Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Blue9 schreef:Heeft hij een zoutsteen? Mijne deed dat ook vaak, kreeg hij dorst van de zoutsteen en blijf hij dan gewoon wat verder klooien. Zoutsteen weg en hoppa, opgelost.
Zet hem op wei als je daar de mogenlijkheid voor hebt. S__L schreef:Blue9 schreef:Heeft hij een zoutsteen? Mijne deed dat ook vaak, kreeg hij dorst van de zoutsteen en blijf hij dan gewoon wat verder klooien. Zoutsteen weg en hoppa, opgelost.
Dat is wel een beetje banketstaaf, je paard zal vast niet voor de lol aan dat ding likken maar het toch echt wel nodig hebben denk ik?
S__L schreef:Dat kan het idd zijn, maar als dat het niet is, is het toch gemeen om hem weg te halen?
Zoutblok heeft hij wel maar taalt hij niet zo naar. Buiten kan hij helaas nu beperkt zijn (daar baal ik enorm van maar is niet anders) inderdaad zal het wat verveling zijn -stom maar dat had ik me niet gerealiseerd, ik dacht meer aan enkel nat hooi willen-, dat verklaart dat het overdag altijd gebeurt. De 3 dagen in de week dat ik wel thuis ben staan ze veel in de bak en inderdaad, op die dag doet hij het niet, ook niet 's avonds als hij weer op stal staat. (en als eigenaar of bijrijder er is zijn ze ook meer buiten, nu dan in de bak, mijn land is nu al te slecht, ik hoop achter mijn huis een stuk erbij te krijgen, dan zouden ze weer overdag buiten kunnen in de winter, dat zou geweldig zijn).Ninx schreef:S__L schreef:Dat kan het idd zijn, maar als dat het niet is, is het toch gemeen om hem weg te halen?
Dat zou inderdaad gemeen zijn, je moet dan zorgen dat het paard zich niet verveelt... naar buiten ermee dus.
Als een paard kan grazen, buiten kan lopen, interactie heeft met andere paarden doet zich dit probleem niet voor...