Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
K_W_P_N_ schreef:Nou ik bedoel ermee dat het paard niks meer hoeft te doen, lekker in de wei staan en genieten van zijn/haar rust..
friesiszwart schreef:K_W_P_N_ schreef:Nou ik bedoel ermee dat het paard niks meer hoeft te doen, lekker in de wei staan en genieten van zijn/haar rust..
Ik denk dat je hier geen enkel paard een plezier mee doet. In beweging houden ook al is het minder lang en niet meer elke dag lijkt mij voor een paard (indien er geen medische oorzaak is) altijd plezieriger dan volledig op rust.
Het moment zal een paard zelf aangeven bij de een met 20 en een ander (zoals een pony 1,43 mtr hier in de buurt) met 35 nog nog niet.
Daarvoor hoeven wij hem niet aan het werk te zetten. Dat heb ik altijd zo'n vreemd argument gevonden. 

Naarmate hij ouder wordt zal hij dingen minder goed, of niet meer, kunnen, en dan zou hij zeer geleidelijk met pensioen gaan. Tot hij uiteindelijk in een weitje van zijn oude dag staat te genieten, en ik hem iedere dag alleen nog even knuffel, zijn koek geef en hem af en toe borstel
.