Ongewenst bezoek in weiland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Ongewenst bezoek in weiland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 14:38

We merken dat er mensen onze weide opgaan als we er niet zijn, ondanks dat we met onze paardenbuurtjes die ook allemaal een landje hebben daar, elkaars weilandje ook checken.

Gister is bijv. onze grote bal van Paardnatuurlijk gestolen, die bal is 1,20 hoog en neem je dus niet 'ff' mee onder je arm. Bovendien lag hij achter een aantal schrikdraden en moet dus ook eerst de stroom uitgezet zijn.

:(

Behalve dat ik het jammer vind dat de bal gejat is, vind ik het geen fijn idee dat mensen het kennelijk normaal vinden om een weiland binnen te dringen.

Iemand ideeen om dit tegen te gaan? Ik zat er al aan te denken om het stalen toegangshek aan het schrikdraad te koppelen }>

Dobel

Re: Ongewenst bezoek in weiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:40

maar als het stalen toegangshek aan het schrikdraad word gekoppelt hoe wil je zelf dan in het weiland komen om je stroom aan of uit te zetten?

Erg vervelend zeker ook omdat het waarschijnlijk geen kinderen zijn die vakantie hebben en dus ponys lastig gaan vallen want een bal van 1,20 neem je nit even mee als kind zijnde

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:41

Dat is echt balen zeg.

Bordjes ophangen dat er camera toezicht is (evt in combinatie met nep/echte camera's) en dat je bij het onrechtmatig betreden van het terrein de politie waarschuwd.

Weet niet of het helpt maar dit is echt balen.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:42

Bordje verboden toegang voor onbevoegden?
Bordje cameratoezicht oid?? (als dat kan :+ )

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 14:42

Nelleke1 schreef:
maar als het stalen toegangshek aan het schrikdraad word gekoppelt hoe wil je zelf dan in het weiland komen om je stroom aan of uit te zetten?

tactisch aankoppelen 8-)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:43

Heb je bezwaar tegen een nachtje kamperen in je weiland? :D

Anders bordje 'verboden toegang', bordje 'cameratoezicht' en nog daadwerkelijk een camera ophangen ook, liefst eentje waar je nog wat op kan zien (misschien herken je iemand als 't niet genoeg afschrikt).

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 14:47

Authentic schreef:
Heb je bezwaar tegen een nachtje kamperen in je weiland? :D

al eens gedaan, maar ja dan komt er niemand he -O-

Citaat:
Anders bordje 'verboden toegang', bordje 'cameratoezicht' en nog daadwerkelijk een camera ophangen ook, liefst eentje waar je nog wat op kan zien (misschien herken je iemand als 't niet genoeg afschrikt).

hangt al iets van een bordje 'verboden toegang, geen manege' van de eigenaar van het weiland.

Ik heb het idee dat het pesterij is van de buren, omdat er laatst een buurman tegen ons ging schreeuwen dat al die paardenmensen alle poep dumpen op de weg bla bla bla (terwijl wij altijd afstappen en de poep opruimen :?, bovendien zijn wij niet verantwoordelijk voor het gedrag van andere paardenmensen, net zo min als hij dat is voor het gedrag van andere wielrenners (hij wielrent) ) na herhaaldelijk beleefd proberen uit te leggen hoe het zat, werd hij alleen maar bozer :? en ineens is toevallig de dag erna onze bal weg. :roll:

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:48

Dat met dat hek is wel lachen als diegene dat vastpakt en als je zelf er in kan komen zonder stroomstoten?? :+ :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:49

misschien wilde hij een nieuwe hobby.. ipv wielrennen skippyballen???? ;)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:49

Ahhh duidelijk, en je kan niet gaan liggen op 't moment dat je buur even weg is en je kanes houden en geen licht gebruiken? :') 't Is misschien ook wel wat om iets aan je toegangshek te doen wat je absoluut een aantal weken niet van je handen af krijgt maar dan weet ik zo ook even niet wat. := Of anders inderdaad een flink brokkie stroom erop als je dat zelf maar niet vergeet uit te zetten wanneer jij 't hek open wilt maken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:58

@Arabesk: als je vermoed dat de stroom is uitgezet, heeft het ook weinig zin om stroom op het hek te zetten. Wat op zich niet zo'n verkeerd idee is ;)
Verder is zo'n bal natuurlijk wel erg aantrekkelijk om te pikken en als je hem leeg laat lopen past ie overal makkelijk in.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 14:59

Je moet eerst het hek over om het uit te zetten en je moet écht weten waar dat kastje zit :( dat maakt me nog bezorgder...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:00

Dan idd stroom op het hek }>

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:05

Hmm, je mag mijn hond wel een dag lenen.

Wie daarna mank loopt in de buurt is bij je over het hek geweest }> .

Maar serieus: camera (nep) ophangen en een bordje er bij dat er gefilmd wordt en bij onrechtmatig toegang de politie er bij wordt gehaald lijkt me de beste optie.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:56

Pfff....het is duidelijk nog steeds vakantie...en nog steeds normaal om zomaar een weiland in te wandelen om daar te klooien. :roll:

Tja, bij ons zijn al een aantal (skippy)ballen verdwenen uit landjes en zelfs de bak (en dan moet je dus over een hek en stroomdraad heen), de laatste skippybal ging tot zijn overlijden (erg baldadige Fries ;) ) steevast achter slot en grendel als we weggingen, net zoals al het andere (speel)materiaal. Laatst ook nog ongenode gasten op visite gehad, die zijn met een paard wezen wandelen in de bak. Helaas al weg voordat de eigenaar kwam.

