Ik heb één van mijn paarden nogtans een licht vliegendekentje opgelegd, maar toch is hij opnieuw wat bruiner geworden.
paard in de winter (dus mooi zwart)

paard in de zomer (bruine schijn)
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Het werkte in ieder geval wel! Maar dan moet je dus wel een paar keer per week blijven shampooen... In ieder geval het proberen waard als je je paarden zwart wilt houden..
Valt vast wel iets over te vinden denk ik zo.. Succes!
pharagirlke schreef:Ik krijg zomaar het idee dat dit een bruinzwart paard is? Ook op de zwarte foto zie je de bruine schuin over hem liggen.
Kim2005 schreef:pharagirlke schreef:Ik krijg zomaar het idee dat dit een bruinzwart paard is? Ook op de zwarte foto zie je de bruine schuin over hem liggen.
De dierenarts heeft hem deze winter nogtans als 'zwart' paard herkent...
Maar ook al zou het een zwartbruin paard zijn, zou er toch misschien ergens iets moeten zijn om hem mooi donker te houden en die rossachtige schijn weg te halen... ?
boemel schreef:Mijn paard is in de winter bijna zwart, maar einde zomer lijkt het wel een donkere vos.
Eerlijk gezegd vind het niet zo erg, hij blijft wel een aparte gloed houden. Merk wel dat nu ik 'm steeds een vliegendeken op heb, hij toch wel donkerder blijft dan vorig jaar. het helpt dus wel wat.
Mindim schreef:Mijn paard is in de winter pikzwart en in de zomer donkerbruin, hij werkt niet en wordt ook niet afgespoten.
Blonde mensen worden ook blonder door de zon, zwarte paarden worden bruin. Ik denk dat je er weinig aan kunt doen.
)
(lichtbruine strepen op z'n mooie donkere hoofd niet zo charmant
)
Ik vind het zelf niet erg. Keur haar toch niet. Maar inderdaad zwart houden is wel mooier. Maar ik heb er geen last van.
.
.
. Le_onie schreef:Zwarte paarden áltijd afspuiten na het werk, en niet vol in de zon zetten !
Edit: wat een práchtig paard zeg !
Ik spuit hem altijd wat af maar enkel zijn benen en alleen als het erg warm is volledig. Maar nu ga ik altijd de bezweette plekken onder handen nemen! Bedankt voor de tips iedereen!!