Wat is een goede prijs voor deze stalling...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ntlie_

Wat is een goede prijs voor deze stalling...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 07:37

Vraagje, wat zouden jullie voor de volgende stalling betalen:

- Bij een particulier thuis, staan nog 2 andere paarden
- Kleine stalletjes
- Staan 's zomers 24/7 buiten, in de winter overdag op een grote paddock en met mooi weer 's middags op wei
- Geen bak aanwezig, je moet dus op buitenrit
- Verder naast stallen, wei en een poetsplaatsje geen faciliteiten.
- Incl. voer

Ben benieuwd.. Een grotere stalling met (buiten)bak, afspuitplaats etc. kost hier van €120,- tot €200,-...

Xivura

Re: Wat is een goede prijs voor deze stalling...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 07:39

Ik denk dat, dat zo ongeveer wel €100,- kost? Kijk, je hebt geen bak, geen grote stallen, maar ze staan wel lekker op 't land ..

Zwennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:13

denk dat €75 redelijker is, eigenlijk heb je alleen land tot je beschikking en de mogelijkheid om hem op stal te zetten.
Ben benieuwd wat er nu voor gevraagd word..

suzannelos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:25

Wij hebben wel een buitenbak en betalen in de zomer voor 24 uur op het land 115.
In de winter overdag paddock en 's nachts binnen voor 170 dit is incl. hooi.

Dus 75 euro lijkt mij een goede prijs.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:37

Ik zou er niet naar toe gaan met mijn paard en heb er dus geen geld voor over.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 13:31

ik zou zomers 70,00 rekenen als ze niet hoeven bijgevoerd te worden
en winterperiode 110,00 dan doet de eigenaar als het mooi weer( neem ik aan...) ze in het land dus moet meer moeite doen en kost meer kuil hooi .

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 13:42

Het ligt een beetje aan wat je naast deze basiszaken aanbiedt. Voert de stalhouder? Wat voert de stalhouder? Hoe groot is de wei? Wordt de wei schoongehouden? Hoe is de watervoorziening? Dekenwissels mogelijk? Hoe zijn de uitrijmogelijkheden? Is er een binnenbak in de nabije omgeving te gebruiken? Etc.

Ik zou een gemiddelde aanhouden van 100 euro p/m. Het is aan de stalhouder of dit jaarrond zo gerekend wordt of dat er bijvoorbeeld 's zomers 75 euro en 's winters 125 euro wordt gerekend.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 13:48

Ik vind zelf 100 euro of meer best wel prijzig voor deze stalling, aangezien je hier in de buurt zowel 's zomers als 's winters voor het jaar rond voor 120 per maand staat. En dan heb ik het over stallingen waarbij hooi/kuil inclusief zit, een bak en mogelijk andere faciliteiten. Een stuk luxer dan dit dus.

Als je het mij vraagt, zou ik zeggen €80,- in zowel zomer als winter. En dat baseer ik door te vergelijken met andere stallen hier in de buurt. :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 13:51

Waarom vraag je het dan? :D

Duidelijk trouwens dat ons volgende huis maar wat westelijker moet. Ik betaal voor alleen een weiland al 125 euro. Moet ik zelf nog zorgen voor weideonderhoud, watervoorziening en voer (anders dan koeienkuil en basisbrok, wat bij de prijs in zit) :+

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 13:56

@Chubby: niet té westelijk hoor, anders belandt je nog in de Randstad en daar betaal je je scheel voor alles!! ;-)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 13:57

Ik sta nu zelf op een plekje met stallen kantine buitenbak en 24/7 weidegang mogelijk en betaal 125
is wel zonder bodem bedekking enz paarden eten alleen gras

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:02

Wat worden er toch een goedkope prijzen genoemd! Mijn paarden staan aan huis, maar zelfs dan ben ik nog meer dan 100 euro per maand aan ze kwijt.
Vlas, 4 pakken a 7 euro = 28
Voordroog, minimaal 1 pak = 35 euro
Brok, ongeveer 4 zakken x 9 = 36 euro
Totaal = 97 euro

Waar zit het verschil?

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 14:03

Chubby schreef:
Waarom vraag je het dan? :D

Duidelijk trouwens dat ons volgende huis maar wat westelijker moet. Ik betaal voor alleen een weiland al 125 euro. Moet ik zelf nog zorgen voor weideonderhoud, watervoorziening en voer (anders dan koeienkuil en basisbrok, wat bij de prijs in zit) :+

Omdat ik jullie mening wel eens wilde horen, aangezien ik niet echt heel erg thuis ben hier in en met punten van jullie misschien wel toch een andere prijs bedenk of juist steeds vaster blijf houden aan die 80 die ik zelf in mijn hoofd heb.. ;)

Wohw en 125 voor een weiland, daar heb je hier in Zeeland een complete stalling voor.. :P

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:06

Ntlie_ schreef:
Wohw en 125 voor een weiland, daar heb je hier in Zeeland een complete stalling voor.. :P

Punt is dat ik geen complete stalling wil ;) En die 125 euro is dan zelfs nog erg goedkoop voor onze contreien. Zit dan wel direct aan een bospad met de mogelijkheid om uuuuren te zwerven over bos- en heidepaden..

Linda2B schreef:
@Chubby: niet té westelijk hoor, anders belandt je nog in de Randstad en daar betaal je je scheel voor alles!! ;-)

Westelijk van Roosendaal uit gezien dan :D

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:31

ik zit op de 195 incl hooi/stro/ onbeperkt kuil.
zelf uitmesten, op en van het land halen, 's avonds zelf voeren en het voer voor 's ochtends en 's middags klaarzetten..

Faciliteiten;
6 paddocks, 7 landen (2 voor 24/7, 3 voor alleen overdag, 2 voor de boer zijn eigen paarden) een goed gedraineerde buitenbak, spuitplaats.

