Hey!!!Mijn lief knollytje is blind aan z'n rechteroog. Hij heeft er niet echt veel last van hoor, maar in het begin bij het zadelmak maken en opleren was het soms wel lastig. (Het is toch weer een moeilijkheid meer,...maar, dat vind ik niet erg, hij krijgt ook een kans, kan hij toch ook niets aan doen hè)
Maar nu hij mijn vertrouwen heeft, gaat het veel beter. Maar wanneer hij iets hoorde aan z'n blinde kant, dan bleef hij lastig doen, totdat hij uiteindelijk zich had gekeerd in de richting van het geluid, zodat hij kon zien wat het was. Maar dat doet hij bijna niet meer. Wel schrikt hij nog wel redelijk vaak wanneer hij iemand op zich af hoort crossen wat hij niet ziet, gillende kinderen, als je hem aan z'n 'blinde kant' aanrakt, en hij je niet gezien heeft,...maar hij is echt niet gevaarlijk ofzo.
(Alleen maar heeeeeel lui
Toen ik een eerste springparcoursje ging doen op de manege (40-50cm maar; echt heel mini dus; maar dat deed ik expres, opdat hij eigenlijk alleen maar erover zou moeten gaan, en wennen aan geluiden die hij niet kan zien bv, langs de jurytoren, publiek,...hij kon er dan gewoon over stappen als hij wou, de tweede dag (een parcoursje per dag maar om mee te beginnen hè, hij was toen maar 3;5 jaar had hij al niet meer geweigerd. En de eerste dag, had hij ook maar een weigeringetje hoor, maar je kan niet geloven hoe trots ik op hem was!!!
Ik heb nog maar drie keer gesprongen met hem hoor. OP parcours. Maar het hoogste dat ik thuis heb gesprongen is een oxer van 95!! Goed beesie hoor! Dat was de amper de 10e keer dat we sprongen ofzo, en nooit hoog daarvoor, dus hij is echt wel goed hoor! Alleen een beetje lui tegenwoordig, buiten in galop, dan gaat z'n schattige koppie tussen z'n benen, en gaat ie vaak schommelbokken uit delen!!!
) maar toen ik zei dat ik ging komen met hem, en toen ik zei dat hij aan z'n rechteroog blind is, toen zei m'n instructrice 'levensgevaarlijk'! Maar dat is hij helemaal niet! Moet zo'n goed, lief beesje dan naar de slacht, gewoon omdat hij blind is aan een oog??? Jullie mening hiervover??
xxxEsther En Sire Rhona!!! (Sire wordt een grote jongen, op 14Mei wordt hij 4!!!)