Wat willen jullie voor stalling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mispatty

Wat willen jullie voor stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 01:08

Ik zou graag willen weten wat jullie een goede prijs voor een stalling vinden en wat jullie er dan ook graag bij zouden willen hebben, en dan bedoel ik buitenbak, binnenbak, weide enz.
Als er mensen bij zitten die in de buurt van Someren wonen, zou ik dit graag willen weten.
Nu vragen jullie je af waarom wil ze dit weten, maar daar kan ik nu nog geen antwoordt op geven, ;)

Maar ik ben erg nieuwsgierig naar de antwoorden.
Te gek forum trouwen :D

Finstar1991

Re: Wat willen jullie voor stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 02:17

ligt er aan welke maat stal, is er bv springmateriaal, kan er makkelijk buiten kunnen rijden (bos)
of er uitgemest, gevoerd word, en of de paarden/pony's naar buiten en binnen worder gezet, of dat de eigenaren dit zelf moeten doen ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 09:14

Ik heb dan geen eigen paard, maar stel dat ik er wel een zou hebben dan zou dit voor mij een ideale stal zijn:

- Binnenbak (is geen pre)
- Buitenbak die door het gehele jaar door goed te berijden is
- Uitrijmogelijkheden
- Zomers 24/7 buiten.
- In de winter overdag buiten en 's nachts binnen (wie zet ze buiten?)
- Waar gevoerd word
- Mesten mag gedaan worden, maar kan ik zelf ook doen.
- Afsluitbare zadelkast
- Wasplaats (mag met warm water is geen pre)
- Een plekje zoals een kantine waar je kan opwarmen na het rijden en uiteraard naar de WC kan :D

Zo zou mijn ideale pensionstalling er wel uit kunnen zien :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:18

Stallen van minimaal 3,5 x 3,5, licht en fris.
Buitenbaan met goede bodem, letters en correcte afmeting 20x40 of 20x60, binnenbaan is een pre. Indien geen binnenbaan, ook spiegels in de buitenbaan.
Weiland of evt. paddocks (liever wei), waar ze overdag naar buiten kunnen.
Spuitplaats warm/koud water en solarium.
Iig balkjes en liefst springmateriaal.
Toilet, liefst kantine
Zelf mesten, eigen voer klaar zetten, vrijheid in keuze stalbodembedekking.
Gezellige sfeer.
Plaats voor de trailer en je zadelkast.
Stapmolen is een grote pre.
Het is leuk als het in een omgeving ligt waar je makkelijk even naar buiten kunt.
Voorkeur grootte is zo'n 15-20 stallen.

Momenteel betaal ik 100 Euro voor een kale box, gebruik van alle facaliteiten en voeren.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:22

- Veel weidegang, zomers iig de hele dag of dag en nacht.
- 's winters zo lang mogelijk naar buiten (in de paddock),
voor de tijd op stal toch wel een ruime sta;
- moet veel hooi worden gevoerd
- mooie verlichte bak aanwezig
- aardige eigenaren
- ligt eraan of stro ed bij de prijs in zit, maar alles bij elkaar zo'n 200 euro

marit78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:27

-Stal van minimaal 3.5 x 3.5 liefst groter ivm groot paard
-weidegang, waar hij elke dag naar buiten gaat met andere paarden
-Staleigenaar die paard buiten zet en binnenhaalt
-voeren door staleigenaar
-buitenbak die hele jaar bereden kan worden met verlichting
-longeercirkel
-spuit/poetsplaats
-springmateriaal
-ruimte voor zadelkast
-ruimte om dekens uit te hangen
alles bij elkaar ongeveer 200 euro. dat betaal ik nu ook, en ik heb bovenstaande faciliteiten.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:37

Veel weidegang, zomers dag en nacht.
's Winters in de padock, dag en nacht.
Liefst met schuilstal/afdakje.
3x daags of meer kuilgras (goede kwaliteit).
Altijd drinkwater aanwezig.
Verlichte (buiten-) bak aanwezig.
Zadelkastje is ook wel handig.
Prijs van 50-200 euro, hangt er van af hoe netjes alles is en hoe goed het bijgehouden en onderhouden wordt. Ook of je zelf moet mesten of dat dat (goed) wordt gedaan.

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:38

- Stal 3,5 bij 3,5
- Veel weidegang, waar ze elke dag lekker buiten staan en dat ze buiten worden gezet door de stal eigenaar.
- Paddock
- Buitenbak met verlichting
- Toilet
- Wasplaats
- De zadelkast moet je dr kwijt kunnen.
- Voeren door de staleigenaren.
- Gezelligheid + niet te ver weg!
- Uitrijmogelijkheden
- s'winters ook naar buiten.
- Door de stal eigenaren wordt er uitgemest.