Er staan ong 30 a 40 paarden. Het is wel in schiedam/randstad en het is een paardenstal. voor een pony ben je 170 kwijt.

Ik vind dus 80 voor jullie facileiten wel netjes....

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 17:52

Ik denk zelf dat 100 euro ook vrij schappelijk is, ik weet eigenlijk geen stalling in de buurt bij ons voor 120 euro, ben eigenlijk wel benieuwd waar je voor dat bedrag kan staan zo dicht bij bos en strand (pm) :)

In principe doen ze best veel voor je, op Abeele heb je ook een boer met stallen, daar heb je een inloopstal met paddock die je met 4 paarden moet delen. In de zomer 24/7 weidegang en verder gewoon zelf voeren en mesten. Hier betaal je ook 100 euro voor. Maar kan me goed voorstellen dat het voor jou goedkoper is, omdat het wel fijn is als er 2 paarden staan :j

Gabriellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 17:54

Ik vind rond de 80 a 100 euro een redelijk prijs. Je hebt geen binnen of buiten baan en eigenlijk niet veel facaliteiten. Wel super dat ze iedere dag naar buiten kunnen en in de zomer dag en nacht, maar ik denk dat het bij die prijs toch wel op moet houden;) Xx

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 17:56

Vind 75 euro ook wel erg weinig voor wat jou paard eet enzo.
Ik betaal iets minder dan 75 euro voor 1 welsh A dus dan mag jij wel voor jou paard meer dan 75 betalen die eet het dubbele als het goed is haha.
Ik zou 100 euro voor zo`n plaats wel schappelijk vinden, hier liggen de prijzen ook wel hoger.
Normaal paard hier in de buurt stallen met paardenbox,buitenbak,poetsplaats,weidegang,paddock betaal je ook al vanaf 180 - 220 euro.

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:00

Je praat over incl voer wat bedoel je daar mee? Brokken en hooi?
Wat is de bodembedekking van de stal? Ook daar zit verschil in.
Ik kom op een kaal bedrag per paard (zonder faciliteiten) op 110 euro. Ik heb ze zelf aan huis staan en ik woon in het oosten van het land.

zorbake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:05

het is wel duiderlijk dat hier in belgie op de meeste plaatsen de prijzen hoger liggen,maar voor 1oo tot 120 euro,kun je een paard goed voeren hoor ,zeker als ze op de wei lopen,dan kunnehn ze er echt wel aan uit

miss_simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:15

Rond de 100 is goed...als hij word gevoerd en gemest teminste..Als je het hanargement goed op kan bergen daar, dat het veilig is, dat je paar gevoerd en gemest word, dat hij buiten en binnen word gezet enz... dan is 100 euro geod.

Als het alleen stalling is, en je moet zelf mesten, dan zou ik voor de 50 euro ofzo gaan.. maar dat zal haast niet..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:16

miss_simone schreef:
50 euro..

Heb je enig idee van de kosten van hooi, stro of grond?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 19:00

miss_simone schreef:
Rond de 100 is goed...als hij word gevoerd en gemest teminste..Als je het hanargement goed op kan bergen daar, dat het veilig is, dat je paar gevoerd en gemest word, dat hij buiten en binnen word gezet enz... dan is 100 euro geod.

Als het alleen stalling is, en je moet zelf mesten, dan zou ik voor de 50 euro ofzo gaan.. maar dat zal haast niet..

Dus het voeren en mesten moeten ze maar voor piet jan snot doen? En binnen en buiten doen doen moeten ze ook maar elke dag zomaar erbij doen? Wil mijn paard wel bij jou stallen hoor als je dat allemaal wilt doen!
En hoe wil je een groot paard voor 50 euro voeren ook nog zuiver op stal hebben staan?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 12:03

duidelijk geval van geen idee hebben van kosten...

Het scheelt natuurlijk als iemand zelf veel grond heeft en zijn eigen hooi maakt en perst, dan ben je aan ruwvoerkosten per maand niet zo veel kwijt. Maar moet je dat inkopen, dan betaal je handelsprijzen en dan zit je toch wel aan de 2 tot 4 euro per pakje hooi... En dan 15 pakken per maand in de winter...
Datzelfde geldt voor voordroog in plastic, en voor stro. Met vlas oid in de stal ben je bijna altijd veel geld kwijt per maand. 6 euro betaal je al snel, en dan dat keer 5 is aan strooisel 30 euro per maand... Krijgt een paard dan nog krachtvoer?

En dan is het logisch dat je een stukje huur betaald als tegelmoetkoming voor de grond, de voorzieningen en gebruik gebouwen en het onderhoud. En als er verzorging bij zit betaal je nog een stukje voor de service...

Mensen die voor heel weinig geld stalling en weidegang aanbieden, doen dat voor de liefhebberij... Want ze verdienen er dan echt niet veel op, eerder lijden ze verlies... Alleen valt dat vaak niet zo op omdat ze die kosten toch al hadden in hun ogen. Maar een land en stal verhuren aan een boer levert geld op en geen werk. een stal verhuren aan een paardeneigenaar die volpension vraagt, kost veel tijd, extra werk, extra onderhoud en er moeten kosten gemaakt worden.

Dan kunnen mensen hun terrein beter kaal verhuren zodat alle lusten en lasten voor een bepaald bedrag per maand voor de huurder zijn.

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 14:59

Ik weet ook niet hoe ze bij 50 euro komt. Dat is bijna onmogelijk. Mijn paarden kosten incl stro, hooi, brok en water 110 euro per maand en dan staan ze nog bij mij aan huis en komen overdag buiten. Ik heb er dan wel de wormkuur bijgerekend.