Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
capopjekop schreef:En even over het ontwormen, dat hoeft wel perse. Als je niet wilt ontwormen, dan zul je toch mestonderzoeken laten doen en dat kost ongeveer evenveel. Wormen kunnen veel schade aanrichten als je er niks aan doet.
heart4horses schreef:capopjekop schreef:En even over het ontwormen, dat hoeft wel perse. Als je niet wilt ontwormen, dan zul je toch mestonderzoeken laten doen en dat kost ongeveer evenveel. Wormen kunnen veel schade aanrichten als je er niks aan doet.
Ja dat is waar maar als de pony niet naar lessen of wedstrijden gaat zal het wss geen wormen krijg toch?
Als het niet in contact komt met andere pony's.

Lunaa schreef:Bovendien, een shetlandpony kost ook gewoon geld, en als hij alleen op gras staat voor de winter een deken enzo.
Dus ik denk toch maar dat je, je ouders dan maar eens lief aan moet kijken. Er komt meer bij kijken dan je zelf denkt.
Dat zie ik nu namelijk bij Luna ook.
heart4horses schreef:Ik weet niet hoeveel alle inentingen samen kosten maar of een pony alleen kan leven op gras en water lijkt me niet. Hij zal vast niet dood gaan maar gezond is het ook niet. En als je op de pony wilt rijden moet je misschien bijvoeren met brokken maar misschien is dat voor een shet niet zo nodig, en als het gras op is is hooi erg belangrijk. Zowiezo is ruwvoer voor een pony heel belangrijk.
Op de inentingen na moet de pony ook ontwormt (hoeft niet persé) en bekapt worden..