€ 200,00,- Dit betaal ik nu ook en ik heb alles ook.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:53

Het ideaal plaatje.

20x60 binnenbak uiteraard met uitstekende bodem
20x60 buitenbak uiteraard met uitstekende bodem
Stal van 3.5x3.5 met luik naar buiten of naar de stalgang (of een uitloop)
Wasplaats met warm/koudwater
Ruime mogelijkheid om je paard aan de box vast te zetten, dus niet naar een speciale poetsplaats
Wasplaats met koud water die buiten is
24 uur per dag weidegang vanaf 1 april tot minimaal 1 november in een verschillende leeftijden groep
Winterperiode ook weidegang/paddock vanaf 8 uur tot 6 uur (liefst 24 uur ook in de winter alleen vaak niet mogelijk)
Bos op loopafstand (en dan niet een klein banketstaaf bosje waar je na 1 minuut uit bent maar een flink bos waarin je kunt verdwalen zeg maar)
Frisse lucht in de stal
Veel lichtinval van buitenaf
Mesten wil ik graag zelf doen (stro bedekking en onbeperkt kunnen pakken)
Afgesloten en verwamde ruime zadelkast met een antidiefstal zadelsteun
Wc met een klein koffiehoekje (hoef geen kantine)
Ophangrekken voor de zweetdekens/dekjes te laten drogen
Voeren door de staleigenaren.

Betalen, niet teveel natuurlijk, 275 euro denk ik

(heb ik mazzel dat bijna al mijn eisen op mijn stal aanwezig zijn)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:16

oké:

Mogelijkheden tot buiten staan het hele jaar rond!
bijv:
keuze 24/7 buiten met inloopstal (mag paddock zijn) of voor de nacht op stal. Boxen met eigen uitloopjes voor de nacht is ook goed alternatief. Verder weidegang (met gras ;) ) zo lang het land het toelaat, liefst 8 maanden per jaar minimaal de hele dag (of nacht in geval van dazenoverlast) mogelijk, rest van het jaar beperkt weidegang zo lang het land het toelaat zodat het land wel van goede kwaliteit blijft.

Buitenbak met verlichting met goede kwaliteit en goed onderhouden bodem. Minimaal 20 bij 40 en aantal rijbanen afhankelijk van aantal pensionklanten (1 per 20 klanten is mooi)

Liefst op rustige plek waar je veilig met je paard een buitenrit kan maken langs vrijliggende fietspaden met goede bermen, zandpaden en/of ruiterpaden.

Binnenbak op terrein of binnen 5 minuten stappen is een grote plus. Eventueel apart betalen/abonnement en ruime toegangstijden.

Goede kwaliteit ruwvoer, liefst keuze tussen hooi en voordroog. En ruim ruwvoer voeren, zodat de paarden niet uren zonder voer staan. Krachtvoer liefst keuze soort/hoeveelheid of zelf kopen en klaarzetten indien gewenst

Keuze zelf uitmesten en laten uitmesten en dat je tussen verschillende strooiselsoorten kan kiezen. (ivm koliekgevoeligheid/allergiegevoeligheid)

Inclusief buiten en binnenzetten en voeren, desnoods in schema na overleg.

Spuitplaats met koudwaterslang is noodzakelijk
Overdekte wasplaats met warm water is een plus.

Ruime lichte stallen (minimaal 3 bij 3,5, liefst groter) met buitenluik en aan de binnenkant minimaal 1 open kant zodat het paard in de stalgang kan kijken in het geval van binnenboxen.

verder natuurlijk gelegenheid om een kast neer te zetten of bestaande zadelkasten en goed contact met de eigenaren en net opgeruimd en goed onderhouden erf.

Prijzen zijn regio afhankelijk, maar voor 24/7 buiten met schuilstal op nette en goede manier (dus niet in de modder en met voldoende gras, droge paddock en schone schuilstal) zou ik tot zo'n 125 euro per maand exclusief krachtvoer willen betalen, met binnenbak tot 175 euro.

