Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
vikki schreef:Mijn vriend en ik gaan op korte termijn emigreren naar Frankrijk en zouden daar graag naast een eventuele "gewone" baan een kleineschalig paardenbedrijf beginnen. Graag zou ik jullie willen vragen of jullie, om ons een beetje een beeld te geven van waar belangstelling voor zou zijn, een paar vragen willen beantwoorden :
1. Zouden jullie een jong paard naar Frankrijk brengen om deze daar in de opfok te doen
nee
2. Zouden jullie een paard dat met pensioen mag naar Frankrijk rengen om daar zijn of haar laatste dagen te slijten
nee
3. Wat zou een opfok / pensioenstal in Frankrijk aantrekkelijk voor jullie maken?
Niets, veel te ver weg
4. Wat voor prijs is voor jullie redelijk tegen welke service?
|Ik denk dat je zeker niet hoger mag zitten dan het nederlandse prijsniveau voor de faciliteiten die geboden zullen worden
vikki schreef:Mijn vriend en ik gaan op korte termijn emigreren naar Frankrijk en zouden daar graag naast een eventuele "gewone" baan een kleineschalig paardenbedrijf beginnen. Graag zou ik jullie willen vragen of jullie, om ons een beetje een beeld te geven van waar belangstelling voor zou zijn, een paar vragen willen beantwoorden :
1. Zouden jullie een jong paard naar Frankrijk brengen om deze daar in de opfok te doen
2. Zouden jullie een paard dat met pensioen mag naar Frankrijk rengen om daar zijn of haar laatste dagen te slijten
3. Wat zou een opfok / pensioenstal in Frankrijk aantrekkelijk voor jullie maken?
. Nummer 3 natuurlijk wel onder voorwaarden (bv maximaal een x aantal -15 per jaar?- overnachtingen waarbij dan eventueel tegen een onkostenvergoeding met de pot mee gegeten zou kunnen worden), niet met onbeperkt verblijf, dan zouden de mensen misschien wel permanent in komen trekken...
Lovely schreef:Ik zou mijn paard ook niet voor pensioen sturen, maar dat is meer omdat ik nog wel wat bedenkingen heb om een paard op een land te zetten ergens, maar dat is afhankelijk van allerlei factoren. Als je die service wilt bieden, krijg je misschien ook wel vaker te maken met het beeindigen van het leven van het paard en dat lijkt me niet makkelijk.
vikki schreef:Lovely schreef:Ik zou mijn paard ook niet voor pensioen sturen, maar dat is meer omdat ik nog wel wat bedenkingen heb om een paard op een land te zetten ergens, maar dat is afhankelijk van allerlei factoren. Als je die service wilt bieden, krijg je misschien ook wel vaker te maken met het beeindigen van het leven van het paard en dat lijkt me niet makkelijk.
Dat is zeker iets om over na te denken... zeker voor zo'n watje als ik ben met dat soort dingen... Aan de andere kant, je weet vtv dat ze niet het oneindige leven zullen hebben...(maar toch...)
ikdoemaarwat schreef:HB laatste idee is idd ook een goede
tja voor mij zou elke maand rijden geen probleem zijn
ik rij voor 30 euro al naar parijs
vikki schreef:Lovely schreef:Ik zou mijn paard ook niet voor pensioen sturen, maar dat is meer omdat ik nog wel wat bedenkingen heb om een paard op een land te zetten ergens, maar dat is afhankelijk van allerlei factoren. Als je die service wilt bieden, krijg je misschien ook wel vaker te maken met het beeindigen van het leven van het paard en dat lijkt me niet makkelijk.
Dat is zeker iets om over na te denken... zeker voor zo'n watje als ik ben met dat soort dingen... Aan de andere kant, je weet vtv dat ze niet het oneindige leven zullen hebben...(maar toch...)
. Ik zou dan wel heel kritisch zijn wie je aanneemt en welke afspraken je maakt, maar dan nog zul je een aantal keer bedrogen uitkomen en met de gebakken peren zitten. Het is bij jou in goede handen, daar twijfel ik niet aan, maar er zijn ook lieden die misbruik zullen maken van je welwillendheid en vriendelijke instelling
.
. Alles gaat op papier, het is nu nog maar een toekomstdroom, maar we willen sowieso vast een goed bedrijfsplan opstellen. Zelf stel ik me voor dat mensengemiddeld wellicht 4 x per jaar een lang weekend langs zouden willen komen (dat is ongeveer de regelmaat waarmee ik mijn eigen gepensioeneerde paard bezoek
), dan lijkt een minimum van 12 gratis overnachtingen (met een maximum van 15) mij denk ik wel reeel. Hmmm, blijf vooral reageren allemaal. Hoe meer ideeen en meningen, hoe concreter we het een en ander voor ons zelf op papier kunnen zetten
.