wat vinden jullie kan een paard met dit weer s'nachts buiten staan? ik ga 10 dagen weg en neem hem misschien mee maar dan staat hij daar in het land.. zouden julie dat doen?
Laatst bijgewerkt door Revanches op 30-05-09 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Titel verduidelijkt.
Dat kan echt makkelijk. Mijn paard staat ook al een tijdje 's nachts buiten, gewoon zonder deken. Alleen met héél slecht weer haal ik haar binnen omdat er geen schuilstal oid. is.
Geen probleem hoor, de mijne staat ook gewoon 24/7 buiten nu. Overdag zou ik een schuilstal of schaduwplekje wel handig vinden, aangezien het (hier toch) wel warm kan worden.
Anoniem
Geplaatst: 30-05-09 09:14
"Met dit weer" en "maar" dan staat hij 's nachts in het land? Lijkt me juist een heerlijke vakantie voor je paard!
(Wel jammer dat hij na die 10 dagen dan weer op stal moet. )
siskeh
Geplaatst: 30-05-09 09:15
qua weer e.d. kan het prima, ik zelf zou me meer zorgen maken om de hoeveelheid gras die hij naar binnen kan werken..
Anoniem
Geplaatst: 30-05-09 09:16
Waarom moet een paard met dit weer 's nachts binnen?? Ik zie het probleem ook niet, hoor.
meliciana
Geplaatst: 30-05-09 10:10
mijn paarden staan winter en zomer buiten. enkel in de zomer willen ze een schuilstal, voor tegen de zon. deze winter bij dit vriesweer zijn ze zelfs quasi nooit binnengegaan. paarden staan heel graag buiten, en is veel gezonder. dus niet twijfelen!!
Kenzo
Geplaatst: 30-05-09 12:00
Komt jouw paard helemaal niet buiten? Ik denk dat het alleen maar heel lekker is voor je dier. Persoonlijk zou ik wel een stal achter de hand willen hebben mocht het heel hard regenen of onweren. (mijn merrie is echt een watje en gaat vreselijk trillen met regen, ze vindt het buiten staan dan acht niet leuk!)
Als je paardje het gewend is, kan je hem makkelijk buiten laten die van mij staan al vanaf april 24/7 op de wei.. Ik vind het persoonlijk lekkerder voor mn paardjes ze vervelen zich dood op stal en aangezien de paddock gedeelt moet worden kunnen ze dan ook niet hele dagen naar buiten.. Wei = ideaal
die van mij gaat vandaag verhuizen, gaat de komende maanden 24/7 het land op (waar hij nu staat gaat al wel hele dagen), een paard kan echt wel wat hebben hoor..
meteen doen, hier staan ze dag en nacht op stal, zou alleen uitkijken met gras, weet niet wat hij gewent is en hoeveel gras er daar staat. je zult zien dat een paard echt opknapt van 24/7 buiten staan. kijk wel of er een schaduw plekje is voor als het heel warm is overdag! wel prettig als hij uit de zon kan.
Een schuilstal heb je in deze tijd van het jaar ook echt niet nodig, verder is het vaker zo dat de paarden zich doodleuk nat laten regenen dan dat ze bij een buitje gelijk onder dak vluchten. Verder is het niet verkeerd voor een paard als ie natregent, hoor.
friesiszwart
Geplaatst: 30-05-09 16:29
Mijn paarden staan inmiddels alweer enkele weken dag en nacht buiten. Momenteel is de temperatuur goed en het blijft droog dus je kan je paard best buiten laten op dit moment.
het kan makkelijk. mijn paard staat dag en nacht buiten en ook als het regent of onweert. Ze zijn niet van suiker! En hij heeft er geen last van hoor buiten staan als het regent hij wil niet eens naar binnen
volg het ook half niet maar een paard vind het lekkerder om gewoon buiten te staan dan op stal zou inderdaad wel even afvragen of er genog schaduw plekken zijn dor middel van schuilstal of bomen enz en wat voor gras t is (jong gras of weinig gras i.v.m koliek enz) en anders zou ik hem lekker mee nemen als t jou wat lijkt
Nou dat kan natuurlijk makkelijk voor je paard, wat is er nou idealer voor je paard dan 24/7 op de wei? Een schuilstal vindt ik zelf niet echt nodig, want als er met dit warme weer regen komt is dat alleen maar verkoeling voor je paard. Mijn paard die staat ook gewoon dag en nacht op de wei! Wel zorgen voor genoeg drinkwater en schaduw.
Ik was vanmorgen op de wei bij het jonge spul, waar het erg heet was in de zon. Er is meer dan genoeg schaduw, maar raadt eens waar ze waren? Juist, in de blakke zon