Voor een normale stal met overdag weidegang of paddock tussen de 150 en 200 euro en met binnenbak erbij tot zo'n 275 of 300 euro, maar dat is regio afhankelijk. Als het een erg dure regio is met verder minder mogelijkheden, dan heb je er waarschijnlijk meer voor over dan wanneer er genoeg alternatieven zijn voor lagere prijs.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:18

Ik zou het liefst een inloopstal willen grenzend aan een gedraineerde paddock+bestraat stuk waar ze met meerdere staan.
Er word ruim kuil gevoerd door de staleigenaar.
Een goed gedraineerde buitenbak van 20x40.
Uitrijmogelijkheden(mag best een kwartiertje stappen zijn over de weg).
Een ruime zadelkast
Wasplaats(hoef geen warm water te zijn)
Mesten van de paddock/inloopstal zelf onderling regelen.
Wc
Allen tegelijk ontwormen en enten(voor eigen kosten)

Prijs die ik ervoor zou willen betalen: 175,00 per maand

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:18

Oja zomers natuurlijk weidegang(24/7)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:20

het is ook maar net waar je vandaan komt wand in het oosten is de stalling voor een paard al veel duurder. hier zitten ze ong rond de €300,-
zit ook alles bij wat je maar nodig bent.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:20

mijn stal heeft dit allemaal:

-ruime boxen
-binnenbak
-buitenbak
-mooie kantine
-veel weides
-veel uitrijmogelijkheden
-wasplaats
-stapmolen
-worden gevoerd
-stal worden opgestrooid
-krijgen hooi

ik betaal er 215 voor...

Granda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:21

mijn iedieale plaatsje is
dicht bij het bos
24/7 buiten
als ik ze binne wil zetten dat dat kan
zelf mesten
zelf voeren
een wc
en een plekje om lekker bij te kletsen
en betalen weet nog niet kan je samen overleggen

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:24

Het hele jaar door weidegang, of in de wintermaanden hele dagen in paddocks. Goede buitenbak met goede verlichting.
Ruime boxen (meer dan 3 x 3). Spoelplaats binnen en buiten met warm en koud water.
Voldoende ruimte voor zadelkasten. Kantine of mogelijkheid om thee/koffie te maken.
Wc. Gezellige sfeer. Bos in de nabijheid met begaanbare ruiterpaarden.
En dan natuurlijk ieders wens!! Een binnenbak.
Ik zou hier rond de 180 euro voor willen geven. En woon in het (goedkope :D ) noorden.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:33

Een goede stalling vind ik:
- Onbeperkt ruwvoer (hooi)
- De mogelijkheid tot 24/7 het hele jaar door weidegang / grote paddock in een groep
- Zelf mogen kiezen wat voor krachtvoer je wilt voeren
- Een goede, gedraineerde buitenbak met verlichting waarin ook grondwerk mag worden gedaan
- Een overdekt gedeelte waar je in ieder geval je paard kunt poetsen en opzadelen en dergelijke
- Een wasplaats met warm en koud water
- Afsluitbare zadelkasten
- Verlichting en stromend water
- Toilet aanwezig
- Zelf je DA en hoefsmid kunnen kiezen
- Alle dagen per jaar open en ruime openingstijden (bijvoorbeeld van 8:00 tot 22:30)
- Een niet te grote pensionstal
- Goede en mooie uitrijmogelijkheden
- Een pensionhouder die meedenkt en er is voor de paarden, in plaats van de hele tijd alleen maar aan geld denken (oftewel: bezuinigen op dingen waarop niet bezuinigd moet worden)

Een binnenbak is mooi meegenomen maar hoeft voor mij niet. Ik zou er 250 euro per maand voor over hebben.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:46

Coby schreef:
Het hele jaar door weidegang, of in de wintermaanden hele dagen in paddocks. Goede buitenbak met goede verlichting.
Ruime boxen (meer dan 3 x 3). Spoelplaats binnen en buiten met warm en koud water.
Voldoende ruimte voor zadelkasten. Kantine of mogelijkheid om thee/koffie te maken.
Ik zou hier rond de 180 euro voor willen geven. En woon in het (goedkope :D ) noorden.

Hihi, voor die 180 euro een binnenbak is wel een hele grote uitzondering, ook in het noorden :P
Ken een stal met binnenbakje die kaal 100 euro vraagt, dus met zelf hooi en strooisel kopen en weinig krachtvoer kom je redelijk in die buurt.
Een stal hier vlakbij met binnenbak is zelfs goedkoper, maar dan lever je in op hele jaar hele dagen buiten en grootte van de stallen en hoe er opgestrooid wordt.
Dan nog een stal waar het 190 euro per maand was vorig jaar (weet niet of ze inmiddels omhoog zijn gegaan) waar wel alles netjes in orde is en ze zo goed als het het hele jaar op de wei komen. Die stal zou ik zelf overwegen als ik de paarden niet aan huis had. Helaas qua uitrijdmogelijkheden weer minder, want je moet langs een drukke weg via een viaduct over de snelweg toch wel een half uurtje rijden voordat je bij rustige landweggetjes en tenslotte wat ruiterpaden komt... Dan ben je toch meer aangewezen op de trailer.

