Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Maar het is wel belangrijk dat ze droog kunnen slapen, daarom gaan ze bij ons in de winter s nachts naar stal. Je ziet nu al dat het land eigenlijk niet meer droog wordt, dan is een schuilplek wel belangrijk.
Marieke_K schreef:Buiten staan is fijnMaar het is wel belangrijk dat ze droog kunnen slapen, daarom gaan ze bij ons in de winter s nachts naar stal. Je ziet nu al dat het land eigenlijk niet meer droog wordt, dan is een schuilplek wel belangrijk.

xkelseyx schreef:Onze pony's lopen van de winter wel buiten alleen niet dag in dag uit. Ik zou ze zowiezo als je een beetje sport met ze doet etc ze toch wel met een deken op zetten. Paarden vatten snel koud namelijk. Ook zou ik wel gewoon een schuilstal bouwen. Dan hebben er teminste ergens beschutting als ze er naar op zoek zijn.
Zaina schreef:een paard vat geen kou van buiten lopen zonder deken hoor. ze vatten kou door een virus wat door de lucht verspreid wordt.
bovendien kan je niet zomaar overal "gewoon een schuilstal bouwen", daar moet je vergunningen voor hebben, en daar strooien de gemeentes niet mee.
Zaina schreef:om wiens paard gaat het dan wel?
mijn paard staat in de winter ook altijd buiten, zonder schuilstal.
dat vind ik niet ideaal, maar helaas is er hier in de buurt geen mogelijkheid tot buiten lopen in de winter met schuilstal.
overigens lijkt mijn paard er geen probleem mee te hebben hoor.