Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

die van mij heeft teken op zn neus... tja, daar doe je niets aan!Wildgirl schreef:waarom zou je ze in godsnaam weg halen?
joyfordogs schreef:....de besmetting vind pas later plaats..... Dus als je de teek dezelfde dag verwijderd is de kans dat ze besmet raken kleiner? Of bedoel je dat ze bij het bijten al direct geinfecteerd raken maar dat je de symptomen pas later ziet?
....hier hebben ze bijna nooit teken en als er 1 een teek heeft, zit er ook een hele grote bult bij..... Ik heb ook een paar keer per week een teek gezien op mijn paard ( vos) en ook gecombineerd met een flinke bult. Als de teek eruit gehaald is is die bult meestal wel de volgende dag al weg...
cornalijn schreef:volgens mij moet je teken gewoon op de juiste manier verwijderen. Paarden kunnen ziekte van lym krijgen
robin_hood schreef:Getver, dus eigenlijk moet je dan geregeld je paard door de dierenarts laten onderzoeken? Ik zie momenteel elke dag wel een teek op mijn paard.
DarkShines schreef:Teken kan je het beste binnen 24uur verwijderen, maar meestal weet je natuurlijk niet hoelang de teek er zit. Hoe sneller de teek verwijderd wordt hoe kleiner de kans op lyme is.
_smurfje_ schreef:het ligt er maar net aan of de teek besmet is met lyme.
Het maakt niet uit of je hem dezelfde dag nog verwijdert, als het een teek met lyme is ben jij of je paard zowiezo besmet.
Niet alle teken zijn besmet met lyme.
Wildgirl schreef:waarom zou je ze in godsnaam weg halen?
ze vallen er vanzelf af als ze vol zitten, ik voer knoflooksnippers die ervoor zorgen dat mijn merrie minder last van de vliegen heeft en dit houdt ook teken weg