PKC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:53

Bij voorkeur: groepshuisvesting met een inloopstal, ruime paddock en onbeperkt toegang tot ruwvoer in de winter. In de zomer dag en nacht in de weide met daarbij een schuistal en ook ruwvoer. Graag een gemengde groep.

Qua faciliteiten vind ik een verlichte poetsplaats erg fijn, een buitenbak en uitrijmogelijkheden. Ook toegang tot warm en koud water vind ik geen overbodige luxe.

Ik weet dat prijzen zeer regiogebonden zijn, maar een stallingsprijs voor het beschrevene zou niet meer dan 250 euro mogen kosten - vind ik.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:00

Mag ik vragen waar jij vandaan komt? welke provinci? wand bij ons is de stalling ook echt veel duurder.
Ik heb dan geen paarden in pension staan maar eerder toen ik nog pony`s had wel en dat was niet goedkoop
joyce B schreef:
Coby schreef:

Hihi, voor die 180 euro een binnenbak is wel een hele grote uitzondering, ook in het noorden :P
Ken een stal met binnenbakje die kaal 100 euro vraagt, dus met zelf hooi en strooisel kopen en weinig krachtvoer kom je redelijk in die buurt.
Een stal hier vlakbij met binnenbak is zelfs goedkoper, maar dan lever je in op hele jaar hele dagen buiten en grootte van de stallen en hoe er opgestrooid wordt.
Dan nog een stal waar het 190 euro per maand was vorig jaar (weet niet of ze inmiddels omhoog zijn gegaan) waar wel alles netjes in orde is en ze zo goed als het het hele jaar op de wei komen. Die stal zou ik zelf overwegen als ik de paarden niet aan huis had. Helaas qua uitrijdmogelijkheden weer minder, want je moet langs een drukke weg via een viaduct over de snelweg toch wel een half uurtje rijden voordat je bij rustige landweggetjes en tenslotte wat ruiterpaden komt... Dan ben je toch meer aangewezen op de trailer.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:04

Mijn ideale stal:

Ruime stallen
Voldoende weidegang, ook in de winter.
Goede buitenbak die ook na regen te gebruiken is
Goed ruw en krachtvoer
Het zou fijn zijn als binnen en buiten zetten en mesten gedaan kan worden.
Als dit rond de 200€ kan kosten vind ik het helemaal super.

Waar ik nu sta is het bijna perfect, zie het bovenstaande, alleen moet ik voer zelf regelen en is het iets duurder.

mispatty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 12:41

Wat ontzettend veel reacties, wat zijn jullie geweldig, heel erg bedankt ik ga alles op een rijtje zetten en jullie hebben me veel gegeven om over na te denken.

Bedankt

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 16:23

Ik heb het liefst een lichte frisse stal met vlas op de bodem en met uitloop naar de weide (liefst het hele jaar door en anders alleen in de lente/zomer).
Verder de standaard dingen zoals:
-Voldoende ruwvoer
-Gedraineerde buitenbak met verlichting en niet overbezet
-Mooie uitrijmogelijkheden (niet te ver weg)
-Wasplaatsje
-Ruime zadelkast
-Leuke sfeer dus geen gezeik enzo

Ik zou daar ongeveer €200 voor willen betalen (Noord Brabant, omg Eindhoven. Ook Someren dus ;))

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 16:54

joysjuh1987 schreef:
Mag ik vragen waar jij vandaan komt? welke provinci? wand bij ons is de stalling ook echt veel duurder.
Ik heb dan geen paarden in pension staan maar eerder toen ik nog pony`s had wel en dat was niet goedkoop
joyce B schreef:

Ik kom uit de provincie Friesland en woon in het buitengebied. De stal van 100 euro exclusief ligt in een klein gronings dorpje zo'n 15 km bij ons vandaan. De goedkopere stal (150 euro) met binnenbak, is echt de goedkoopste stal die ik ken en dat is in het buitengebied vlak bij ons, ongeveer 3km. De stal van 190 euro is ook net buiten een klein dorpje en ligt zo'n 12 tot 15km van een grote plaats.
Verder zijn stallen met buitenbak hier tussen de 125 en 175 euro en stallen met binnenbak meestal tussen de 200 en 275 euro, enkele zeer luxe stal bij Leeuwarden uitgezonderd. Die is geloof ik al boven de 300.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:25

joyce B schreef:

Dromen mag toch :+