hoe het beste doen als hij verhuisd is,en toch op stal moet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

hoe het beste doen als hij verhuisd is,en toch op stal moet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 12:36

Ik heb mijn paard verhuisd naar een weide met nog 2 paardjes die er ook lopen,maar als ik mijn paard op stal wil zetten,hinnikt hij alles bijelkaar,is gestressd en wil bij de anderen blijven omdat hij het nog niet snapt dat hij op stal moet savonds logisch natuurlijk,moet je dit gedrag gewoon negeren en door zetten of hoe kun je dit beste doen zodat hij er toch aan wend...

Monster_tos

Re: hoe het beste doen als hij verhuisd is,en toch op stal moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:46

Ik begrijp hieruit dat de andere paarden in het land blijven en jou paard alleen op stal gaat ?? Als dat het geval is vind ik het niet meer dan logisch dat je paard in de stress schiet. En ik vind niet dat je je paard er aan moet laten wennen, maar een andere oplossing moet vinden zodat je paard niet alleen op stal hoeft.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:48

Waarom kan je paard niet ook buiten blijven?

Yasminaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:55

Ik vraag me ook af waarom je paard niet in de wei kan blijven.
Maar ik ken dat probleem en heb de paardenfysio erbij gehaald die aviseerde me om gewoon door te zetten en dat went wel zet je paard een beetje vroeg op stal zodat je nog effe met je paardje de dag kan afbouwen ga een stukje lopen of knuffel nog even en beloon je paardje.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 17:29

Misschien eet hij anders te veel (herkenbaar :+ ).
MIjn tip:
Ook overdag af en toe eens even binnen zetten zodat hij begrijpt dat hoe dan ook hij toch wel weer buiten komt. ALs je hem binnenzet even met hem aan de slag gaan, poetsen, aandacht en geruststellen. De tijd dat je hem op stal zet steeds langer maken. Maar ik begrijp dat hij nu al nachten op stal blijft. Is hij dan continue in de stress?
Blijft wel dat ik vrees dat de enige echte oplossing (en ook nog paardvriendelijk) is dat je er nog een paardje bij zet. Misschien een leuke mini?

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 18:07

ik vind de reacties tot nu toe geen oplossing,en kan er niks mee,er staan nog wel meer paarden alleen op stal toch,en hij kan ze zien,dus alleen is hij niet,voor mij gevoel moet hij het toch leren de laatste twee bokkers kan ik me wel bij voorstellen,en nee mijn paard is nog geen nacht op stal geweest hij staat er pas sinds gisteren dus ja,ik wil hem zodra ik bij moet voeren de nachten en avonden op stal zetten,en ook om de weide te besparen uiteraard..

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 18:12

Misschien een mini paardje aanschaffen.. met dit probleem zit ik nu ook maar dan andersom.. 1merrie kan snachts buiten blijven maar de andere sporrtpaarden gaan naar binnen ik ben nu aan het kijken naar een kleine shet voor gezeldschap..

Het kan ook gewoon gewenning zijn dat je paard nog niet helemaal snapt wat de bedoeling is ik denk dat je het beter even een paar weekjes moet aankijken.

Succes ermee!

Ohja.. veel hooi geven om hem bezig te houden s'avonds

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 18:13

Ik vind dat je geen goede oplossing probeert te vinden. 1 paard alleen op stal en de rest in oogzicht buiten? Nou, hoe onnatuurlijk kan het....Of allemaal naar binnen of alles buiten laten. Zou jij het prettig vinden, als jij de hele nacht alleen in een donker hokje ergens neergezet wordt? Terwijl je niet weet wanneer je er weer uit komt? Dat het soms even tijdelijk is voor bijvoorbeeld opzadelen enz, daar kan ik me in vinden, maar niet in een hele nacht alleen staan...

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 18:26

Zammie schreef:
Ik vind dat je geen goede oplossing probeert te vinden. 1 paard alleen op stal en de rest in oogzicht buiten? Nou, hoe onnatuurlijk kan het....Of allemaal naar binnen of alles buiten laten. Zou jij het prettig vinden, als jij de hele nacht alleen in een donker hokje ergens neergezet wordt? Terwijl je niet weet wanneer je er weer uit komt? Dat het soms even tijdelijk is voor bijvoorbeeld opzadelen enz, daar kan ik me in vinden, maar niet in een hele nacht alleen staan...

ja maar hoe doen andere mensen dat dan die maar een paard thuis hebben?die zal ook alleen op stal staan snachts toch :+ een meisje bij ons in de straat die heeft ook een paard alleen thuis en kende het ook niet,eerst alleen op stal en is het nou ook gewend,je kunt moeilijk er van alles bijkopen is niet mogelijk,en mijn pony en nog een paardje staan al jaren dag en nacht buiten...

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 18:29

Een kleine mini shet hoeft niet duur te zijn..

