Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Iloonie schreef:Ik denk dat je het een beetje moet zien als een visitekaartje.. Op zo'n wedstrijd 'presenteer' jezelf.. Dan wil je er toch zo mooi mogelijk uitzien.
Zie het als een soort sollicatie, daar ga je ook niet naar toe in je oude kloffie. Maar ieder heeft wel weer andere maatstaven in hoe net, in geval van sollicatie, je daar toe gaat. De een trekt zijn mooiste mantelpak uit de kast en er komt net wat extra make up aan te pas. De ander zoekt nette schone kleren uit en is klaar..
annastasia schreef:Dat zou dan betekenen dat je een fries z'n behang er ook af moet scheren?
Lijkt me toch niet dat dat erbij hoort.
Zolang je je paard maar netjes hebt gewassen/gepoetst etc.
Een paard met een dun ''velletje'' ziet er natuurlijk gelikter uit als een paard welke een dikke bos winterhaar heeft.
Het kan natuurlijk wel, maar het gaat echt voor het oog.

knollentuin schreef:ik had een x op het protocol staan "zonder sokken is toch mooier" dat was in de zz-l
DaniBanani schreef:knollentuin schreef:ik had een x op het protocol staan "zonder sokken is toch mooier" dat was in de zz-l
Dit vind ik dan dus weer heel erg vreemd. Want dat zou dus feitelijk betekenen dat jury's graag zien dat je iets doet wat níet in het belang van het paard is, alleen omdat wij als mensen het mooier vinden. Dat moet ieder voor zich weten natuurlijk, maar ik vind het wel heel apart dat dit vanuit de jury gepromoot wordt. Vandaar dus ook mijn benieuwdheid naar de reacties van juryleden zelf, en nu nog meer; is dit dan een uitzondering of denken er meer juryleden zo over?
. Ik merk overigens weinig verschil of ik baardhaartjes weghaal of uitstekende oorharen, heb ook de indruk dat ze dat niet zien/niet naar kijken.
.knollentuin schreef:ik had een x op het protocol staan "zonder sokken is toch mooier" dat was in de zz-l
ok dat vind ik ook maar het paard staat zomer en winter buiten en sokken hebben wel degelijk een functie...
tastharen laat ik ook zitten en bij de oren haal ik alleen de uitstekende vlaggen weg. het is een paard.