Verschrikkelijke vlooienplaag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lisa_pluisje

Verschrikkelijke vlooienplaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 12:11

Bij ons thuis (boerderij) hebben we een ontzettende vlooienplaag.
De grote honden zitten onder en in de stallen wordt je besprongen door
duizenden vlooien.
Nu hebben we altijd de omgeving behandeld en de honden met Frontline, defendog
en Defencare poeder, de vlooien trekken zich er niks van aan, niezen een keer en
gaan verder met hun vampier hobby.
Nu gaan we de stallen spuiten met Imidicloprid (zit in advantage) en hoop er zo af te
komen.
Zelfs mijn varkens hebben vlooien. (drie minivarkens)
Heeft iemand het ultieme middel om deze vlooienplaag te bestrijden?
De ongediertebestrijding zei dat het uit moest woeden ;(

girlyggirl

Re: Verschrikkelijke vlooienplaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:17

pffff hebben wij vroeger na een vakantie ook is gehad, wat een ramp! wat wij deden is in een diep bord een kaars zetten met wat kaarsvet en dan in het bord zeepsopwater. en dit dan snacht laten staan werkt echt perfect want de vlooien springen naar de warmte ( vlam) vallen an omlaag en gaan dood in het zeepsop! wel zorgen dat er geen huisdieren in de buurt zijn die de kaars om kunnen gooien natuurlijk... sterkte ps: dit is natuurlijk niet in 1 nacht opgelost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:31

Pak niet het gevolg aan, maar de bron : ga de ratten verdelgen die jullie hebben...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 18:48

TAO --> VSW

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:18

Joh, is dat zo? Komen die vlooien van ratten af?? Jakkie!!!

Maar als je honden zijn beschermt met frontline ed, dan kunnen ze toch geen vlooien meer krijgen????

IK zag namelijk een vlooi bij mijn mopsekindje (mopshond) en dacht dat ze er helemaal onder zat, ik in paniek met hondje naar de dierenarts, had ze maar die ene vlooi..

Volgens de dierenarts kan ze ook geen vlooien krijgen als je op tijd begonnen bent met frontline...Omdat we in totaal ( met mijn ouders erbij , waar ik dagelijks kom) 4 honden hebben en katten, beginnen we altijd op tijd met ontvlooien...

Het is een ellende als je ze eenmaal hebt die krengen!

Sucses!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:28

Voor frontline kunnen vlooien recistent raken.

Om mijn ratten nu de nek om te draaien om van de vlooien af te komen, dat lijkt me niet persé de oplossing. Bovendien zijn mijn ratten vlo vrij, tenzij de TS echt een rattenplaag heeft lijkt me dat niet altijd de oplossing. Als deze ratten dood zijn blijven de vlooien als nog leven op de honden.

Er bestaat anticonceptie voor vlooien, ze gaan er niet dood aan dat gebeurt vanzelf wel, maar kunnen zich niet meer voortplanten waardoor de groep uit eindelijk wel kleiner moet worden en uit sterven. Of het werkt, dat weet ik niet.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:35

Mijn hond heeft zijn hele leven netjes elke maand zijn pipette en van de een om de andere dag heeft hij vlooien, ik heb heel duur spul gekocht verschillende vlooienbanden. poeder, spuitbus,pillen, shampoo.. ik heb ook spul voor thuis.. zelf een keer me hond twee dagen weg om het hele huis grondig te reinigen en de hond is helemaal vlo vrij gemaakt en weer netjes behandeld tegen vlooien maar weer kwamen ze. de dierenarts zegt dat de meeste vlooienbehandelingen niet meer werken en omdat ik een kleine hond heb. dus nu was ik elke maand me hond. Hij heeft elke maand nieuwe vlooienband, krijgt piepetje en een pil en ingepoedert. en ik hou ze gewoon niet buiten de deur.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:37

Bel gewoon een van de farmaceuten! Of een ongediertebestrijding. Een probleem als dit moet je groots aanpakken!

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:38

Judith_ schreef:
Voor frontline kunnen vlooien recistent raken.