Denk dat je wel een goed en blijvend tehuis kan bieden?
Voor veel mensen is dat een eis. En is dat belangrijker dan de prijs. Qua onderhoud hebben ze niet veel nodig bekapping enten en ontwormen. Jij wil toch het beste voor je paard? soms moet je dan wat meer geld uitgeven..

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 18:29

Absoluut doorzetten. Mijn paard was ook ontzettend hangerig aan andere paarden, maar toegeven was echt niet mogelijk, want anders kon ik nooit meer rijden. Het was even moeilijk, maar nu is Angel super lief als ik haar bij haar vriendjes weg haal.
Succes

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 18:31

Waarom kan dit paard dan niet buiten blijven? Ik vind 1 paard houden niet kunnen, maar dat is een andere discussie... Ik zou dan toch voor een andere oplossing gaan... Bijvoorbeeld een paddock met schuilstal. Dan zijn ze wel bij elkaar en kunnen ze schuilen indien ze dat willen.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 18:31

waarom zou ik een mini shet erbij zetten terwijl hij al samen loopt naast de andere paardjes

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 18:32

Ik bedoel voor s'nachts in de stal :Z

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 18:32

Samantha_T schreef:
Absoluut doorzetten. Mijn paard was ook ontzettend hangerig aan andere paarden, maar toegeven was echt niet mogelijk, want anders kon ik nooit meer rijden. Het was even moeilijk, maar nu is Angel super lief als ik haar bij haar vriendjes weg haal.
Succes

Dit is heel wat anders, als een paard de hele nacht uit de kudde houden. Met rijden/verzorgen ben je met ze bezig. Paard is dan ook maar tijdelijk even bij de anderen weg. Een paard alleen op stal met de anderen in zicht/gehoor is zeer onnatuurlijk...

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 18:32

Samantha_T schreef:
Succes

bedankt voor de goede tip ;)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 18:34

Emaartje schreef:
Samantha_T schreef:
Succes

bedankt voor de goede tip ;)

Fijn, dat je alleen in je eigen belang kijkt en niet in dat van het paard. Paard heeft hier zeker ook voor gekozen???

Ik verlaat deze discussie... Zie nu al in, dat TS alleen maar aan eigen ikje denkt en niet aan het paard. Zonde van mijn tijd en energie

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 18:35

ArabicQueen schreef:
Ik bedoel voor s'nachts in de stal :Z

oke nee vind dat onzin mmar mijn mening,deze topic had ik beter niet kunnen maken als wel,zie ik wel wat een commentaar allemaal dat het zielig is een paard allen op stal jeetje

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 18:36

Een paard dat snachts in de stress schiet omdat hij zomaar naar binnen moet terwijl hij zijn vrienden wel kan zien maar er niet bij kunnen is niet HANGERIG!!! Dat is een normaal paard!!
En waarom het ene paard wel rustig blijft en het andere niet ligt aan de aard van het beestje. Geen paard is gelijk!

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 18:37

bedankt voor de goede tip ;)[/quote]
Fijn, dat je alleen in je eigen belang kijkt en niet in dat van het paard. Paard heeft hier zeker ook voor gekozen???

Ik verlaat deze discussie... Zie nu al in, dat TS alleen maar aan eigen ikje denkt en niet aan het paard. Zonde van mijn tijd en energie[/quote]

Amen _/-\o_ Ik verlaat ook deze discussie.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 18:39

Gelukkig jullie weten het toch beter,is ook maar beter dat je dan niet reageerd!!!

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 18:40

Ehm sorry hoor, maar wil je dan tips van mensen die er niks van weten ??

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 18:57

nou ik vind de reacties allemaal zo van ik doe het niet juist en zet je paard niet alleen op stal en wat..nou daar kan ik gewoon niks mee,wil gewoon reacties van bokkers wie een tip hebben en die in dezelfde situatie zitten,en niet gelijk van koop er wat bij,want dat is echt onzin,een paard moet natuurlijk ook wennen van wanneer moet ik op stal en krijg ik eten enz en dan weer op de weide daar krijgen ze niks van toch,hoeveel paarden staan wel niet alleen op een stal...zo is het toch

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 19:01

Waarom plaats je een topic als je toch niets van een ander aan wil nemen?????
En waarom geef je geen antwoord op de vraag waarom ze niet ook net als je andere pony's buiten kan blijven??

Laat hem/haar lekker bij de andere,jij geen vervelend paard op stal en paard blij!!

Dat er meer paarden alleen op stal staan wil niet zeggen dat dat dan ook goed is!!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 19:03

colunder schreef:
Waarom plaats je een topic als je toch niets van een ander aan wil nemen?????
En waarom geef je geen antwoord op de vraag waarom ze niet ook net als je andere pony's buiten kan blijven??

Laat hem/haar lekker bij de andere,jij geen vervelend paard op stal en paard blij!!

Dat er meer paarden alleen op stal staan wil niet zeggen dat dat dan ook goed is!!

komt allemaal goed
einde discussie