Weidepony's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Lisette

Weidepony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 21:41

hallo,

hebben weidepony's ook een stalletje nodig??
ze staan bij een weg (ook een rontonde)
maar ik ben dus heel benieuwd of ze ook een stal nodig hebben het zijn namelijk wel Shetlanders!!

Serieuse reactie's Graag!!

kuss

Denise

Re: Weidepony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 21:47

Een schuilstalletje is in zowel warm weer met felle zon als bar winterweer fijn voor pony's op de wei, maar probeer het maar eens voor elkaar te krijgen met de gemeente ;)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 21:48

Shetlanders komen van de shetlandeilanden, daar groeien amper bomen en is weinig beschutting. Daarom zijn shetjes zo geworden zoals ze zijn; klein, harig en taai.

Afbeelding

die redden zich wel in ons relatief milde klimaat ;-)

Ik zou eerder zeggen beschutting tegen de felle zon, dan tegen winterinvloeden ;-)

_Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 21:49

okee zal ik even tegen de boer zeggen want het zijn mij verzorg shetlanders!!

Kus

ja eingelijk wel

bedankt Arabesk
Laatst bijgewerkt door Tanja op 06-09-09 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 3 berichten samengevoegd, graag alles in 1 bericht plaatsen of gebruik de wijzig knop.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 09:24

Ik zou zeker wel voor een beschutting of een stal gaan, echter veel gemeenten willen niet meewerken. Daarbij zijn er ook paarden (en pony's) die liever buiten staan dan op stal.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:13

Een schuilstal is wel lekker, zodat ze uit de wind/storm kunnen staan als ze dat willen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:17

Zonder schuilstal kan best hoor,en bij extreem weer zijn er nog altijd [regen]dekens.

_Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 14:33

allemaal bedankt ik ga het morgen even overleggen!!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:02

Moderatoropmerking:
Offtopic berichten verwijderd, als je geen nuttig antwoord hebt voor de TS is het beter gewoon niet te reageren

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:06

Denise schreef:
Een schuilstalletje is in zowel warm weer met felle zon als bar winterweer fijn voor pony's op de wei, maar probeer het maar eens voor elkaar te krijgen met de gemeente ;)

als jij een schuilstalletje maakt met wielen eronder kan de gemeente daar niet over zeuren, heb je geen vergunning voor nodig

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:21

justdiesel schreef:
Denise schreef:

als jij een schuilstalletje maakt met wielen eronder kan de gemeente daar niet over zeuren, heb je geen vergunning voor nodig

dat was vroeger zo ja... nu helaas niet mee. vaak wordt het gedoogd maar het is en blijft een bouwwerk.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:31

een kennis van mij heeft het zo pas nog gedaan hoor, misschien scheelt het per gemeente?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:32

Shetlanders kunnen idd best tege kou en wind.. Zelf vind ik een schuilstal altijd wel lekker, want áls ze dan droog willen staan kan dat!

_Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 15:48

jaa maar ik wil er wel een schuilstal neerzetten maar moet er dan ook een deur in want ik vind dat dat eingelijk helemaal niet hoeft want als ze dan naar buiten willen kunnen ze dat gewoon!!

Justdiesel het is tog altijd te proberen ze kunnen je der tog niet direct wat op geven??

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:43

justdiesel schreef:
een kennis van mij heeft het zo pas nog gedaan hoor, misschien scheelt het per gemeente?

misschien heeft je kennis dat pas wel gedaan maar dat zegt niet dat het mag. iets op wielen is een bouwwerk en als op het terrein niet gebouwd mag worden mag het niet. als er wel gebouwd mag worden kan het evt wel mogen maar dat hangt weer van veel meer factoren af. (bouwvlakken, facetten, maximale bebouwing, oppervlakte van het bouwwerk, oppervlakte van de andere aanwezige bouwwerken enz enz enz) ik zit er middenin helaas. het is erg ingewikkeld allemaal....
het handigste is om gewoon even naar het gemeente huis te gaan. die kunnen je alles vertellen. maar of je je schuilstalletje op wieltjes zet maakt niets uit.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:06

suuzepuus schreef:
justdiesel schreef:

misschien heeft je kennis dat pas wel gedaan maar dat zegt niet dat het mag. iets op wielen is een bouwwerk en als op het terrein niet gebouwd mag worden mag het niet. als er wel gebouwd mag worden kan het evt wel mogen maar dat hangt weer van veel meer factoren af. (bouwvlakken, facetten, maximale bebouwing, oppervlakte van het bouwwerk, oppervlakte van de andere aanwezige bouwwerken enz enz enz) ik zit er middenin helaas. het is erg ingewikkeld allemaal....
het handigste is om gewoon even naar het gemeente huis te gaan. die kunnen je alles vertellen. maar of je je schuilstalletje op wieltjes zet maakt niets uit.

ja dat mag want is zo in overleg met de gemeente gedaan, het werd meer als soort aanhanger oid gezien dus mag het daar staan.

maar goed dat was de vraag niet door TS dus ga er verder niet over door...
suuzepuus hoop voor jou dat je er uit gaat komen met de gemeente!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:54

DominoLiefde schreef:
jaa maar ik wil er wel een schuilstal neerzetten maar moet er dan ook een deur in want ik vind dat dat eingelijk helemaal niet hoeft want als ze dan naar buiten willen kunnen ze dat gewoon!!

Justdiesel het is tog altijd te proberen ze kunnen je der tog niet direct wat op geven??

Als er een deur inzit is het schuilstal meer. Schuilstal is aan 3 kanten dicht en 1 kant open. Als je het op wielen maakt, maak je de meeste kans van slagen als het in de stijl van de provincie of gemeente is.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:29

nee je mag niet alle zijde's dicht maken, dan is het idd geen schuilstal.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:36

je kan ook twee schutting delen neerzetten, dan kunnen ze in ieder geval beetje uit de wind staan, maar opzich hebben shetlanders het niet heel erg nodig. het is natuurlijk wel fijn als je een schuilstalletje hebt, dan kan je ook eventueel je hooi droog leggen bij nat weer. maar een hoop gemeentes vinden het niet goed. dus zou eerst daar eens informeren wat er wel en neit mag. en in een schuilstal moet je zoiezo 1 kant open laten ja. zorg wel dat dan de kant is die het meeste uit de wind is.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:04

ik heb geen shetlander maar een pony en daarvoor hebben we 2 stalletjes en een groot onderdakje

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:07

Ik heb een oude 2 paards trailer in het land staan.. werkt prima :j
Ze staan er achter, naast en als de klep weer gefixt is kunnen ze er weer in en uitlopen.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:07

Je kunt ook een boom planten zodat ze in de schaduw kunnen staan.

ShetjesFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:34

Misshien gewoon een klein onderdakje waar ze kunnen als het echt nodig is (zullen ze niet snel doen)

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:55

hier maken ze in de zomer meer gebruik van de loop/schuilstal, dan in de winter.
zelf vind ik het wel prettig dat er een plek is waar ze altijd droog kunnen staan, dus geen natte voeten krijgen en waar ik het voer droog kan geven in de natte koude maanden.
buiten word het dan zo vertrapt.

En een plekje waar ik een paard ff kan laten staan als ik heb gereden in de winter waar deze dan even kan opdrogen.
Maar wellicht is dat ook psygisch en voelt dat voor mij gewoon goed.

maar ponies kunnen wel tegen een stootje hoor!

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:18

mijn paarden staan in de zomer continu in hun stal. in de winter niet.