Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

dees_daan schreef:heb je geen sloot in de buurt van het land met doorstromend water? dan kan je een grote waterton vlakbij de sloot neer zetten en daar water uit scheppen met een speciale 'emmer aan een stok'
anders met een tuinslang maar dan is 40 meter wel veel.

dees_daan schreef:dat met die emmers en kruiwagens heb ik 1 keer op stage geprobeerd.. was geen succes.. het eerste probleem was de drempel.. dus emmers er weer uit, kruiwagen over de drempel, emmers er weer in.. wat een gedonder.. er konden maar 3 emmers in dus dat schiet ook niet op, zeker niet als je ook nog door het land moet, dan ben je een groot gedeelte alweer kwijt lijkt mij..
Silfanoo schreef:dees_daan schreef:dat met die emmers en kruiwagens heb ik 1 keer op stage geprobeerd.. was geen succes.. het eerste probleem was de drempel.. dus emmers er weer uit, kruiwagen over de drempel, emmers er weer in.. wat een gedonder.. er konden maar 3 emmers in dus dat schiet ook niet op, zeker niet als je ook nog door het land moet, dan ben je een groot gedeelte alweer kwijt lijkt mij..
daarom zijn jerrycans makkelijker, want die kunnen dicht
Dus daar kan ik niets gaan doen met mijn kruiwagen en die 7 tonnetjes van het strijkwater
klavertje schreef:Wow, wat veel reacties zo snel...super !!...er is geen sloot te bekennen. Dat met de waterbak in de kruiwagen heb ik al eens geprobeerd, maar mislukte. Het pad is erg hobbelig en ik moet ook een gedeelte over grasland. De helft was er al uit voor ik weer bij de stal was..ha ha ha ..
Tuinslang moet wel erg lang zijn en mag ik niet chronisch laten liggen, dus steeds dat ding oprollen is ook erg zwaar.
De bolderkar met jerrycans lijkt me de beste optie.Ik vraag me alleen af of het niet erg zwaar is om die dingen leeg te gieten met het oog op mijn tennisarm.
Alvast bedankt voor jullie meedenken .