Arabesk schreef:
Je moet eerst het hek over om het uit te zetten en je moet écht weten waar dat kastje zit :( dat maakt me nog bezorgder...

Dit klinkt idd echt eng...maar zou dus ook zomaar juist daardoor dan een pesterij van de buren kunnen zijn. (niet dat dat het minder eng maakt)

Verder dan een (nep)camera en eventueel een bord met dat de politie wordt ingelicht in geval van is ook het enige wat ik zo snel kan bedenken. Valse honden of ganzen is wellicht ook nog een idee, ganzen schijnen ook nog weleens erg heftig te kunnen reageren op indringers... }>

Sterkte ermee...en ik hoop dat het een eenmalig pesterijtje is geweest en ze de paarden gewoon met rust laten...

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:59

Het is toch geen prettig gevoel dat onbevoegden lekker door je wei lopen te banjeren ( heb hier zelf ook last van ) en nog stelen ook.

Zoals meerderen al gezegt hebben lijkt me stroom op je toegangshek de beste oplossing.En zoals Authentic al zei misschien iets aan je hek smeren wat je niet van je handen afkrijgt en dus een paar weken blijft zitten.Dan kom je er misschien wel achter wie het is.

Succes

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:02

Grote ballen zijn erg wind-gevoelig!Ligt hij niet een paar weilanden verderop?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 16:10

jodi schreef:

Hek is hoger dan de bal, we hebben een houten hek (met schrikdraad) als buitenste hek en daar lag ie tegenaan. Achter dat houten hek is een sloot, dus mensen zijn niet via de achterkant naar binnengekomen maar via de voorkant :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:12

Arabesk schreef:
jodi schreef:

Hek is hoger dan de bal, we hebben een houten hek (met schrikdraad) als buitenste hek en daar lag ie tegenaan. Achter dat houten hek is een sloot, dus mensen zijn niet via de achterkant naar binnengekomen maar via de voorkant :(

Misschien moet je er even een kaartje bij tekenen :). Als mensen je echt willen pesten, zou ik ze niet wijzer maken dan ze al zijn ;).

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:31

Ik heb ook een keer zo'n bal gehad en die waaide over een heras hekwerk van 1,80 meter.
Wel vervelend als er mensen in je wei komen,hopelijk blijft het bij deze ene keer.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:41

Wat enorm vervelend dat ongewenste gasten gewoon je weiland in komen. Ik zou geen nacht meer rustig slapen, geloof ik. :n

Maar het kan best zijn dat een 'leukerd' even kwam pesten door die bal te jatten. Wel triest, zulk gedrag. Ik bedoel, ik zelf weet niet beter dan dat je met je handen van andermans spullen afblijft. Maar helaas lijkt een groot deel van de wereldbevolking dat niet te hebben geleerd. :+

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 08:11

Wat rot!
Vaak zijn het bekenden hoor, er is vrees ik weinig tegen te doen, je mag een toegangs hek niet zomaar onder stroom zetten dat is strafbaar.
Dan ben je verplicht er een bordje aan te hangen dat er stroom op staat nl.

een vervelende buurman?
Wie weet helpt een goed gesprek?

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 09:05

Bij ons is over de dijk een wandelroute uitgezet. Wel jammer dat er 's nachts een "wandelaar" teruggekomen is en onze nieuwe pomp van de sproei-installatie van de bak mee heeft genomen. Zelfs een speciekuip die als waterbak dient, wordt op klaarlichte dag meegenomen. En dan heb ik het nog niet gehad over die malloot die deze week vuurwerk naar onze paarden gooide. Mensen worden helaas steeds asocialer...............

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 09:23

@ Jol1: dat is rot zeg! Vooral van die sproei-installatie! Langs onze 3 weien lopen ook wandelroutes, gelukkig hebben wij niet zo een infrastructuur :+ Bij ons zijn de boosdoeners vooral de jeugd van op de wijk(hier 200 meter vandaan), die denken dat ze stoer zijn als ze paarden pesten. Hun is het niet zo om het baasje te doen, maar ze vinden het geweldig als ze een paard zien doordraaien.
Het is nog lang niet zo erg als vuurwerk gooien, maar wel blikjes met drank in. Niet leuk als je een plakkerig paard uit de wei haalt.
Een drinkbak is bij mijn vz-paardjes ook al weggehaald, ik begrijp niet waarom mensen zulke dingen stelen!

Net als die bal, laat die toch liggen waar hij ligt! En als het de buurman is geweest, heeft hij het recht niet om je weiland zomaar te betreden, en dan al zeker niet om er iets weg te halen!
Stroom op het hek zetten vind ik zeker geen slecht idee, is ook snel gebeurd om even de schrikdraad te verlengen(of te verplaatsen). Een bordje hangen met dat er camerabewaking is, zou ik toch ook overwegen.

BlackSXLoVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 09:56

ow... Das niet zo'n fijn idee, dat er andere mensen zonder toestemming in het weiland komen... Strax gebeurt er nog wat met je paard!:( misschien kun je camera's (2 ofzo) ophangen. Sommige zijn niet zo erg duur... en dan (goed idee trouwens :D) eenbordje ophangen "dat er camera toezicht is. Misschien prikkeldraad om de poort binden , KIJK WEL UIT DAT JE PAARD ER NIET BIJ KAN!Een slot bij de stal deur(en) laten maken... Stroom op het hek zetten, ook een goed idee. Maar als je nou zelf het weiland in moet... ik ben het inmiddels al gewend :P heb al heel vaak stroom gekregen :S
Heel veel suc6!