Zou je mij kunnen uitleggen hoe dat dan werkt, hoe vlooien resistent kunnen worden? Ik wordt er hier namelijk ook helemaal gek van ;(

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:41

Frontline is al een redelijk overjarig bestrijdingsmiddel: zeer veel in te lage dosering of met te lange tussenpoos gebruikt. Dan gebeurt hetzelfde als bij onderdosering van bijv. antibiotica.

Ik zweer zelf bij Fleafence, voor die enkele vlo die ik tegenkom in een jaar. Een pilletje wat je geeft aan hond of kat en waardoor de vlooien binnen enkele uren dood neervallen. Maar dan moet je er wel bovenop zitten qua bestrijding: als de omgeving eenmaal is besmet moet je echt gaan uitroeien. Daarvoor zou ik een middel gebruiken wat de vlo steriel maakt.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:45

Alle levende wezens kunnen voor bepaalde stoffen resistent raken. Je moet het zien als een griepje, op een gegeven moment bouwt je lichaam weerstand op tegen die griep. Vanaf dat moment ben je resistent tegen die griep.
Zo werkt het ook met vlooien en ander ongedierte tov de bestrijdingsmiddelen. Daarom moet je ook heel zorgvuldig omspringen met bestrijdingsmiddelen. Het beste is om iedere keer te wisselen en een ander middel te pakken. Dan heb je de minste kans dat ze resitent worden.

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:48

Ga gewoon naar een goede dierenspeciaalzaak!! Daar kan je verschillende producten krijgen en hebben er echt verstand van!! Vergeet niet dat meer dan 95 % van je plaag in de omgeving zit en een eitje in je huis kan zitten en na 2 jaar nog kan uitkomen!!
Veel succes en je bent niet de enige met een plaag, krijg elke dag mensen in de winkel met een plaag!!

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:51

Chubby schreef:
Frontline is al een redelijk overjarig bestrijdingsmiddel: zeer veel in te lage dosering of met te lange tussenpoos gebruikt. Dan gebeurt hetzelfde als bij onderdosering van bijv. antibiotica.

Maar een vlo leeft toch maar maximaal 4 weken? Hoe kan ie dan resistent worden? Het zijn toch telkens weer nieuwe vlooien die op de hond/kat springen en niet diezelfde vlo die dan al resistent geworden zou zijn?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:54

Sorry, de vlo zelf wordt niet resistent maar zijn nakomelingen. Daarom is een middel wat vlooien steriel maakt beter: dan zijn er geen nakomelingen. Daarnaast een middel wat vlooien zsm doodt..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:57

Thorn2006 schreef:
Ga gewoon naar een goede dierenspeciaalzaak!! Daar kan je verschillende producten krijgen en hebben er echt verstand van!! Vergeet niet dat meer dan 95 % van je plaag in de omgeving zit en een eitje in je huis kan zitten en na 2 jaar nog kan uitkomen!!
Veel succes en je bent niet de enige met een plaag, krijg elke dag mensen in de winkel met een plaag!!

Dat klopt, personeel van/in dierenspeciaalzaken hebben er verstand van :j
was onlangs nog op tv... man komt voor antivlooienmiddel vraagt na of het geschikt is voor zijn kat , werkte zo goed, kat gegarandeerd geen vlooien meer, beestje heeft het helaas niet overleefd...

Wil je vlooien bestrijden, overleg met je DA, zodat je niet volgende week alleen nog vlooien thuis hebt zitten en geen hond of kat meer...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:58

Chubby schreef:
Sorry, de vlo zelf wordt niet resistent maar zijn nakomelingen. Daarom is een middel wat vlooien steriel maakt beter: dan zijn er geen nakomelingen. Daarnaast een middel wat vlooien zsm doodt..

Heb je gelijk in, maar dat is een detail wat volgens mij niet zo noodzakelijk is voor het begrip ;)

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:01

het is erg met de vlooien dit jaar, ik heb er ook last van zie ze overal lopen en kan spuiten doen met frontline wat ik wil maar helpt niks.
ook mn moeder heeft er last van.

