Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

.
. hetbommeke schreef:Het is hier ook een onderwerp waar vaak over gesproken wordt door mijn man en mij. Hebben 1 paard op een stalling staan (vol pension). En hebben 2 kinderen van bijna 3 en 4,5 jaar. Lijkt me helemaal geweldig om voor hun ook een shetje te hebben. Kan wel bij de stalling van mijn paard, maar daar betaal je dus ook weer voor.
Maar iedere keer zeggen we weer, nee we doen het niet, want hoe moet dat nou als we op vakantie zijn? Gaan meestal zo'n 3x per jaar weg, soms 3 weken, dan weer 2 of 1 week. En wie doet dan de paarden? Verder werken we ook allebei, mijn man fulltime en ik parttime, maar dan is er overdag niemand thuis en de paarden staan buiten, vind dat niet zo'n fijn idee.
Vroeg me dus af hoe de "paarden aan huis eigenaren" dat allemaal oplossen.
? Doen wij dan toch
hetbommeke schreef:Het is hier ook een onderwerp waar vaak over gesproken wordt door mijn man en mij. Hebben 1 paard op een stalling staan (vol pension). En hebben 2 kinderen van bijna 3 en 4,5 jaar. Lijkt me helemaal geweldig om voor hun ook een shetje te hebben. Kan wel bij de stalling van mijn paard, maar daar betaal je dus ook weer voor.

.
. En de paarden hebben dan vrije keuze en staan niet opgesloten
.
. hetbommeke schreef:Vroeg me dus af hoe de "paarden aan huis eigenaren" dat allemaal oplossen.
) heb heel bewust voor dieren gekozen en laat daar graag vakanties voor overgaan.
hetbommeke schreef:Het is hier ook een onderwerp waar vaak over gesproken wordt door mijn man en mij. Hebben 1 paard op een stalling staan (vol pension). En hebben 2 kinderen van bijna 3 en 4,5 jaar. Lijkt me helemaal geweldig om voor hun ook een shetje te hebben. Kan wel bij de stalling van mijn paard, maar daar betaal je dus ook weer voor.
Maar iedere keer zeggen we weer, nee we doen het niet, want hoe moet dat nou als we op vakantie zijn? Gaan meestal zo'n 3x per jaar weg, soms 3 weken, dan weer 2 of 1 week. En wie doet dan de paarden? Verder werken we ook allebei, mijn man fulltime en ik parttime, maar dan is er overdag niemand thuis en de paarden staan buiten, vind dat niet zo'n fijn idee.
Kaka schreef:Heb 20 jaar lang paarden aan huis gehad. Het is heerlijk om altijd naar stal te kunnen lopen en niet eerst reistijd te hoeven hebben. Het is wel veel werk, spontaan een dagje weg plannen zit er niet in. Het altijd zelf beslissingen nemen zonder klankbord vond ik ook best moeilijk soms. Vergis je niet in de hoeveelheid werk. Is de stal uitgemest en het paard schoon en gereden, dan is het hek wel weer kapot, heeft de stal een schilderbeurt nodig, moet de bak gevlakt worden, het weiland uitgemest en ontdaan van onkruid. Het houdt je absoluut bezig.