snel op :Y)

Snnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:39

De mijntes deed er een jaar over..
Ze vond de bal waar de brokjes in zaten veel interessanter..
En ze vond het lekker om het hout kapot te eten..

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:09

die lick-it dingen zijn snoep. die koop ik niet voor mijn paarden, net als van die likemmers met plakspul en dropachtige geur, dat had een vriendin 1x geprobeerd, maar die vraten ze ook in 1 keer op als ze de kans kregen.
Die rode likstenen doen ze erg lang mee, de witte koop ik meestal niet omdat die alleen maar zout bevatten en die rode in el kgeval ook nog wat mineralen, en de himalaya likstenen die gaan buiten een maand of 2 mee. Ze vinden hem lekker, maar zien het niet als snoepgoed en in de regen smelten ze tenminste niet gelijk weg.

Tictac_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:52

Die van mij deed er toch wel 1 maand ofzo maar die stond overdag altijd buiten en soms ook wel eens in de nacht. Dus ze zal er iets van 2 weken over doen

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:37

De himalaya liksteen gaat nu al een jaar mee, vooral in de zomer meer in trek dan nu. Een likit is bij wijze van spreken al op voor ik de stal uit ben, geen succes!

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:39

Zoutblok de hele winter.
En liksteen een maand of 2.

SemdeLorijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:40

Ik heb voor de winter een mini lickit gekocht, in appel smaak :).
Als hij goed bevalt koop ik een grotere :).
Wat ik je afraat zijn mineralen stenen, die bruinen ;).
Ze hadden mij wijs gemaakt in de voerwinkel dat dat helpt tegen vliegen ;).
Nou het stinkt, en m'n pony rook er een keer aan en liep al weer weg, geen
likje aan gehad...
En trouwens, ze zijn vochtig als de pest, en je houd er een bruine muur
aan over ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:45

Ik hou zelf niet zo van likstenen :+ (je titel klinkt alsof je hem zelf op wil eten :+ )
Mijn pony vond het niet echt lekker, en deed er zeker een maand of 6 mee (en dan lag hij in de voerbak)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:47

Jaren.. Hij kijkt ze nieteens aan. :+

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:48

Mijn ene paard likt nooit aan een liksteen, dus blijkbaar niet nodig. Mijn jaarling heeft was een nieuwe Hymalaya dus ben benieuwd!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:53

Mijn ene pony doet er echt mega lang over de andere veel korter die likt ook niet alleen maar die schraapt het ook.
Op een gegeven moment was die zo klein en legde hij het de ene keer op de grond en de andere keer in z'n drinkbak.
Tot het op een gegeven moment in tweeen was en ik hem weggooide en een nieuwe haalde (vind het maar eng hoor een klein stukkie).
Ik gebruik zonder smaak omdat ze anders er veel te veel aan zitten en niet wanneer ze het nodig hebben.

Vraagje gooien jullie de steen ook weg als die bijna op is.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:05

Die van mij eet ze ook op, als ze niet snel genoeg afbreken laat hij hem gewoon weer hard vallen net zolang het stukjes zijn en die eet hij op. Lijtk me niet erg goed voor hem dus daarom heeft hij nu helemaal geen lik steen. Hij deed dat met die rode van Rocky en ook met de snoep likstenen (waar overigens wel veel zout in zit en naar mijn mening dus best een zelfde functie hebben).

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:26

Ik doe er erg lang mee, mijn paard vind er namelijk niks aan. Maar mijn pony at die dingen vroeger gewoon in 1 dag op.... lijkt me ook niet gezond.

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:31

2 stuks per jaar. 1 zout steen en 1 mineralen steen

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:34

een himalaya gaat hier hoogstends 2 maanden mee

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:38

lik-it met appel of mandarijn, 2-3 dagen
himalya meer dan een jaar (heb hem nog niet langer hangen :D en mijn paard ziet hem eerder als speelgoed)
rode NKZ van 2kg ongeveer een jaar, maar een ander paard doet hier slecht enkele maanden mee en nog een andere krijgt zelfs zo'n vierkant om op te hangen op enkele weken op

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 19:59

woooow jullie doe er lang over zeg!