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:04

Chubby schreef:

Dus jij denkt dat de vrouwtjesvlo zodra die in aanraking komt met het middel, haar dna veranderd zodat ze resistent wordt, en vervolgens dit doorgeeft aan haar eitjes? Ik heb er echt heel lang over nagedacht en het lijkt me echt sterk dat een ectoparasiet met een dusdanige levenscyclus als een vlo, resistent kan worden voor een bestrijdingsmiddel.......

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:06

Voor de topicstarter: ga op zoek naar de bron van de besmetting! Meer dan 95% van de vlooien (eitjes, larven en poppen) leven niet op het dier maar in de omgeving. Kan best zijn dat muizen, ratten, zwerfkatten in de buurt zijn die de omgeving telkens weer opnieuw besmetten...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:07

Stronghold voor de dieren, en al je ongedierte door een proffessioneel bedrijf laten verdelgen.

Zelf hannessen heeft in dit geval geen zin :=

jSophiaF

Frontline werkt niet mee puur omdat frontline teveel gebruikt is.
Heb ik hier ook gehad, me honden,katten en fretten zaten geheel onder. In overleg met me dierenarts heb ik het volgende advies gekregen, advantage voor me jacky's en katten en advantix voor me st.bernard en stonghold voor me fretten. Werkt erg goed. Daarnaast heb ik nog een goedje voor het huis, wat helaas nergens meer te krijgen is, is nog van me vorige werk ( werkte toen bij een ongediertebestrijding )
Na het toedienen zie je binnen een half uur de vlooien als een dolle rondjes rennen en dood neervallen. Wel goed de omgeving ook behandelen, anders blijf je in een circel rond hangen.
En als er ratten in de stallen ect. rond lopen, die inderdaad opruimen. En wie weet loopt er ergens een egel rond, dat zijn ook behoorlijke bronnen met vlooien.

succes.

Chubby

sanne222 schreef:
Dus jij denkt dat de vrouwtjesvlo zodra die in aanraking komt met het middel, haar dna veranderd zodat ze resistent wordt, en vervolgens dit doorgeeft aan haar eitjes? Ik heb er echt heel lang over nagedacht en het lijkt me echt sterk dat een ectoparasiet met een dusdanige levenscyclus als een vlo, resistent kan worden voor een bestrijdingsmiddel.......

Hoe verklaar jij dan dat Frontline niet meer helpt?

Google eens op Frontline en resistentie. Ik heb er niet voor gestudeerd, maar het is nou eenmaal zo..

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:10

Ik had voor een paar weken terug ook al zo'n vlooienplaag op stal |( Werd er helemaal gek van, telkens tot de knien onder de vlooien als ik in huis kwam..
Ik heb de stallen gespoten met Halamid gewoon DE desinfectie die je altijd al gebruikt om te desinfecteren, helpt super tegen vlooien!!!!!

In ons vorige huis (na ja in de schuur) hadden we ook zo'n vlooienplaag in de schuur, de schuur en huis stonden leeg ivm verkoop en een week voor het beschrijven ging ik er nog ff langs om te kijken hoe het er bij stond, vlooien dus, miljoenen , toen heeft Halamid ook voor mij het werk gedaan..
DE oplossing dus...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:13

sanne222 schreef:
Chubby schreef:

Niet meteen, maar op den duur zullen er mutaties in haar dna ontstaan die in haar eitjes terecht komen die haar nakomelingen resistent maken voor bepaalde bestrijdingsmiddelen. Die mutaties komen niet meteen en niet persé door het bestrijdingsmiddel, maar door het bestrijdingsmiddel zullen alleen die vlooien die dat gen bezitten overleven en die zijn dus resistent.
En hier hoef je geen biologie voor gestudeert te hebben, dit is onderdeel van de evolutietheorie die ik op het VWO heb gehad.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:14

Overigens kan het wel heel goed zijn dat ze iedere keer terug komen omdat de bron (wilde ratten, katten, etc) niet aangepakt worden.